Spillrom
| Sjiraffen | 10 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 10 |
Mobilspill
| Pågående | 8 571 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| bris1 | 2021-05-15 18:42 | |
![]() | Er vel ikke noe helt annet, bortsett fra størrelsen. | |
| Nissetassen - Ikke medlem lenger | 2021-05-15 18:46 | |
![]() | Grøss. Den gangen en vevkjerring krøp over ansiktet mitt da jeg sov på en madrass på gulvet. I vill panikk slang jeg henne avgårde, stakkars. | |
| LilleLaila | 2021-05-15 19:27 | |
![]() | Er ikke redd for vevkjerringer, da, heller ikke bittesmå edderkopper ... så det er vel ingen logisk grunn til frykten, som er helt isnende når jeg ser de store, feite! | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-05-15 22:14 | |
![]() | Pleier å slippe ut de edderkoppene jeg fanger. men i dag dessverre var det en tjukk liten kar som krøp bortover gulvet som jeg kom til å klemme for hardt, så jeg puttet den i ovnen i papir og tente på, for å avslutte dens lidelser raskt | |
| LilleLaila | 2021-05-15 22:31 | |
![]() | Nei nei Aran, du skulle ikke være i denne tråden! | |
| Chiraff | 2021-05-15 22:36 | |
![]() | Fra forskning.no; Det finnes et stort mangfold av edderkopper. På verdensbasis er det frem til nå beskrevet mer enn 48 000 arter, men det finnes antagelig minst dobbelt så mange. – I Norge er det funnet rundt 630 arter av edderkopper, den mest ekstreme er funnet i Saltdal, men fortsatt finner ekspertene stadig nye arter for Norge, sier Åström. | |
| LilleLaila | 2021-05-15 22:48 | |
![]() | Dette hjalp ikke, chiraff! | |
| Nissetassen - Ikke medlem lenger | 2021-05-15 22:51 | |
![]() | Jeg kan jo lure litt på hvor stor den var den edderkoppen som hunden min bjeffa på. Jeg var og er ganske nærsynt; og for meg så den også stor ut mange meter unna. Har da aldri opplevd verken før eller senere at en hund har bjeffa på en edderkopp! Men jeg gikk jo ikke nærmere for å se. Den mest ekstreme er funnet i Saltdal ja; men Risør ligger på en god andreplass. | |
| Chiraff | 2021-05-15 22:52 | |
![]() | ;) | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-05-15 23:17 | |
![]() | Da jeg var på besøk hos noen i forb med jobben for noen år siden, ca 8 km sør for der jeg bor , så hadde de en diger tarantella gående på stuegulvet. Jeg satt i sofaen og kjente det var noe som kom bort i beinet mitt ...., og 10 minutter seinere fikk jeg vite hva det var ...... | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-05-15 23:20 | |
![]() | Og den merkeligste personlige edderkopphistorien tror jeg at jeg lar vær å fortelle. Den virker for utrolig til å være sann. | |
| trymare | 2021-05-15 23:39 | |
![]() | Interessant, Chiraff! Visste ikke at den mest ekstreme edderkoppen er funnet i Saltdal. | |
| Chiraff | 2021-05-15 23:43 | |
![]() | Som du ser, Aron har akkurat bekreftet det!! | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-05-16 08:42 | |
![]() | Jepp og kommer dere på besøk skal jeg ta kontakt med den familien som hadde denne edderkoppen som kjæledyr og spørre om å få kjøpe noen edderkopper, så skal jeg plassere disse edderkoppene i bilen deres. Så har dere kos. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-05-16 09:14 | |
![]() | trymare og chiraff, foreslår at dere heller begynner å erte hverandre. det er jo tydelig at det er visse dragninger dere har felles. | |
| Nissetassen - Ikke medlem lenger | 2021-05-16 09:59 | |
![]() | En tarantella fikk navnet Petronella. Ja, det er ikke utenkelig. Faktisk så synes jeg at tarantellaen er ganske fin. Den er såpass stor og så har den en ganske fin farge (mulig de finnes i forskjellige farger). Har jo sett noen tarantellaer på TV innimellom; og i vertfall de jeg har sett, de har ikke bevegd seg så himla fort. Da er det jo litt mer avslappende vil jeg si. | |
| Aran - Ikke medlem lenger | 2021-05-16 10:06 | |
![]() | Ja jeg husker den familien jeg beskrev, hadde et eget navn på denne edderkoppen. Husker ikke hva slags navn, men jeg husker at i starten på besøket mitt så spurte samboeren til den andre om hvor "Petter" var. Hun svarte, at han er vel på gulvet et sted. Akkurat da skjønte jeg jo ingen ting. Hvordan en "Petter" kunne hjemme seg på gulvet uten at man kunne se han. "Petter" hadde nok plassert seg under en sofa eller noe slikt .. | |
| LilleLaila | 2021-05-16 11:02 | |
![]() | Da sender jeg ballen videre. Noen andre som kan starte en tråd som ikke interesserer den store edderkoppen, "Aron", som chiraff nå kaller ham? :)) Jeg mislyktes :( | |
| Nissetassen - Ikke medlem lenger | 2021-05-16 11:12 | |
![]() | LL, det skjønte jeg ikke. Hva er galt med Arans innlegg her? De bidragene han gir i denne tråden er jo helt greie. Så lenge det ikke utarter seg til det helt ekstreme, så har vi ingen rett til å påpeke hans innlegg! | |
| LilleLaila | 2021-05-16 11:32 | |
![]() | Nei nei, det har du vel rett i, Nisse. Var bare et lite eksperiment. Sorry! | |