Spillrom
| Sjiraffen | 14 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 16 |
Mobilspill
| Pågående | 8 589 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-27 20:20 | |
![]() | Berita is back! Ja, er vi egentlig villig når det ikke bare er ord, men handling som må til. Forsakelser i bøtter og spann... | |
| 1976kjell | 2019-09-27 20:29 | |
![]() | Det kan hende voksne i realiteten står bak og har vært med på å få Greta, et ungt menneske, i denne situasjonen/posisjonen. De fleste barn er lett påvirkelige, og det kan hende foreldrene er miljøaktivister som har påvirket henne sterkt gjennom oppveksten, med mye som har med klima å gjøre, kanskje av og til noe overdrevet. Kanskje hun står for mye av framgangen selv, det er sterkt å nå ut til så mange på så kort tid, i så ung alder Men om voksne folk står bak kan det være delvis pga av taktiske årsaker, hvem tør å diskutere/motsi en så ung person? Det blir uansett etisk og moralsk uriktig. Og særlig når det er snakk om klima og hun og mange andre unge kommer med et budskap om at jorda kommer til å gå under om ikke det gjøres noe kjapt snart. Å da være uenig i denne klimateorien vil ikke tolereres bl.a i media | |
| AaseB | 2019-09-27 20:35 | |
![]() | Jeg har ikke tenkt å gå inn i det adjektiv-spillet du ønsker deg her , "Angina". Kall meg gjerne ufyselig om du har behov for det. Jeg lurer bare på hvorfor du ikke tør hevde det du gjør i innlegg under eget navn. Jeg vil anta at det er en grunn til det. Ett menneske har vanligvis kun en stemme i en diskusjon mellom, hvorfor er det ikke tilstrekkelig for deg lenger? | |
| AaseB | 2019-09-27 20:44 | |
![]() | Å være uenig med Greta, er å også være uenig med 97% av klimaforskerne, Kjell. Altså de som har brukt hele yrkeskarrieren sin på å undersøke og eliminere andre teorier om årsakene til klimaendringene. Å ikke tro på dem er jo et valg noen tar. Trump trakk seg fra Parisavtalen da oljebransjen i USA ga 22 republikanske senatorer milloner av dollar for å be ham om å gjøre akkurat det. Ikke helt utenkelig at de har en finger med i spillet når det gjelder å trekke troverdigheten til Greta Thunberg i tvil heller. | |
| LilleLaila | 2019-09-27 20:54 | |
![]() | "Du og dine likesinnede" er så utrolig nedlatende og faktisk ganske effektiv herskerteknikk. Og så profilnavnet i tødler da. Huff, jeg har ingenting å bidra med i debatten om Thunberg, reagerer bare på måten du snakker til andre på AaseB | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-27 21:03 | |
![]() | Og hun vil tydeligvis fortsette med det; så da er det bare å ignorere; altså AaseB sine stadige utbrudd. Så da gjør jeg nettopp det: Ignorerer; og oppfordrer dere andre som synes det blir for mye til å gjøre det samme. 1976Kjell har et godt innlegg; helt uten fokus på andre Forumsdeltakere; Takk! | |
| AaseB | 2019-09-27 21:11 | |
![]() | Ok, det er helt greit å være lei og velge å ignorere meg. Jeg skal love at jeg også er lei. Men det er av å se hvordan saklige argumenter blir slått ned på så fort de kommer med en vinkling som ikke "passer helt" inn i den tilsynelatende enigheten her inne. Det er massevis av vettuge folk inne på siden her, forumet avspeiler ikke det. | |
| bris1 | 2019-09-27 21:12 | |
![]() | Og der er vi helt enige, AaseB | |
| LilleLaila | 2019-09-27 21:20 | |
![]() | Hadde det enda gått an å legge frem synspunkter helt uavhengig, uten frykt for å bli hengt ut og kalt både det ene og det andre. De aller fleste mennesker tåler det dårlig. | |
| Cygnus | 2019-09-27 21:22 | |
![]() | Nei nå synes jeg du er urettferdig, ordputter: Aases ‘stadige’ utbrudd. Hun har ikke stadige utbrudd - jeg syntes tydelig du har hevdet at alle bør få si sin mening i forumet. Jeg ser ikke at Talia eller andre blir beskrevet som uhumsk selv når hun utfordrer andre - hvorfor Aase? | |
