Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 591

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Aran - Ikke medlem lenger2021-05-11 10:15
Antall innlegg: 6062

Fint innlegg fra bladfyken.

Er enig i at vi må forsøke holde oss til sak og ikke angripe person.

Samtidig er det fint om adminene merker seg hvem som begynte en personhetsing i en tråd. Men jeg er jo klar over at det er umulig for adminene å ha en oversikt over hva som skjer til enhver tid.

bris12021-05-11 11:34
Antall innlegg: 2601

Den omtalte tråden starter med dette innlegget:

"Dette er tråden for Covid-19.
Alt om Covid-19 kan diskuteres her."

Tråden har hatt flere innlegg en det som kan leses der, jfr. mitt siste innlegg i nevnte tråd. Det som slår meg som det store problemet er at trådstarter, som selv har betegnet seg som vitenskapsbærer, oppfatter alle forsøk på å diskutere det han legger ut som personangrep. Og hans reaksjoner på motstand har ikke vært hyggelig lesing.
Som vitenskapsbærer har vedkommende et ansvar for at de opplysninger han legger ut er etterrettlige og inneholder saklig informasjon. Andre har kommentert hvordan linker og innlegg har blitt brukt, så det trenger jeg ikke si noe om her.
Jeg mener at uansett som kommer med utspill/innspill i forum må godta at det vil komme motargumenter og at disse skal møtes med respekt.

Dagens to moderatorer har min fulle respekt og tillit, og jeg håper etterhvert at vi kan få til å ha en rolig prat om hvilke forventninger vi har til våre meddebattanter og til til oss selv, kanskje tilogmed til moderatorne ;-))
Har trua!

bladfyken - Administrator2021-05-11 22:39
Antall innlegg: 645

Du er svært velkommen til å starte ein tråd om forventingar til moderatorane, bris1. :-)

bladfyken - Administrator2021-05-11 22:46

@GreteSB: Orsak for at det vart ditt innlegg som utløyste denne tråden; det kunne like gjerne ha vore eit anna innlegg frå ein heilt annan. Men eg synest altså - og står framleis for - at diskusjonen om "mellomlang tid" versus to veker bles ut av proporsjonar (og der var det andre som bles mykje hardare til enn du!)

Som eg har skrive før, synest eg at "mellomlang sikt" er eit tilslørande floskelomgrep, men eg er samstundes usamd i at det tilslører viktige fakta om vaksinesaka. Det går fint å forstå meininga, sjølv om det er klønete formulert. Samstundes gjekk diskusjonen føre seg i ein tråd om covid-19, ikkje om dårleg språk. :-)

GreteSB2021-05-12 08:29
Antall innlegg: 7777

Jeg tåler såpass.
Jeg fikk AstraZeneca-vaksinen for noen uker siden og har fulgt med på evt. bivirkninger som kunne oppstå. Etter to uker følte jeg meg rimelig trygg.
Når Aran skriver mellomlang sikt lurer jeg på hvor han har det fra. Er ikke to uker nok liksom?
Uansett, jeg burde vel ha lært og ikke hengt meg opp i hans skriverier, men jeg kommer fortsatt til å mene at det er viktig å være nøyaktig. Ord betyr noe.

Nixita2021-05-12 22:24
Antall innlegg: 4724

Jeg har sagt/skrevet noe lignende før, men syns godt det kan gjentas. Dette forumet blir aldri bra før mobbingen her stopper. Og leser man blitt bakover i ulike tråder så er det ofte de samme som mobber, eller bare må påpeke en feil eller noe de syns er rart.

Er det virkelig nødvendig? Jeg har nevnt ordet raus før, og nevner det igjen. Det er og merkelig at det ofte er mest aktivitet i forumet når det krangles.

Om vi alle skjerper oss, tenker før vi skriver, poster litt ufarlige ting i gamle kjente tråder for å være hyggelig, eller starter en ny debatt hvor vi kan diskutere friskt rundt sak.

Nixita2021-05-12 22:25

Da først tenker jeg vi igjen kan får det hyggelig her.

bris12021-05-12 23:02

Nixita, noe av det som utspiller seg i forum i dag kan skyldes at en svært utagerende person har fått nokså fritt spillerom i flere år nå. Min oppfordring til deg blir å gå litt i deg selv for å se om du har vært med på gjøre det mulig før du kommer med flere formaninger. Når det nå blir satt grenser for vedkommende blir tilværelsen nokså vanskelig, naturlig nok. Dette kunne ha vært unngått dersom grenser har blitt trukket opp på et mye tidligere tidspunkt. Alle som har fulgt forum tett i mange år vet hvordan oppbyggingen til dette har vært. Men nå foreslår jeg at de to moderatorene som har så mange som støtter seg tar en "samtale" med Aran på tremannshånd.Ha ei rolig og drømmeløs natt.

