Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 277 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Philologicus - Ikke medlem lenger | 2008-10-20 22:40 | |
![]() | Husk at det er mye tøffere å være nybegynner her inne nå enn i mars, når enkelte har spilt flere tusen kamper. Om nye blir litt rettledet av noen som sitter vedsiden av når de spiller de første kampene på skjermen, må vi tåle det. Tenker da på spill med normalt tempo. Og det er klart noen sitter og studerer i ordbøkene, og lærer nye ord. Se det positive i det at folk blir raskere og smidigere i håndteringen av ord! Det er lov å glede seg over andres framgang også | |
Ninaxxx | 2008-10-20 22:51 | |
![]() | Godt sagt, Philologicus :o) | |
Blikkboks | 2008-10-20 22:57 | |
![]() | Ja, ja, det er jo tross alt tre forenværende spilleverter som har nye prodfiler her, så om man blir litt loppa for noen poeng av di, er jo ikke det så utrolig rart i seg selv. Det jeg syns var litt dumt, er jo at di ikke vistnok skulle spille mot "eliten" her inne, for å ikke loppe di for poenge, MEN HALLO, noen går det jo uansett utovoer, kan ikke skjønne at di ikke bare heller fikk nye nick jeg, og beholdt sin gamle ranking, men, men. Jeg har spilt meg ned i går, men dessverre for meg kan jeg bare klandre meg selv ;-D | |
ave - Administrator | 2008-10-20 23:07 | |
![]() | Jeg spiller aldri på normaltid, så jeg har ingen formening om hvorvidt folk får hjelp da eller ikke. Innledningen på tråden dreier seg vel om det å føle seg lurt av at rank- og antall spill tilsier et helt annet nivå enn det som manifesterer seg når en "ny" spiller kjenner alle koder, forkortinger etc her inne etter 5-10 spill. Det oppleves ikke som fair, så derfor blir det reaksjoner som dette..... | |
theplayer | 2008-10-20 23:17 | |
![]() | og ellers synes jeg vi diskuterer de viktige problemene her i verden............ | |
ave - Administrator | 2008-10-20 23:19 | |
![]() | Selvfølgelig, nårman driver med så viktige ting som ordspill... | |
4okt08 | 2008-10-21 00:15 | |
![]() | Hvis de erfarne ikke vil spille med de uerfarne, er det kanskje ikke så rart at den seines spilte mot hadde vunnet de første kampene. Særlig hvis vedkommende hadde erfaring fra scrabble fra tidligere. At vedkommende brukte "rare ord og forkortelser" er vel ikke så rart - de kan man da lese seg til her i forum. | |
norei | 2008-10-21 00:24 | |
![]() | Mange innlegg om dette men er det egentlig noen katastrofe? Det eneste man vinner her er vel nye ordkombinasjoner og gleden ved selve spillet. hvis noen føler for å jukse så er det egentlig synd på de personene som ser dette som eneste mulighet for å hevde seg. Jeg for min del taper og vinner om hverandre og har det skikkelig gøy. leit å miste mange poeng men på sikt så jevner det seg ut, | |
matias | 2008-10-21 00:55 | |
![]() | Det er selvsagt kjipt å tape mange poeng, fordi man spiller mot noen som har opprettet ny konto, og som er mye bedre enn rankingen skulle tilsi. Det er imidlertid helt lov å ha flere kontoer, og da må vi bare akseptere at noen taper ranking mot disse spillerne. De "nye" spillerne bør imidlertid også ta hensyn, og spille mot forskjellige spillere, for å fordele tapene. Hvis noen tror de blir bevisst og gjentatt trukket ned av "nye" spillere, er det bare å si i fra til en spillvert, så skal vi se på det. | |
riorota - Ikke medlem lenger | 2008-10-21 08:33 | |
![]() | Alfa93 d var derfor jeg lurte på om du var spillvert;-) | |
0elin0 | 2008-10-21 12:22 | |
![]() | ser at den personen sm seines spilte mot alerede er borte. | |
HanneH | 2008-10-21 12:57 | |
![]() | Jeg har helt bevisst nå begynt å sjekke alle brukere som kommer inn på mine spill som jeg ikke har spilt mot før. Da bruker jeg et tips som ble gitt av SyntaxError før han forsvant. Går bare ut i spillrommet og dobbeltlikker på brukerenavnet. Får da opp livechatt rubrikken med opplysninger om spiller, poeng og profil, antall kamper osv. Den spilleren vil ikke merke at dette blir gjort uten at man skriver noe i chatte feltet først da dukker den live chatt ruten opp hos dem. Dette gjelder selvfølgelig bare ukjente spillere. Og det er i grunnen ganske greit å oppdage eller å få en formening om spilleren er ny, eller "ny" gammel . :) Har avvist noen spillere i det siste pga. dette, og jeg starter sjelden spill nå med de som har under 50 spilte kamper, da man mot de taper enormt mye mer enn mot de som har spilt flere enn 50. Og etter 50 spilte kamper så er nok de "ny" gamle også kommet seg opp på sitt nivå i ranking og er nok ikke den samme trusselen mot rankingpoengene til oss som har spilt en stund. Selv om jeg ikke ser på poengen som det viktigste lenger, så er følelsen av det og bli lurt ikke så morsomt, da jeg har opplevd dette selv opptil flere ganger. | |
