Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 226

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
lucky strike2008-11-06 10:11
Antall innlegg: 32

nilsen : ja, alle vet at barack omaba vant, men hva er egentlig galt med å lage en simpel liten tråd som inneholder glede? for å kverulere? for å prøve å "drite" ut andre? denne tråden handlet om å GRATULERE, men det var visst pes å lese noe så "kjedelig" !

Texbrus2008-11-06 10:31
Antall innlegg: 40

Så såre alle er, da? Halshugd? Det er så vidt jeg kan se ingen som har sagt at det ikke er greit å snakke om andre ting - bare at ikke alle er interessert i det. Det var i alle fall min intensjon. Personlig spiller jeg for å spille, nettsosial er jeg med vennene mine et annet sted. Men jeg har ikke noe imot at andre har det annerledes. I denne tråden er de lange tærne mye mer fremtredene enn angrepene.

lucky strike2008-11-06 10:33

hvis man ikke er interessert så kan man vel lage sin egen tråd med sine egne interesser? dette var ingen tråd med et spørsmål som trengte svar, var det vel?

Texbrus2008-11-06 10:35

Og nå har jeg lest på nytt. Det som har blitt sagt er "men kanskje ikke alle synes det er nødvendig å blande salg, religion og politikk inn på disse sidene." og jeg svarte at jeg var enig.

Tilsvarene har vært ord som "halshugging" og "hvorfor er ikke 'prat' egnet for"... "ikke stuerent".

Det er det ingen som har sagt.

Texbrus2008-11-06 10:37

Helt enig med Lucky. Men hvorfor være så hårsår, hvorfor ikke i stedet overse sånne ting? Jeg hadde aldri skrevet et ord om jeg trodde folk skulle ta det personlig.

lucky strike2008-11-06 10:38

forskjell på generell politikk, salg , religion OG en historisk sak.

lucky strike2008-11-06 10:39

langt fra hårsår, men dette skulle være en hyggelig tråd ;-)

Texbrus2008-11-06 10:41

Jeg syns ikke noen var uhyggelige, jeg. Før folk kom i forsvarsposisjon. Jeg har i alle fall ikke angrepet noen og er forundra over hvor lett folk føler seg angrepet. Ikke først og fremst Lucky. :)

Yay, Obama! Hurra!

lucky strike2008-11-06 10:46

er en ivrig bruker av VGD, så jeg fikk en anelse vgd-følelse av noen av kommentarene, men for all del, go go go

matias2008-11-06 11:26
Antall innlegg: 1152

Gandalf: Jeg mener tekniske muligheter. Ordspills forum er greit, men teknisk ganske enkelt (du har f.eks. ikke muligheten til å redigere/slette innlegg). Men for all del, bare diskuter i vei her også!

binabiq2008-11-06 11:30
Antall innlegg: 10

Til matias :
Ahh...ok, takk, da skjønner jeg hva du mener.
Men kanskje det kan gå an å endre på det ??
Om ikke sletting, så kanskje redigering ?

Gandalf2008-11-06 11:36
Antall innlegg: 7

Sorry bro, for at jeg brukte din PC til å svare, glemte å logge deg ut ;)

Binabiq og jeg er brødre 8=)

Gandalf

matias2008-11-06 14:23
Antall innlegg: 1152

Jeg tror ikke det blir endret med det første, selv om det går an å håpe. Vi moderatorer spurte administratorene om å kunne redigere tidligere, men vi fikk det ikke (selv om vi kan slette innlegg).

z z z2008-11-06 15:19
Antall innlegg: 26

Forundrer meg litt at de fleste nordmenn tror det blir forandring nå som det ble demokratisk seier. USA har forblitt cowboylandet USA også under alle demokratiske presidenter.