Cygnus2021-05-12 23:04
Antall innlegg: 44845

Amen! Dette slutter jeg meg til, Bris.

Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-05-12 23:23
Antall innlegg: 302

Ja, nokså fritt spillrom. Og jeg ser hvilke feil jeg har gjort, tidligere, i den forbindelse... Uff ja.
Beklager Nixita, men bris har, dessverre, rett.
Nå har Bladfyken og Ave gjort det som dere andre spillverter skulle gjort for lenge siden. Den personen som er hovedproblemet her inne skulle ikke ha fått lov til å utfolde seg så fritt i så mange år nei.
Som bris sier, så blir grepet nå stramma mer om vedkommende, og da kulminerer det.
Dessverre er det nok sannheten.

Nixita2021-05-12 23:24

For det første har det vært flere utagerende personer i forum. Hva som har blitt satt av grenser tidligere, bør ikke du ha kjennskap til!

Jeg er dog en stor motstander av mobbing, og mener fortsatt at flere er for lite rause.

Og den siste setningen bris1, makan til frekkhet!

Chiraff2021-05-12 23:27
Antall innlegg: 19108

Og mange med meg støtter bris fullt ut! Tommel opp!

Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-05-12 23:32

NEI! bris sier bare sannheten. Vi andre som har hatt "utagerende tendenser" til tider kan ikke plasseres i samme kategori som denne personen. Det er ikke snakk om mobbing; det er snakk om, spesielt, EN person som har tatt så stor plass, altfor ofte negativt.
Alt skal ikke forstås ihjel.

bris12021-05-12 23:36

Jeg kan berolige med at mitt kjennskap til grensesettingen i forum ene og alene er erfaringer fra tidligere håndtering av krangler i forum og den tydelige forskjellsbehandlingen som har vært utvist. Min mening, min oppfatning. Og dersom du oppfattet min siste setning som frekk, så er det beklagelig. Det er faktisk mulig å oppfatte den som den var ment, helt bokstavelig.

bladfyken - Administrator2021-05-13 00:55

@Nixita: Med "drømmeløs" mente nok bris1 djupt og fredsamt. Draumesvevn er uroleg svevn. :-) Men eg forstår misforståinga; ordet kan nok lett mistolkast, særskilt når ein er midt i ein liten feide.

Aran - Ikke medlem lenger2021-05-13 02:01
Antall innlegg: 6062

bris1, nissetassen dere har stort sett bare bidratt med kritikk gjennom flere år. Det dere driver med her er bare hetsing. dere skriver dere vil ha meg bort fra forumet. Er dere klar over at det dere skriver nå er mye verre enn noe av det jeg noen gang har skrevet. Har jeg noensinne skrevet at dere ikke burde være i forumet. Det er rett og slett frekt av dere.

Videre

Dere har ikke greid å akseptere at jeg har svært gode kunnskaper innenfor store deler av det naturvitenskapelige området når slikt har vært oppe til debatt. At jeg har sidesyn og ikke bare tunnellsyn og ikke bare aksepterer sånn uten videre enkle sannheter er noe som har falt dere tungt for brystet.

bris12021-05-13 02:31

For å gjøre en ting klinkende klart: jeg har aldri i et eneste innlegg krevd at Aran skal fjernes fra forum. Det jeg har sagt står jeg ved.

kda2021-05-13 10:31
Antall innlegg: 684

For en fantastisk dialekt du har, bladfyken :))

LilleLaila2021-05-13 11:09
Antall innlegg: 3144

Skjønner ikke helt hva Nixita mener med at det er frekt å ønske henne en drømmeløs søvn. Da har du lav terskel, nixit ... Jeg sover absolutt best når jeg ikke drømmer!

Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-05-13 11:20

Jeg krever bare av meg selv at jeg fortsetter i gjettetrådene. Greit med en utblåsning; men vedkommende er jo ikke verdt det. Så da er det vel bare så enkelt som at jeg fortsetter med å ikke lese alt det idiotiske som personen lirer av seg.
Drømmeløs søvn ja, ofte det beste!

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?