Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 10 |
Mobilspill
Pågående | 8 467 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 03:31 | |
![]() | Fortell oss når du har tatt coronavaksinen Trmare , så kan vi følge med hvordan det går med deg. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 03:51 | |
![]() | Så vi følger med Trymare, Du har ennå ikke selv tatt koronavaksinen. Og vi regner med at du fremstår som et godt eksempel basert på det du skriver. Og tar koronavaksinen så snart som mulig | |
trymare | 2020-12-19 04:12 | |
![]() | Jeg kommer ikke til å ta koronavaksinen med det første, fordi jeg ikke får muligheten til det. Jeg er nemlig ikke i risikogruppa. Men når det er min tur, kommer jeg til å ta den Du får selv fortelle hvordan det går meg deg da Aran, du er jo ikke akkurat sylslank. To middager hver dag med masse fett og greier. Bare gjentar det; siden du er så hypokondrisk med vaksinen. Overvekt og fedme utgjør en større helserisiko enn en vaksine. Så siden helsebivirkinger er så viktig for deg, bør du begynne med deg selv. En heftig bilring er livsfarlig. | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 04:26 | |
![]() | Ikke kom med unnskyldninger nå Try . Når du har tatt vaksinen så kan du jo be om papirbevis på dette og skanne det inn på dette SB-programmet slik at vi alle kan se bevis på at du har tatt vaksinen. Om du orker. Du kan sladde sensitive data som hele ditt eget navn og personnummer før du skanner inn. Se eksempel på en nettside jeg skanna inn, Bare bruk samme dataprogram. snipboard.io/RUEnfk.jpg | |
trymare | 2020-12-19 04:36 | |
![]() | Igjen, fedme er farligere enn en vaksine. Dette ignorerer du bare, du som spiser to feite middager hver dag og er rimelig overvektig. Så om helse og bivirkninger er viktig for deg, begynn med deg selv! | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 04:47 | |
![]() | Kopi fra nevnte nettside jeg printet screen fra: What to Expect after Getting a COVID-19 Vaccine Updated Dec. 14, 2020 COVID-19 vaccination will help protect you from getting COVID-19. You may have some side effects, which are normal signs that your body is building protection. These side effects may affect your ability to do daily activities, but they should go away in a few days. Common side effects On the arm where you got the shot: Pain Swelling Throughout the rest of your body: Fever Chills Tiredness Headache Helpful tips If you have pain or discomfort, talk to your doctor about taking an over-the-counter medicine, such as ibuprofen or acetaminophen. To reduce pain and discomfort where you got the shot: Apply a clean, cool, wet washcloth over the area. Use or exercise your arm. To reduce discomfort from fever: Drink plenty of fluids. Dress lightly. When to call the doctor In most cases, discomfort from fever or pain is normal. Contact your doctor or healthcare provider: If the redness or tenderness where you got the shot increases after 24 hours If your side effects are worrying you or do not seem to be going away after a few days | |
Cygnus | 2020-12-19 11:02 | |
![]() | Jeg har aldri forstått hvorfor vaksinemotstand er så relatert til (i alle fall i USA) politisk ståsted, nemlig det jeg før kalte (ytre)høyre/konservativ (synes de venstre/høyre merkelappene blir mer og mer utdaterte). What’s the connection? | |
liverbird1 | 2020-12-19 11:19 | |
![]() | kjenner en som er vaksinemotstander og skjønner til dels grunnen og skepsisen til vaksine generelt ettersom vedkommende har tatt vaksine tidligere og bieffekten hvis man kan kalle det det ,var at vedkommende fikk ME (KRONISK UTMATTELSESYNDROM) Jeg selv vil alt er stor sansynlighet ta vaksinen selv så det er sagt . | |
AaseB | 2020-12-19 11:38 | |
![]() | Generell faktaresistens, Cygnus! | |
Cygnus | 2020-12-19 11:45 | |
