Spillrom
| Sjiraffen | 2 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 2 |
Mobilspill
| Pågående | 8 472 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| bris1 | 2019-07-10 08:34 | |
![]() | Offerrolle eller klassens bølle, ingen av delene er spesielt kledelige. Har ikke sett noen som fremstår som offer, men bølla er veldig synlig. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-07-10 10:24 | |
![]() | For ikke å snakke om klassens frøken snusfornuft, den kjipeste og kjedeligste av de alle ;-) | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-07-10 10:56 | |
![]() | Ja, vi kan jo heller bare gi balla og ture på som før. For det vil alltid finnes en grunn til at nettopp DU ikke endrer vaner. I alle fall i dag, ikke sant? At dyr og klima lider får nå være............. Og så var det dette med det store bildet da, for verden er så stor, så stor, og hver ordspiller så liten, så da nytter det ikke hva hver enkelt gjør, eller hva? Ja, la oss heller skjenke en tanke til Pelagonia; tenk for et inngrep i hverdagen til Pelagonia hvis hun må slutte med å legge en salamiskive under osten. (For salamiskiva hennes får du bare aldri....) Sånn går nu dagan, sånn går nu livet........ | |
| Cygnus | 2019-07-10 11:08 | |
![]() | Du er praktfull, Talia! | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-07-10 11:24 | |
![]() | Helt klart, helt klart. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-07-10 11:37 | |
![]() | Det kom en interessant artikkel fra professor Krüger ved universitetet i København nå. Jeg synes vel dette utdraget sier mye av det jeg selv føler her. «Vi dyrker problemer, påtager os skyld, betragter os selv som syndere og har vanskeligt ved at acceptere, at vi lever i et tilfældigt øjeblik i en lang geologisk udvikling med naturgivne klimaforandringer. Vi er ved at skabe et samfund af selvpiskere, ligesom middelalderens flagellanter, og vi er villige til alle mulige former for klimaaflad. Nu kræves landbruget omlagt, fordi det hævdes, at husdyrene er et problem for klimaet. Landbruget skal ikke hoppe med på klimahysteriet – for det nytter ikke, lige så lidt som det nytter at være veganer eller for den sags skyld at plante et træ som aflad for en flyvetur.» Link : "Den ensidige klimadebatt utfordrer det opplyste samfunn" jyllands-posten.dk/d...UV FAPNnHT4 | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-07-10 11:47 | |
![]() | Ja, da har vi vel konkludert da...?! ;-) Neida. Selvpiskere altså?! Avlat? Hvor mange er det som har enten måttet eller valgt å endre livsførsel? Seriøst? Dyrevelferden og det industrielle landbruket hopper professoren galant over. Men nå skal jeg nyte sola, en vakker, deilig sommerdag her vest. Snakkes senere ordspillforumskribenter ;-) ;-) | |
| pelagonia | 2019-07-10 11:51 | |
![]() | Nettopp! Han skriver jo også godt om hvordan mediene fråtser i disse krisescenarioene på usaklig vis. Man blir helt matt! | |
| pelagonia | 2019-07-10 11:52 | |
![]() | Den kommentaren var til Erik og ikke Taliaen, altså. | |
| Erik75 - Ikke medlem lenger | 2019-07-11 12:54 | |
![]() | Grei kommentar fra Aftenpostens Joachim Lund : "Mitt budskap til dere skamentusiaster er dette: Skam dere så mye dere orker. Det er dere vel unt. " www.aftenposten.no/m...oa cim-Lund | |
| bris1 | 2019-07-12 15:34 | |
![]() | kjip - adjektiv ubehagelig, motbydelig, usympatisk, vrang, stusslig, trist, ekkel, kjedelig, smålig, lusen. Smør på flesk, Taliaen, du hadde klart deg med et ord for å beskrive hvordan du oppfatter meg ;-)) Lykke til med fortsatt shaming! Det kan jo hende det kommer noe positivt ut av det til slutt, hvem vet. Jeg ble forresten skjelt ut i ei FB-gruppe hvor jeg fortalte at jeg hadde plukket og tatt knekken på kålsommerfulgens larver på hageplantene mine. De skulle bare visst hvor mange brunsnegler jeg har tatt livet av. Grøss! | |
| Cygnus | 2019-07-12 17:39 | |
![]() | Ble du virkelig skjelt ut som larvedødare? Høres litt overdrevet ut! Når det gjelder brunsnegler, jeg liker stort sett småkryp men brunsneglene byr meg i mot ( de svarte er fine!) | |
| bris1 | 2019-07-12 18:02 | |
![]() | Tror du jeg overdriver, Cygnus, eller mener du at de som ga meg en overhøvling overdrev? Kan forsikre deg om at jeg ble bedt om å skamme meg, for de nydelige kålsommerfuglene er så mye mer verdt enn mine skarve planter. Jeg må si at jeg fortsetter med å kverke alt som eter opp mine planter, både de spiselige og de uspiselige.No shame here. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-07-12 18:07 | |
![]() | Harde tider både på facebook og i ordspillforum skjønner jeg, Bris1 ;-) Kos deg ute i sola heller, det gjør jeg :-) | |
| bris1 | 2019-07-12 18:13 | |
![]() | Ikke så veldig hardt, æ står'an a' Koser meg veldig nå, flytter rundt på planter og plukker inn av alt det gode som vokser her. Spiser tilnærmet vegetar nå, Talia. Fordi jeg fortjener det ;-)) | |
| pelagonia | 2019-07-12 18:13 | |
![]() | Heia deg, bris1. Det er mye rare holdninger for tiden. | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-07-12 18:17 | |
![]() | Fortsett med det, Bris! (med vegetarmat) :-) Pelagonia: Ja, holdninger som krasjer med egne kan nok oppleves som rare ;-) | |
| Cygnus | 2019-07-12 18:34 | |
![]() | Nei jeg mente ikke at du overdrev, bris!! | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-07-12 20:38 | |
![]() | Lar meg ikke påvirke av denne "FY skamme seg skulle du" din både det ene og det andre. Egentlig litt barnslig morsomt! Heia NORGE! | |