Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 738 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
ajnor | 2010-11-05 17:51 | |
![]() | Innmari ergerlig med alle sammensatte ord som ikke blir godkjent. Den dagen ordlista og spillet godkjenner sammensatte ord, det blir en stor dag for ordspillere ;-) | |
Cygnus | 2010-11-05 18:12 | |
![]() | men noen sammensetninger går vitterlig - uteskoa la jeg f eks en gang pluss andre | |
Octavia | 2010-11-05 19:58 | |
![]() | lyre | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-11-05 23:35 | |
![]() | KVIFOR er ikkje DRITTSTØVEL godteken i ordspel ??????? NÅR dei andre støvlane herunder e godtekne ?????? vadestøvel ~støvel mest i fl: (gummi)støvler med skaft som går opp til skrittet støvel støvel -en, -vler (mno styfill, gj lty fra it. stivale) fottøy med skaft langs-, sjøs-, gummis-, beksøms-, fjells-, skis- / være på støvlene, på en s- (lett) beruset / slå en ned i støvlene denge kraftig; beseire overlegent snørestøvel ~støvel slagstøvel slag|støvel gummistøvel med skaft skistøvel ~støvel støvel som er laget for skiløping skittstøvel ~støvel simpel fyr en ordentlig s- sjøstøvel ~støvel langstøvel til bruk til sjøs, i båt skaftestøvel skaftestøvel støvel med langt skaft, langstøvel sjevråstøvel ~støvel ridestøvel ~støvel skaftestøvel til å bruke når en rir gummistøvel ~støvel fettlærsstøvel ~lærsstøvel støvel av fettlær beksømstøvel ~sømstøvel | |
awi | 2010-11-06 00:07 | |
![]() | Kom gjerne med forslag til ord til som mangler i Fullformsordlisten, men flott om dere bruker denne tråden, slik at vi får samlet alt ett sted: www.ordspill.no/foru...ea did=1861 Når alle forslagene en gang skal oppsummeres, så er det vanskelig å få med alt som har kommet hvis de ligger spredt i ti ulike tråder :) | |
utlending | 2010-11-06 08:59 | |
![]() | femi | |
Fiskekroken | 2010-11-08 00:33 | |
![]() | Spam burde bli godkjent. | |
stumpeguri | 2010-11-08 06:29 | |
![]() | mala burde nu absolutt bli godkjent | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-11 23:53 | |
![]() | PALLE ble ikke godkjent. Sikkert fordi det skrives PALL og PALLEN | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-12 00:39 | |
![]() | KNØLE ble ikke godkjent. Rart. Nå må han slutte å KNØLE med den atomreaktoren f.eks....... | |
Kirsti | 2010-11-12 01:02 | |
![]() | Tenk om folk leste innleggene i tråden de skriver i, ikke bare overskriften, før de begynte å skrive ... Da ville de kanskje ha fått med seg awis oppfordring om å skrive forslagene til ord som bør godkjennes i en helt annen tråd enn denne, sånn at alle forslag samles på ett sted: www.ordspill.no/foru...ea did=1861 | |
king-fjott | 2010-11-12 11:07 | |
![]() | Mange ord som ikke blir godkjent. Feks : Ninja | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-12 13:44 | |
![]() | Kirsti det er notert. Bare det at denne ordboka er så håpløst lite oppdatert på mange vanlige brukte ord innen for ulike spesialitsproffesjoner. F.eks. kunne man bare i løpet av 1 time sikkert finne minst 50 ord som ikke står i ordboka men som man kunne finne i en eller annet proffesjonsrettet ordbok. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-21 14:09 | |
![]() | På vegne av meg selv og min gode slektning Jerry1 har jeg vært i kontakt med noen redaktører av bokmålsordboka og fått svært så hyggelige tilbakemeldinger. Interjeksjonen URK hadde de tenkt å ta inn i kommende utgave, de var nå kommet til bokstaven s, så Urk kunne tas inn i kommende utgave. Videre ble de glade for hihi og hehe.. Og ordene pall og knøle var nylig akseptert. Og det var andre ord jeg ikke kommer inn på her som redaktørene ble meget glade for...... Fantastisk morsomt å være fødselshjelper til nye ordbokord i Norsk bokmål. :-) | |
Goril | 2010-11-21 15:02 | |
![]() | Mære burde vært godkjent. Som i laksemære... | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-11-21 15:19 | |
![]() | Goril, du får ta kontakt med : www.hf.uio.no/iln/fo...or dvakta/. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-11-21 18:21 | |
![]() | Flott jobba. Vi er stolte i dag. :-) | |
LaBarca | 2010-11-23 21:34 | |
![]() | Goril, det heter merd, laksemerd. | |
awi | 2010-11-23 22:15 | |
![]() | utlending: enig, men FEMI er alt foreslått. Fiskekroken: det er notert. stumpeguri: MALE er ikke et a-verb på bokmål. Men jeg skjønner deg godt, jeg prøver meg også stadig med a-endinger som ikke blir godkjent :) JamesO: Stemmer, det skrives PALL og ikke palle, selv om mange sier det siste. Verbet KNØLE står ikke oppført i noen ordbok jeg har tilgjengelig, selv om KNØL betyr en klosset person. king-fjott: NINJA er alt foreslått. Goril: Det skrives MERD. Jeg stenger denne tråden nå. Kom gjerne med forslag til nye ord, men ta det her i stedet: www.ordspill.no/foru...#l astreply | |
Diskusjonen er arkivert og ikke åpen for nye innlegg.
Viser siden: 1 2