Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 549

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2021-06-03 13:37
Antall innlegg: 44845

Du får bestille boken New York then and now!

trymare2021-06-03 14:26
Antall innlegg: 871

Jeg er seriøs og baserer mine utsagn på fornuft. Disse utsvevende tankene du har er psykologiske vrangforestillinger. Vi har mye fantasi, men det er ikke alle som har fornuft til å korrigere denne fantasien. Disse halleluja-folka du ser på YouTube er eksempler på dette.

Som jeg skrev i forrige kommentar så har jeg allerede tilbakevist reinkarnasjon på jorda. Så får du velge om du vil forholde deg til den fornuftige sannheten, eller fortsette å fordype deg i vranglære.

trymare2021-06-03 14:31

Men ser du spør hvorfor bare jorda skal være kilde til sjeler som reinkarneres til mennesker. At vi har vært sjeler som har svevd uti verdensrommet er tanker en psykolog helt sikkert ville likt å behandle. Og Hvis det er sant, så kan du umulig ha opplevd new york i et tidligere liv. De logiske bristene dine er åpenbare, men du ser det ikke selv.

Du får kose deg med vrangforestillingene dine, ha en fortsatt fin dag

Cygnus2021-06-03 14:41

Jeg synes det er så rart at Aran, som nok aldri slutter å minne oss på sin naturvitenskapelige kompetanse, ikke en eneste gang det jeg kan huske, refererer til vitenskapelige artikler el lignende. You tube er ikke vanligvis en seriøs kilde. Her har du en interessant artikkel om near death - skrevet av en ordentlig forsker og naturviter. Enjoy og bli litt mer informert om temaet!
www.scientificameric...th e-brain/

LilleLaila2021-06-03 15:41
Antall innlegg: 3144

Sant det, Trymare, hvis de ikke skal gjenfødes som en edderkopp f. eks. Hele tanken er helt avsindig!
Takk for noe forskningsbasert, C :)

GreteSB2021-06-03 16:52
Antall innlegg: 7777

For veldig mange år siden kjente jeg en fyr som var buddhist og trodde på reinkarnasjon.
Han kunne ikke drepe en mygg engang, da kunne han komme tilbake på et lavere nivå! Målet var å være et godt menneske for å komme høyere.

Jeg husker ikke alt, men jeg husker vi ristet litt på hodet. :)

LilleLaila2021-06-03 17:10
Antall innlegg: 3144

Jeg synes ikke du skal blande "halleluja-folka" og Aran sammen, Trym. Det er veldig lite halleluja ved det han skriver her, og bare et salig sammensurium av diverse ideer og tankeretninger!

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-03 17:11
Antall innlegg: 6062

Jeg har nok rett i mye av det jeg forteller her

At noen mener jeg farer med vrangforestillinger bare viser for meg at de er lukket i sin egen verden. Men jeg har forståelse for at man ikke kan se utenfor den boksen man er lukket inne i. Men slike mennesker trives jeg nok ikke sammen med.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-03 17:14

Og Cygnus, vitenskapen i dag er kommet så langt at den er i ferd med å inkludere f.eks. bevissthetens eksistens utenfor den fysiske kroppen. Kvantefysikk. Og jeg snakker da ikke her om å bruke teknologi til dette formålet.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-03 17:20

Cygnus, enkelte av disse såkalte vitenskapelige artiklene om NDE er ikke verdt å lese. Disse er ofte laget av mennesker med fordommer .

De som har hatt en skikkelig NDE kan fortelle at de føler en virkeligere virkelighet enn den fysiske virkelighet. Og det er så mye annet. Jeg har svevd utenfor kroppen i korte perioder selv og kan skrive under på at når det skjedde så ble sansene veldig forsterket og det var på en måte enda mere virkelig enn inne i kroppen i den fysiske dimensjon.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-03 17:22

Se her feks. Jeff Olsen sin NDE :

www.youtube.com/watc...&a mp;t=19s

trymare2021-06-03 18:03

Nei, du har ikke rett i det du skriver Aran. Hvorfor så selvsikker når du tar feil? Jeg har tilbakevist reinkarnasjonsgreiene dine. Og les artikkelen til cygnus. Men du bryr deg bare om folk du er enig med, ignorerer blankt alternativ informasjon. Det er du som lever i en virkelighetsfjern boble, ikke meg. Du bare klarer ikke se det selv, og det er synd.

trymare2021-06-03 18:09

At du kaller artiklene til Cygnus som "såkalte vitenskapelige artikler som ikke er verdt å lese" sier ekstremt mye om deg. De du er enig med, sluker du rått med null kildekritikk. Da har de vitenskapelig "gullstandard" som du selv sier. Men alt annet gidder du ikke en gang å lese... ganske spesielt. I den grad denne såkalte universitetsutdannelsen er sann, må du virkelig ha sovet i timene om metode og kildebruk.

Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-03 18:50
Antall innlegg: 302

Ja, denne tråden handler om reinkarnasjon. Og i Arans verden er det meste mulig.
Men det finnes faktisk mennesker som aldri har hatt noe forhold til sånt; og som har hatt, kanskje bare EN opplevelse, som har gjort at de har måtte utvide sin horisont. Men jeg har ikke skrevet noe om reinkarnasjon; jeg bare skriver at den opplevelsen som jeg hadde tilbake i 2006, 2007 eller 2008; og som jeg delte med dere her i Forum i 2014 i tråden: Som nåla i høystakken. DEN opplevelsen har gjort at jeg ikke kan KONSTATERE at det ikke finnes "noe mer". Før dette hendte så var det veldig lett for meg å konstatere at jeg ikke trodde på noe som helst. Nå som jeg har med meg denne opplevelsen, så er det annerledes; av den enkle grunn at jeg faktisk har opplevd noe som er totalt uforklarlig sett ut i fra vår virkelighet. Det er snakk om EN enkeltstående hendelse; og det er ikke en hendelse som jeg bare kan putte i en skuff og glemme. Det har som sagt ingenting å gjøre med reinkarnasjon. Hvor mange som har hatt tilsvarende opplevelse har jeg selvfølgelig ingen anelse om. De handler ikke om å tro eller å ikke tro; det er tilfeldigheter.

Nissetassen - Ikke medlem lenger2021-06-03 19:07
Antall innlegg: 302

Bris: Hvorfor skriver du: -Nå igjen NisseTassen? Og var det du opplevde reinkarnasjon? Nei, og det har jeg skrevet at det ikke var. Jeg prøvde bare å si at jeg ikke er så skråsikker på at det noe som helst lenger. Altså, jeg kan ikke bare si NEI! det er ikke mulig. Den opplevelsen jeg hadde gjør naturlig nok at mine tanker om hva som er mulig eller umulig, har forandra seg.
Alle vet jo at Aran har en livlig fantasi (for å si det mildt); så hans oppfatning av reinkarnasjon eller annet uhåndgripelig har en helt egen plass... En helt egen verden!
NEI, Jeg har ikke hatt opplevelser med reinkarnasjon; og takk og pris for det! Og jeg verken tror eller ikke tror. Men å "konstatere" at det ikke finnes kan jeg ikke gjøre. Ut ifra hva?

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-03 19:16

Trymare bare skriv hva du vil. For meg virker du som det minst opplyste mennesket her inne. Fornærmelsesserven er hermed returnert. Du kan til rams opp og ned det meste som befinner seg i den lille boksen du lever i, sikkert bedre enn de aller fleste. Problemet er bare at du ikke ser utenfor boksen. Du tror hele verden er i den lille boksen din. Det er så ufattelig kjedelig.

Jeg begynner å lure på om du bedriver en aktivitet i livet ditt som bidrar til at du tviholder på dine meninger.

bris12021-06-03 19:17
Antall innlegg: 2601

Nissetassen, nå igjen fordi du faktisk har fortalt den historien flere ganger. Og du er i tråden om reinkarnasjon.

trymare2021-06-03 19:27

Aran det du gjør nå er å snakke om deg selv. Du er ikke opplyst, og lever i din egen boble og nekter å lese informasjon du er uenig i. Men du er ikke i stand til å se egne svakheter og feil. Det er ikke mitt problem.

Aran - Ikke medlem lenger2021-06-03 19:28

Vel vel. La oss være enige i at vi har ulikt syn på ting.

Cygnus2021-06-03 19:55

Aran, dette har ikke noe å gjøre med forskjellig syn på ting. Du har nå bevist at du ikke ANER hva forskning og vitenskap er (og dermed får dine stadige påminninger om din kompetanse en - ufrivillig - komikk ved seg). Vitenskapelige artikler av den typen jeg delte er ikke én persons (fordomsfulle!) meninger, de bygger på og drøfter tidligere forskning og studier. Dette er faktisk også et felt det har vært forsket en god del på - nevrologi, hjerneforsking, osv. Men du gidder ikke lese den en gang, noe jeg finner besynderlig, hvis du er så interessert. At du stadig kommer med you tube henvisninger er bare selsomt når det faktisk finnes mye skikkelig forskningslitteratur som burde interessere en seriøs bærer av naturvitenskapelig kompetanse!

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?