Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 288

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
korsa19572008-10-13 18:45
Antall innlegg: 63

Behøver jeg å si at jeg tapte?

IndiaLove - Ikke medlem lenger2008-10-14 08:00
Antall innlegg: 9

Er helt enig her med 'Hypansistrus' . Slutt å klag å syte. Spill å ha det gøy eller få dere et liv utenom ordspill.
Syntes det er et flott sted å være og koser meg skikkelig.

tsw000 - Ikke medlem lenger2008-10-14 10:23
Antall innlegg: 114

Ja ærlig talt, det er helt utrolig hvor negative noen er - hvem har vel ikke hatt ekle bokstaver? jeg har hatt en serie av dem og tapt nesten 300 i ranking de siste dagene pga non-stop konsonant-tilførsel (nå ja, litt er det også min egen skyld med manglende konsentrasjon, osv.!) - men iallefall - stopp den evindelige klagingen, for ikke å snakke om konspirasjonsteoriene!

Scrabla2008-10-14 10:58
Antall innlegg: 2275

Godt å høre at jeg ikke er alene om å få serier med konsonanter. Jeg legger TT, NM, VM, KM, PC, CF, WC, PD, HM, PM, PH, BH med mer, for å bruke opp konsonantene. Når jeg bytter, har de en lei tendens til å komme tilbake til meg etterpå. :)

HanneH2008-10-14 12:33
Antall innlegg: 2290

Akkurat på ett punkt der er jeg enig med Scrabla, når jeg bytter bort konsonanter får jeg enten bare konosnsnater tilbake, eller så får jeg de samme bokstavene tilbake ett eller to legg senere.
Men her inne går det i bølgedaler, i en periode får man liksom ganske bra bokstaver og rankingen øker. Så får man en dårlig periode med omtrent håpløse bokstaver og rankingen synker ca. 250-300 poeng før den igjen snur og man starter å stige igjen. Dette har jeg merket meg for standard spillbrett. Har snakket med noen som spiller både det og tilfeldig brett, og for tilfeldig brett har jeg forstått det slik at svingningen kan være større.
Men at det går både opp og ned her inne tror jeg de aller fleste har merket, tror ikke det er noen som ikke har opplevd å rase nedover i poeng. Er vel ikke mulig tror jeg å ha kun økning av ranking hele veien, man stiger trappevis tror jeg.

Scrabla2008-10-14 14:06
Antall innlegg: 2275

Har også sittet med 7 vokaler i flere runder, så det går opp og ned og fra og tilbake ja :)
En annen ting er jo hva som er dårlige bokstaver og hva som er en dårlig ordlegger, for jeg satt en dag med ØÅJPKSL og syntes det var håpløst. Så akkurat litt for sent at jeg kunne lagt bingoen KJØPSLÅ.
Trådene i ordleker som bingostafett og lignende kan være lærerike

Philologicus - Ikke medlem lenger2008-10-14 15:02
Antall innlegg: 352

Ja, bruk gjerne motstanderens vokal innledningsvis på en konstruktiv måte i stedet for å bytte (og kanskje få konsonanter igjen) - da er en kanskje kvitt 4-5 av konsonantene og kan samtidig forberede neste legg med bokstaver en tror en kan få S KR + a + VL
De er jo med i spillet i et visst antall uansett.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?