| 1976kjell | 2019-09-27 21:43 | |
![]() | Ett alternativ når det gjelder klimadebatten er å være delvis enig med FN-forskerne, at klimaforandringene er delvis menneskeskapt, og at klimaproblemene er seriøse, men at det ikke er så stor klimakrise som det påstås. Klimaforskere har tatt feil før, mtp spådommer om havstigning f.eks Korrupsjon finnes nok på begge sider når det gjelder klimadebatten, Al Gore har f.eks tjent milliarder på klimadebatten. Klimaforandringer skjer, uansett om de er menneskeskapte eller skjer naturlig pga jordens sykluser. Derfor bør det gjøres forebyggende tiltak som demper klimaforandringene, men det bør også godtas at visse endringer kommer det til å bli, og det krever tilpasning Selvfølgelig er det lett å komme inn på klimadebatten i denne tråden, men det sporet vel noe av nå, tråden skulle egentlig handle om Greta Thunberg | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-27 21:49 | |
![]() | Jo, fordi hun karakteriserer på en unødvendig måte. Og det er det mange som reagerer på. Jeg kan også bli for heftig, men ikke så himla personfokusert som regel. Som LilleLaila også sier er "du og dine likesinnede" dårlig kommunikasjon; herskerteknikk. Og det er lignende karakteristikker som flere reagerer på. Taliaen kan også være heftig; men hun har roa seg litt...(hjelp!). | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-09-27 21:50 | |
![]() | 1976Kjell får oss på sporet, igjen! | |
| AaseB | 2019-09-27 22:12 | |
![]() | Jeg overlater til ekspertene å vurdere hva som er årsaken til klimaendringene, fordi jeg har ikke kompetanse til å vurdere dette selv. Så enkelt er det.I motsetning til f eks Carl I Hagen som tydeligvis mener han er allvitende og fornekter at noe finnes dersom han ikke forstår eller merker det selv. Dessuten, det er alltid bedre å forebygge enn å reparere. I denne saken er det antakeligvis ikke mulig å reparere alle skadene. At antallet mennesker på flukt fra hjemlandene sine og ulevelige forhold kommer til å mangedoblet, kan det ikke være stor tvil om. Konsekvensene av at de som ikke tror på Greta Thunberg og forskerne tar feil er så veldig mye verre og større enn at vi som tror på de tar feil. Derfor mener jeg vi bør gjøre alt vi kan for å bremse nå. | |
| LilleLaila | 2019-09-27 22:31 | |
![]() | Takk og pris for Kjell som klarer å tenke selv. Var ikke det et fint rim da? | |
| Cygnus | 2019-09-27 22:56 | |
![]() | En luten korreksjon: Nei VI merker ikke noe til havet ennå, men de stakkars øystatene på sørlige breddegrader, de har et alvorlig problem, og verre blir det! | |
| 1976kjell | 2019-09-27 23:32 | |
![]() | Som nevnt handler tråden om Greta Thunberg. Men velger å gi et motsvar Når det gjelder havnivå og klimaforskere ble det aldri nevnt at ikke noen merker det mer enn andre. Eksempel på at at de har tatt feil er tidligere påstander på 90-tallet om ekstrem økning i havnivået 10 år frem i tid, gjerne opp i mot 10 meter, noe som ikke har skjedd De siste årene er det kommet lignende påstander Ja, det er bedre å forebygge, men klimakrisen bør ikke ta helt overhånd, så andre kriser som f.eks matmangel og fattigdom i verden blir nedprioritert i media | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-27 23:38 | |
![]() | Makan! Og hvilke uhumskheter har jeg skrevet da, cygnus? | |
| Cygnus | 2019-09-27 23:46 | |
![]() | Talia da - les igjen! Har jeg sagt du var uhumsk? | |
| Taliaenxx - Ikke medlem lenger | 2019-09-27 23:47 | |
![]() | "Jeg ser ikke at Talia eller andre blir beskrevet som uhumsk selv når hun utfordrer andre - hvorfor Aase?" Skrev du. Hva mener du egentlig? | |