Alfa93 | 2008-10-21 14:38 | |
![]() | Blikkboks: Eliten vil tape mye mer poeng på å spille mot nye spillere enn andre på lavere nivå. Disse vil ikke miste så mye rankingpoeng, og derfor vil kanskje ikke dobbeltbrukere spille like mye mot dem... Ellers har ikke jeg noe imot at folk har doble profiler, jeg synes bare at de burde si ifra om det før man starter spillet og spille på folk på samme nivå. Riorota: OK:) | |
bakko | 2008-10-21 16:39 | |
![]() | forstår ikkje at dette skal være eit problem. Når nokon opplever ein "nybegynnar" som er god og "loppar dei for poeng", blir dei då sure fordi dei ser at i utgangspunktet er det lav rank og tenker "denne personen blir lett å slå?" | |
Majel | 2008-10-21 16:54 | |
![]() | Det er synd at folk med høg rank skal miste lysta til å spele mot nystarta medlemmer. For dei "ekte" nystarta er det nok litt stas å få spele mot dei som har spela her ei stund. Både for å lære nye ord og for å få tips og hjelp. Eg trur ikkje at nye medlemmer har noko imot å bli merka med farge. Fargen markerer ikkje anna enn det ein motspelar uansett kan sjekke i kvart tilfelle. Derimot går det raskare å kunne sjekke rank mot antal spela kampar, samstundes som det blir enklare å ev. kunne gje nystartarhjelp til dei som ser ut til å trenge det. | |
Alfa93 | 2008-10-21 17:47 | |
![]() | Bakko: Nei, folk blir ikke sure fordi de hadde regnet med å slå denne personen, men fordi de føler seg lurt hvis vedkommende ikke sier at h*n er god i Ordspill, og hvis h*n vinner med mye, mister du selv ranking. Det er ikke så farlig for de fleste med et rankingtap, men du føler deg litt flat etter en slik kamp... | |
seines | 2008-10-21 18:30 | |
![]() | æ før min del e ferdig me hele saken.....måtte bare ha ut litt gruff....fordi æ følte mæ lurt.....synest ordspill e et artig tidsfordriv....spiller noen kamper i uka...e ikke særlig flink og har ikke mange poeng og sist men ikke minst....æ e ikke opptatt av rankingen min.....æ e kun ei halvgammel dame som følte sæ litt lurt...he...he.. | |
Till | 2008-10-22 00:48 | |
![]() | Jeg har ofte ønsket at jeg var en slik en: drivandes god men med lav ranking. For da kunne jeg "drete en på nesen"... For jammen finnes det mange arrogante driter her inne. Opplever nemlig ofte å bli kastet ut av spill av folk som kun har en smule mer poeng enn meg. Hvordan skal man bli god hvis man hele tiden blir vurdert som "uverdig" å spille med?? | |
HanneH | 2008-10-22 09:14 | |
![]() | Jeg spiller mot alle uansett rank, helt ned til dem med rundt 300 i poeng eller lavere for den del om de kommer inn på mine spill. Taper ganske mange poeng på det inn i mellom da man ikke vinner med så god margin som man er forventet fra spillets side å vinne med for å ikke miste ranking poeng. Noen ganger får man selvfølgelig så elendige runder at man taper mot de med lavere rank også, og rankingen kan ofte rase med 80-100 poeng på en kamp. Men trøsten blir jo den at da tar man det tilbake i andre spill. Har ikke tenkt å gi meg av den grunn. Men har jeg mistanke om at spilleren har dobbel profil og under 50 kamper da prøver jeg å holde meg unna de spillerene, for det taper man som regel mer på. Og man har i de spillene ikke akkurat det jeg regner for fair play. Ellers bruker jeg ikke å nekte mange å spille mot meg, så det er bare å prøve når dere er på, jeg bor her nesten hele kveldene :) | |
sarita | 2008-10-22 11:51 | |
![]() | Det jeg ikke skjønner er poenget med å jukse - hvem andre enn deg selv bryr seg om hvor mange poeng du har i ordspill? Internt i Ordspill overlever du jo ikke særlig lenge (ok. mange spillere, men ryktene går fort...) Forresten så smaker kjøpte pepperkaker søtt og stjålne pepperkaker bittert ;) | |