Bedre for miljøet? Noen finjusteringer kanskje, men det blir ubetydelig. Betydelig vil være en drastisk reduksjon av utslipp, ikke tilnærmet symbolske endringer (selv i Norge med SV driver vi med symbolske endringer, i den store sammenhengen er det tilnærmet ikke av betydning.)
Forøvrig så er den ledende staten mht miljøspørsmål og endringer i praksis California. I mange sammenhenger går staten foran Norge, og staten ledes av republikanske Arnold Schwarzenegger. Litt om Arnold: gov.ca.gov/about/arnold

Bedre for økonomien? Demokratene har hatt kontroll over budsjettet i flere år allerede. Kongressen (Senatet/Representantenes hus) styrer økonomien, presidenten administrerer hva Kongressen har bestemt.

Irak? Demokratene var for invasjon og har innvilget penger til fortsatt tilstedeværelse. Nå ønsker alle å trekke seg ut, men det er umulig uten å ha sikret stabilitet. Rask uttrekking vil nå bety borgerkrig og ny diktator til makten.

USA forblir USA uansett hvem som styrer. Demokratiske Bill Clinton satt i 8 år frem til 2001. Det endret ikke stort.

Litt artig er det at USA stemmer motsatt av Europa. Demokratene er riktignok også et høyreparti, men i USA er det byer/tettbygde strøk som stemmer demokratisk, mens landsbygda (rednecks'ene) stemmer republikansk.

Derfor er det min personlige mening at de som nå hopper på bordene av begeistring i Europa, er noget naive.
Misforstå meg ikke, jeg er ikke i mot resultatet av valget, men at dette skal ha stor betydning tror jeg ikke. I hvert fall ikke for oss her på bjerget!

Magne Suim2008-11-06 15:35
Antall innlegg: 190

Apropos observasjonen din om at USA har gått i retning demokratene mens en høyrebølge skyller over Europa: Det kan tilsynelatende virke som om Europa og USA nærmer seg hverandre politisk.

Men for USAs del var nok dette for mange et protestvalg mer enn et reellt politisk skifte, så vi får se om dette får noen betydning.

touran - Ikke medlem lenger2008-11-06 19:05
Antall innlegg: 43

Sender med dette mine varme og hjertelige gratulasjoner til ma ying - jeou.
Apropos halshugging: Dette rammes av den norske straffelov, og bør anmeldes til politiet uten opphold. Det er å håpe at Ma kan motvirke anvendelsen av denne straffemetode i sitt naboland.

Magne Suim2008-11-07 01:15
Antall innlegg: 190

Selvsagt blir det forandring med Obama som president!

Det blir nok som i filmen Dave med Kevin Kline i hovedrollen. Når presidenten får hjerneslag og går i koma overtar den sympatiske dobbeltgjengeren hans, Dave, rollen som president og lager furore med sine nye og menneskevennlige politikk.

Trivelig liten hjerneflukt!

www.imdb.com/title/tt0106 673/

Majel2008-11-07 01:35
Antall innlegg: 131

Er ikkje heilt sikker på om eg skal gratulere eller kondolere Obama med presidentembetet, eigentleg.

Det har i alle fall blitt eit aldri så lite maktskifte i USA, og så får tida vise kva det kan føre til.

z z z2008-11-07 01:43
Antall innlegg: 26

Det første Obama gjorde var å utnevne jøden og israelvennen Rahm Emanuel til stabsjef i Det Hvite Hus. Dette er i praksis en av de høyeste stillingene etter presidenten.
Israel er i hvert fall i ekstase etter utnevnelsen.

Da blir det neppe noen forandring på Israel/Palestina-politikk en. Israel får nok fortsatt støtte til sin politikk og okkupasjon.
Et stabilt midtøsten (les okkupasjon av Irak) er viktig for Israel.
So much for change...

amalie2008-11-07 06:40
Antall innlegg: 3

Det første Obama gjorde var å utnevne jøden og israelvennen Rahm Emanuel til stabsjef i Det Hvite Hus. <- litt av en setning.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?