Spillrom
| Sjiraffen | 6 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 6 |
Mobilspill
| Pågående | 8 610 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| LilleLaila | 2019-11-23 15:14 | |
![]() | Bibelen består av to deler Cygnus, Det gamle og det nye testamente. Kristendommen springer hovedsakelig utfra Det nye testamentet, der ingen slik praksis forespråkes. Kjærligheten er hovedbudskapet, og Jesus er forbildet. De ti bud sier dessuten tydelig at "Du skal ikke slå ihjel", så hvordan du kan sidestille den med Koranen forstår jeg ikke. Står ingenting i Bibelen om å hugge hode og fingrer av "vantro". | |
| LilleLaila | 2019-11-23 15:15 | |
![]() | P.S. Jeg har lest hele Bibelen | |
| Cygnus | 2019-11-23 15:38 | |
![]() | Nei men av utro koner! | |
| Cygnus | 2019-11-23 15:40 | |
![]() | Trodde didkusjonen her skulle være om brenning av bøker, og der har jeg sagt hva jeg mente! | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 15:54 | |
![]() | Bra skrevet Laila, er enig. | |
| TiramB | 2019-11-23 15:59 | |
![]() | Cygnus; jo, det var brenning av Koranen som var temaet her. | |
| Cygnus | 2019-11-23 16:02 | |
![]() | PS Jeg har også studert bibelen grundig! Faktisk. Det interesserer meg veldig når en sier at det erbare det nye test som gjelder - for kan godt være enig i at det er bedre (det nye represenrerer vel en videreutvikling av den opprinnelige religionen, mens det gamle - og koranen - er de gamle stammereligionene skriftført). Ikke desto mindre er det HELE bibelen som regnes for en hellig bok, selges vanligvis som helhet, osv. Og uttallige kristne Er bokstavtro mot hele bibelen - jorden skspt for 6000 år siden osv osv. Men som sagt, denne tråden var vel ikke ment som religionsdebatt , eller hva?? | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 16:36 | |
![]() | Merkelig at enkelte så snart man kritiserer Islam/koranen, så må de absolutt komme med det at det står mye negativt i bibelen også ? Hvorfor ? Om man kritiserer Mazda, skal det da absolutt være noen som liksom alltid kommer og forteller at Datsun eller Toyota heller ikke er så bra. Wha er poenget ??? Jeg bare spør. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 16:40 | |
![]() | Noen som vil ha nok et vers fra Koranen ?? Vel her er ett: 9.123: Gå til krig mot de vantro som holder til i nærheten av der du bor. Hvorfor i ……. støtter den norske stat denne læren med for eksempel millioner av kroner til ulike Islamske foreninger, moskeer, og islamskoler. Hvorfor ??? | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 16:41 | |
![]() | Kan du svare på det C ? | |
| Cygnus | 2019-11-23 18:01 | |
![]() | Dette er bare for dumt, Aran. Jeg bryr meg vel katten om kritikk av koran ELLER bibel - og vil ikke forsvare eller kritisere noen av delene, all den stund jeg synes all religion er besynderlig overtro. Og som uten unntak har blitt brukt som maktmiddel! Men det er for naivt å definere en religion ut fra disse skriftene og det var det jeg forsøkte vise! Og min kjære Aran, er ikke du realfagsutdannet? Så bruk logikk! Hvorfor er ekle skriftsteder i en bok bevis på iboende ondskap mens det ikke er det i en annen? | |
| London Rose | 2019-11-23 19:00 | |
![]() | Vel sagt Cygnus Er så enig med deg! | |
| TiramB | 2019-11-23 19:27 | |
![]() | Tilbake til trådstart! Koranbrenning Hva skal vi si om koranbrenningen da? Og politidirektørens ordre om å gripe inn? * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Fra NRK: "Omstridt politiordre I forkant av Sian-demonstrasjonen i Kristiansand hadde politiet fått en ordre fra politidirektør Benedicte Bjørnland. Denne ferske ordren sier at politiet skal gripe inn for å avverge offentlig skjending av koranen. Ordren har fått ytringsfrihetseksperter til å reagere. – Det er spesielt at denne måten å ytre seg kritisk til religion på spesifiseres slik det er gjort her. Det er greit at man skal opprettholde ro og orden, men her har man bestemt at en type ytring i en bestemt form ikke skal fremføres. Det er forhåndssensur og det er forbudt, sier Anine Kierulf, fagdirektør i Norges institusjon for menneskerettigheter." www.nrk.no/norge/nor...1. 14793265 | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 19:39 | |
![]() | Enig med Anine | |
| TiramB | 2019-11-23 19:44 | |
![]() | Hva mener Anine da? Anine har jo ikke uttalt seg i denne tråden. | |
| TiramB | 2019-11-23 19:46 | |
![]() | Sorry Aran! Leste for kjapt, trodde du mente Angina, hun med klimatråden ;-) | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 19:58 | |
![]() | Logikken min presentert her baserer seg på livet til religionens grunnlegger. Og mengde negative og type tekster. Tror ikke det står i bibelen noe sted at det oppfordres til drap på mennesker med en annen religion . Jeg er f.eks. tilhenger av at man bør lage en ny religion, der man tar det beste ut av kristendommen og andre religioner. | |
| Cygnus | 2019-11-23 20:03 | |
![]() | Jo, Aran, det gjør det - drap av ikketroende/riktig tro, osv. Når jeg kommer hjem, skal du få se dette! | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 20:05 | |
![]() | Ok, bare skriv ned sted i bibelen, så jeg kan sjekke sjøl. | |
| Ordputter - Ikke medlem lenger | 2019-11-23 21:02 | |
![]() | Vi trenger ingen religioner! Absolutt ingen! | |