Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 574

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-05-22 11:40
Antall innlegg: 987

www.dagbladet.no/kje...e/ 67484671

Kunne du tenkt en sånn som nabo da?
Råneren Torodd fra Distriks-Norge?

Cygnus2019-05-22 11:47
Antall innlegg: 44845

Det jeg mener, har ingenting med muslimer å gjøre, men å si at en liker eller ikke liker en hel folkegruppe (f eks svensker eller amerikanere) som om det var en enhetlig entitet!

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-05-22 11:48
Antall innlegg: 1984

Jo er helt enig i det.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-05-22 11:55

Rånere og rednecks går greit å ha som nabo så lenge de gjør en innsats for å holde det ryddig rundt husene og de ikke bedriver for støyete fester. , men da har man jo utelukket denne typen folk også. Men heldigvis er det slik på bygda at folk vokser fra det å være råner, men noen fortsetter som rednecks. Rednecks er jo hyggelige folk som ikke tar seg selv så seriøst og det setter jeg pris på.

Jensine1 - Ikke medlem lenger2019-05-22 12:00

Men det er klart at for eksempel rusmisbrukere må jo bo et sted dem også. Da jeg var student var det snakk om at bykommunen skulle bygge boliger for rusmisbrukere i nærheten av studentboligene. Det ble gjort en underskriftsaksjon av studentene med hensikt at man ikke skulle få rusmisbrukere i nærheten av studentboligene. Tror det var bare 3 % av studentene som ikke skrev under på dette. (over 180 underskrifter) Jeg var blant disse 3 % som ønsket rusmisbrukerne velkommen.

GreteSB2019-05-22 13:21
Antall innlegg: 7777

Da jeg var barn hadde vi to flyktningeboliger som naboer, 8 familier. Resultatet var at vi fikk nye venner. :)
For meg spiller det ingen rolle hvem som er mine naboer, bare jeg slipper fyll og bråk og høy musikk. Ihvertfall daglig.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-05-22 15:16
Antall innlegg: 4429

Alle disse hvite "helnorske" A4 folka har jeg ikke et altfor godt bilde av som naboer. Her på Gullhella i Asker så er det mange hvite folk som er svært fordomsfulle. Så lite mangfold som det er enkelte steder er kanskje ikke helt sunt. På Borgen her i Asker (hvor bror til samboer bodde i blokk), så er det det utrolig mange nasjonaliteter, og det er jo spennende synes jeg; ganske sikker på at toleransen der er god; det må den jo nesten være!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?