![]() | Men vet vedkommende at det var vaksinen som forårsaket ME? Jeg kjenner 3 personer med ME (2 av dem søsken), men det var ikke pga vaksiner de hadde det. Jeg skulle tro at enhver medisinsk behandling kan medføre et uønsket utfall, og i tilfellet vaksiner må en tenke på ikke bare balansen mellom sykdom som kan oppstå dersom en ikke vaksinerer men også ansvaret vi alle har for samfunnet som helhet. På Filippinene og noen Stillehavsøyer har det vært store utbrudd av meslinger de siste par årene med mange barnedødsfall - og antagelig forverret pga vaksineskepsis. | |
liverbird1 | 2020-12-19 12:06 | |
![]() | Ja vedkommende vet at vaksinen er årsaken , det er ett tilfelle i norge som har fått erstattning p.g.a av det fra staten , ellers så har det vært flere tilfeller og søksmål men staten villle ikke gi erstatning .Det ene tilfellet hvor erstatning ble gitt var hvor far var lege og god dokumentasjon i det tilfellet . Jeg sier ikke at alle soom har ME ,har tatt vaksine , men kan være en utløsende faktor for noen. | |
Cygnus | 2020-12-19 12:12 | |
![]() | Skjønner det, Liverbird. Var bare nysgjerrig. Det er forøvrig en forferdelig sykdom, ME. | |
bris1 | 2020-12-19 12:18 | |
![]() | liverbird er inne på noe viktig, det kan være flere utløsende faktorer til ME. I mitt tilfelle er det ikke vaksine som var utløsende faktor. Siden jeg, i tillegg til alder og høy BMI, har flere underliggende sykdommer som ville plassert meg i risikogruppen kommer jeg helt klart til å ta vaksinen så snart fastlegen min gir beskjed om at det er min tur. De bivirkningene jeg har lest om er nok ubehagelige (smertefulle?), men forbigående. Tenker det er en pris jeg er villig til å betale for å kunne vende tilbake til samfunnet. Bivirkningene ved å få koronastkdommen høres for meg ut til å kunne være ganske omfattende. Håper flest mulig vil la seg vaksinere. | |
Vannmann | 2020-12-19 12:45 | |
![]() | Samme her, liverbird. Jeg har en svoger som også fikk diagnosen ME, dette etter svineinfluensavaksinen. Så jeg kjenner godt til det du forteller om at det kun er denne ene legesønnen som har fått erstatning. Helt skammelig. Så er det vel en relativt stor forskjell på å være totalt avvisende til vaksiner som sådan, og det å ha en dose skepsis til vaksinser som er utarbeidet under et så stort tidspress og kort tid med utprøving som nå. P.S. AaseB & Cygnus : klassekampen.no/utga...rH J2jz_TMo | |
Cygnus | 2020-12-19 13:14 | |
![]() | PS Vannmann: ??????????????? | |
Vannmann | 2020-12-19 13:19 | |
![]() | Bare et lite hjertesukk til deres stadige kommentarer om hvor lettlurte og "faktaresistente" folk på motsatt side av deres eget politiske tilholdssted er, C. Vaksineskepsis inkludert. | |
Cygnus | 2020-12-19 13:29 | |
![]() | Unnskyld meg, Vannmann, hvor i alle dager finner du noe i mine kommentarer her om lettlurt osv ? Det med vaksinemotstand i USA og politisk ståsted er et faktum - og jeg synes det er kuriøst - du får lete opp materiale om dette selv. Meslingutbruddene og dødsfallene i Filipinene er et faktum. | |
Cygnus | 2020-12-19 14:32 | |
![]() | Gladnyhet! (?) thehill.com/homenews...-o n-monday | |
Ordputter - Ikke medlem lenger | 2020-12-19 17:15 | |
![]() | Konspirasjonsteorier er noe dritt! Jeg er absolutt ikke skeptisk til å ta vaksinen; men tenker at hvis 50% av en voksne befolkningen er nok for å oppnå flokkimmunitet, så er det jo ikke noe poeng å ta den for resten av oss. Synes 50% høres litt lite ut; men kanskje det er riktig? Har lest et annet sted at det måtte være minst 60%. Skal bli spennende å følge med etter hvert nå som folk vaksineres trinn for trinn. | |
bris1 | 2020-12-19 17:28 | |
![]() | NRK.no kronikk av Sigrid Bratlie Molekylærbiolog og spesialrådgiver i Kreftforeningen Covid-19-vaksinene er laget i rekordfart. Det skal du være glad for. Anbefalt lesing. Fikk ikke kopiert inn link, men du finner kronikken på nrk.no. | |