Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 554 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ruschne | 2021-03-18 17:50 | |
![]() | Kjøttforbruket går ned i Norge .....takk til alle som bidrar. Man behøver ikke være veganer eller vegetarianer men mindre kjøtt er bra for dyrene, for miljøet og for deg... | |
Cygnus | 2021-03-18 17:51 | |
![]() | Kommer an på definisjoner, Ruschne! Vi kan dele opp på ymse vis - vegetarisk vs animalsk, skjønt vegetarisk kan inkludere animalske produkt så som egg og ost. Men vegansk vs animalsk er helt motsatte kategorier. Kjøtt er et vidslungent begrep på folkemunne. Jeg kan ikke spise pattedyrkjøtt og får ofte spørsmål om jeg kan spise annet kjøtt, f eks fugl, fisk osv. Derav ord som fiskekjøtt, fuglekjøtt osv. Om hvorvidt en lever kan regnes som kjøtt er ikke så klart - men animalsk er det selvsagt! | |
Ruschne | 2021-03-18 18:14 | |
![]() | Jo jeg mener hønselever er udiskutabelt kjøtt. Hva ellers skulle det være? Ellers "stemmer" alt du skriver. 😉 | |
Ruschne | 2021-03-18 18:16 | |
![]() | Nå må det vel i all verdens land og rike gå an å få lagt inn et smilefjes.....vi lever i 2021 og fortsatt ender smilefjesene som tall og andre rare ting her inne. | |
Cygnus | 2021-03-18 18:31 | |
![]() | Jeg savner også smilefjes! Alle gresskartyper er mettende og ikke minst deilige matformer. Min yndling er hokkaidogresskar fylt med chilli sin carne. | |
Ruschne | 2021-03-18 20:40 | |
![]() | Høres ut som om du har mye spennede på menyen Cygnus | |
TrixiBell - Ikke medlem lenger | 2021-03-18 20:42 | |
![]() | Ja, hvorfor får ikke ordspill til emoji - bildetegn? I morgen går jeg for Toro sin nye vegetarlasagne. Spent på den. Noen som har testet den ut? | |
Aran - Ikke medlem lenger | 2021-03-18 22:49 | |
![]() | Det er sjelden man kjører vegetaris, men når man gjør det så er det gjerne innkjøpt Toro blomkålsuppe eller aspargessuppe og så tar man opp noen fryste grønnsaker og har opp i suppa enda mer blomkål, brokkoli, gulerotbiter. Og spiser brødskiver ved siden av. | |
Ruschne | 2021-03-19 08:12 | |
![]() | Vegertarmat er så mye mye mer enn en kjedelig Torosuppe med ekstra grønnsaker. | |
bris1 | 2021-03-19 08:36 | |
![]() | Et sted begynner man, kanskje Torosuppa med ekstra grønnsaker er en start. Litt proteiner i form av f.eks. bønner kan være lurt. | |
Stekt Suppe - Ikke medlem lenger | 2021-03-20 02:05 | |
![]() | I dag prøvde jeg en Fjordlandmiddag med laksefilet, poteter, gulrot og saus. Helt ålreit smak, men det er for små porsjoner til å bli mett av. | |
LilleLaila | 2021-03-25 13:39 | |
![]() | Chili sin Carne som ferdigrett fra Rema. Ble ganske god med masse ekstra chili, pepper og creme fraiche :) Ellers er vel du og jeg ganske gode på å lage våre egne smileys, TrixiBell. Just saying :) ;( :)- :)) | |
snuppilura | 2021-03-25 15:43 | |
![]() | Jeg er ikke vegetarianer, men jeg spiser Daal i hvertfall en gang per uke. Men ett nan brod till er det bra middag. Masse protein. (og billig). Blomkalris, gjerne med pinjekjerner, fersk basilikum og hvitlok. Vegerarisk lasangna, Pasta med gorgonxolasaus. Eller med zuccini, squash og hvitlok. Vegerarisk chili con carne. (bruker kidney beans). Masse godt a finne pa uten kjott! | |
LilleLaila | 2021-03-26 00:43 | |
![]() | Chili con carne, betyr Chili med kjøtt, Snuppa. Altså er det selvmotsigende med "vegetarisk chili con carne". Derfor den andre het "Chili sin carne" da ... :)) | |