Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 578

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Aran - Ikke medlem lenger2019-09-19 18:09
Antall innlegg: 6062

www.psykologforening...-d iagnose2

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-19 21:03
Antall innlegg: 4429

Hehe- nå blir alle himla interesserte i å vite mer om personlighetsforstyrrelse !
For ordens skyld, som det vel så fint heter, kan jeg opplyse om at jeg så et intervju på YouTube med Beata, søster til Greta; da jeg var inne for å se på noe helt annet, før jeg visste noe om deres mors "diagnosekamp". Men altså: Sukk, det er trist å se på dette diagnoselandskapet som vi "rammes" av; og spesielt trist for barn selvfølgelig. Og i dette tilfelle så er det ufattelig at disse barna har blitt pådytta 3 diagnoser hver; som de må leve med; og kanskje må kjempe for å få oppheva senere i livet. Ja, det er et overgrep mot disse barna.

Aran - Ikke medlem lenger2019-09-19 21:17

Det blir ikke noe overgrep mot disse barna dersom disse barna etter hvert skjønner at disse diagnosene ikke er noe å bry seg om. Vi er alle forskjellige. Og det har jo nærmest blitt normalt at alle skal ha en eller annen form for diagnose i dag.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-19 21:33

Vel, da er vi uenige. Ja, det går fint an å leve med en diagnose, men den må være riktig! Jo, det er absolutt noe å bry seg om at deres egen mor på død og liv ville at de skulle få diagnoser som selvfølgelig på sikt ikke er positivt for dem. Hvis de etter hvert tar avstand fra disse diagnosene, så må de også ta avstand fra sin mor; og den kampen kan bli vanskelig.
At vi ofte overdiagnostiserer er egentlig et samfunnsproblem; og burde få mer fokus. At barn blir utsatt for det er utilgivelig.

Aran - Ikke medlem lenger2019-09-19 21:55

Det er ikke utilgivelig, det er dumt av en mor å drive å sykeliggjøre egne barn på den måten, kan man si utifra en betraktningsmåte. Denne mora prøver tydeligvis å bli kjendis selv ved å hakke ned på sine barn. Det virker primitivt, egoistisk og dumt, kan man kanskje si, Men det er ikke sikkert det er så vondt ment, og det er viktig. Hvem vet kanskje har mora en idealistisk hensikt med dette, Å vise at selv barn med diagnoser , kan ha betydning og få gjort viktige ting. Intensjonen til mora er viktig. Og barna vil forhåpentligvis skjønne dette om de skal fri seg fra dette. Samtidig har sikkert mora også fine egenskaper som barna kan sette pris på.

Viktig å se at selv om en person gjør noe negativt mot en, så er det viktig å ikke overfokusere på dette og forstørre dette, da blir det bare å skape dårlig forhold og det tærer bare på en selv. Det er nå slik at selv ikke foreldre er perfekte. De er bare personer som alle andre. Jeg oppdaget for eksempel selv at mine foreldre var mere barn enn meg.

klunk - Ikke medlem lenger2019-09-20 12:14
Antall innlegg: 343

Angående Jesus og personlighets forstyrrelse: Man skal ikke se bort fra at et menneske som påberoper seg å være Guds sønn..................ten k resten selv. Hvis det skulle skje at et menneske dukket opp på Karl Johans Gate og påstod dette i dag så ville han vel havnet i en bolig sammen med andre med psykiske lidelser og bli medisinert, vært under oppsyn?

Taliaenxx - Ikke medlem lenger2019-09-20 12:25
Antall innlegg: 987

Ordputter; ordspills ekspert på personlighetsforstyrrelse r ;-)

Hva tenker du om Bertheussen-saken da?

Snakker vi her personlighetsforstyrrelse r?

www.dagbladet.no/nyh...y/ 71618909

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-20 16:04

Hehe- litt av en "tittel"! Men nå må vi pakke for reisen til BRUNO tassen! Så da får forstyrrelsene vente. Over fjellet bærer det og en overnatting. Lenge siden vi har hatt en valpetass nå. En 9 uker gammel Springer Gutt. Hurra!

LilleLaila2019-09-21 10:41
Antall innlegg: 3144

Å, kos dere med tassen, da. Misunner dere litt.

Ordputter - Ikke medlem lenger2019-09-23 22:04

BRUNO-tassen er blitt Asker/Risørgutt. At jeg etter 37 år med Flat-coated Retriever skulle bli Springer Spaniel eier er en underlig følelse...
tilvenningsprosess.

Men, tilbake til forstyrrelseslandskapet. Noen ganger er det veldig enkelt å se forstyrrelsen; men ofte er det bare de som er nærmest personen daglig som skjønner det; at blant annet kommunikasjonen blir veldig på dennes premisser. Et kommunikasjonsmessig minelandskap hvor man etter lang tid lærer hvor minene ligger, og vil gjerne unngå dem; så da blir relasjonen skadelidende fordi man må tilpasse seg den andres begrensninger.
Absolutt alle diktatorer har en form for forstyrrelse, som selvfølgelig er av det mest ekstreme slaget, hvor selvinnsikten er helt fraværende.
Bertheussen? Nei, jeg tenker at det er vanskelig å mene noe om det uten å ha "observert" henne i en sammenheng hvor en PHF er enkel å "avsløre". I tilfellet med Trump og ABB var den enkelt; men man er ofte mer i tvil (heldigvis); for tvilen må komme den "tiltalte" til gode.
Og det er jo ikke sånn at en med PHF ikke kan ha positive karaktertrekk som man kan sette pris på; MEN kjernen her er at kommunikasjonene ikke er åpen og at samspillet blir vanskelig.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?