Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 533

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Hard Kost2021-12-03 17:30
Antall innlegg: 53

Hva slags oppførsel er dette fra en moderator?

LilleLaila2021-12-05 20:03
Antall innlegg: 3144

Hvem er du Hard Kost, og hva prater du om? Full støtte til Cygnus her, hun er som vanlig helt korrekt i sine uttalelser.

Hard Kost2021-12-06 19:26
Antall innlegg: 53

???

Jeg kommenterte bare at det var vanskelig å se noen rød tråd når moderatoren selv drar i gang diskusjoner om abortlovgivning i andre land m.m., men mener diskusjonen om ulv i Norge er for komplisert til å egne seg for forumet her.

Forventet ikke å bli møtt med den sarkastiske tonen der fra moderator.

LilleLaila2021-12-07 00:57
Antall innlegg: 3144

Cygnus sier jo "bare diskuter i vei hvis dere vil", men denne debatten er både uløselig og ja, komplisert som hun sier. Ikke det at ikke abortsaken er det, men det temaet er jo bare no go i Norge!
De fleste liker vakre rovdyr, men helst ikke inn i nabolaget, de som lever av sauehold, vil selvfølgelig beskytte dyrene sine. Verken ulv eller sau er forsåvidt "utrydningstruede" dyr. Jeg synes mennesker er det mer om dagen ... ja mye følelser i denne saken. Men jeg tror uansett vi mennesker er høyest på den økologiske rangstigen av en grunn, og at jorden er vårt hjemsted sammen med dyra.

Spar - Administrator2021-12-07 16:50
Antall innlegg: 1137

Sitat Kåre Willoch (rip)

"I anledning tidligere statsminister Kåre Willochs død, vil NOAH kondolere ved å rette fokus mot hans engasjement for naturmangfold - og ikke minst kritisk truet ulv. Allerede i 1999 uttalte Willoch: "Det er bemerkelsesverdig hvordan man omtaler denne gruppen dyr. Man sier «vi skal ta ut ulvene». Det det i realiteten dreier seg om, er at ulvene rett og slett skal drepes! Det er betenkelig at menneskene ikke klarer å innrette seg slik at det kan bli plass til ulvene. Faktisk skulle det bare mangle - ulvene har jo tross alt vært her minst like lenge som oss."
(Noah - for dyrs rettigheter)

Kanarifuglen2021-12-07 17:28
Antall innlegg: 1160

Kanarifugler som bare titter innom Forum av og til synes også at det er ubehagelig å forholde seg til. "Ta ut ulvene" skal liksom "kamuflere" at det er snakk om "overlagt drap". Hvorfor kan de ikke flytte dem til ulvesoner ?
Hva sier du Spar ?
Kåre Willoch ja; hvil i fred; men kom gjerne igjen og "spøk" for ulvedreperne.

Emil19602021-12-08 14:11
Antall innlegg: 12857

Det er ikke bare ulven som tar sau …sauebønder kan skaffe seg Italiensk Pyreneerhund(er) , så har de gode voktere , jeg har sett fantastiske eksempler på dette i Østerdalen !

TomHans12021-12-08 19:15
Antall innlegg: 10

Vokterhund er ikke særlig kompatibelt med den norske allemannsretten. Ei heller har forsøkene som har vært gjort med vokterhund vært særlig suksessrike i Norge. Vi har for variert topografi. Selv ikke gjetere kan avverge angrep fra rovdyr her på berget.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?