Spillrom
Sjiraffen | 3 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 3 |
Mobilspill
Pågående | 8 502 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Seierherren - Ikke medlem lenger | 2009-02-13 11:29 | |
![]() | Enig med Duppedingser. Usaklig debattering fra mange her. Selv har jeg blitt sensurert da jeg la ut en lenke til en sketsj på youtube der ordet penis ble nevnt. Det er forsåvit ok, men må mildest talt anses som paradoksalt så lenge Aftenposten annonserer såpass påtrengende for sexleketøyer. | |
Ninaxxx | 2009-02-13 11:38 | |
![]() | Duppedingser, - mulig jeg tolket innlegget ditt feil. Da jeg leste det første gangen oppfattet jeg deg som snerpete, og at det virkelig var vibratoren som sjokkerte deg. Men nå forstår jeg deg sånn at problemet er at vibratoren reklameres for i det offentlige rom? Vel, jeg tror jeg er ganske fornuftig, og jeg synes fremdeles ikke at denne reklamen er så mye verre enn andre reklamer. Spesielt der magre damer reklamerer for flotte klær. Disse reklamene er mer skadelig for barn enn en vibrator, spør du meg. Å få innprentet et "kroppsideal" i ung alder er ikke sunt, med tanke på selvtilliten og det å bli glad i seg selv er noe av det viktigste et barn kan få i dag. Vi blir nok ikke enige om dette, men det er vel også greit? | |
keandra | 2009-02-13 11:44 | |
![]() | Jeg hater reklame og har innstallert Adblock Plus på maskinen, det er en Add-on som kan brukes av de som har Firefox eller Flock som nettleser. | |
geleshot | 2009-02-13 11:54 | |
![]() | ikke stort verre enn at unger krafser i nattbordskuffa til foreldrene:) ett uskyldig vibratorbilde tror jeg ikke kidsa tar store skaden av. | |
tingeling | 2009-02-13 12:01 | |
![]() | Hei! Tillater meg å komme med noen kommentarer fra Aftenposten :-) Setter absolutt pris på gode debatter. Reklame kan for noen synes som en uting avhengig av om reklamen er relevant eller ikke. Men det er faktisk reklamen som finaniserer dette spillet. Ingen reklame intet ordspill. Vi jobber for tiden med å få inn en passende sponsor. Jeg er enig at reklamen i utgangpunktet ikke er egnet for barn, men har likevel gått igjennom en "utformingssensur" på Aftenposten. Siden dette er et nettsted som også benyttes av barn og ungdom, ser vi på muligheten for å ekskludere kondomeri-reklamen på ordspill.no. GOD HELG! Hilsen Tingeling (administrator) | |
Duppedingser | 2009-02-13 12:06 | |
![]() | Ja det er veldig greit å være uenig, spesiellt når man er enig om hva man er uenig om. At det finnest andre reklamer i samme gata er helt sikkert. Akkurat denne reklamen (som når man klikker på, viser enda grovere innhald) er i våre dager en svært mild form for tilgrising av unge barns sinn, og toppen av isfjellet av sex og vold. Jeg sier jo ikke at barn tar direkte skade av dette, men det må finnest MOTSETNINGER til alle disse påvirkningene i ett stadig voksende amerikanisert, sexfiksert, voldsbasert og tilgriset samfunn. Alle, så vidt man vet, er enige om at det må finnest grenser, men det er svært tydelig at få er enige om hvor de skal gå. De fleste foreldre mener helt klart de har bra grensekontroll, men jeg observerer ofte at mange barn lever i ett EU-paradis. | |
Duppedingser | 2009-02-13 12:33 | |
![]() | Takk for at Aftenposten bruker litt tid på problemstillinger i forhold til sensur. Og da i forhold til alt innhald på nettsider også. For meg virker det som sensur/kontroll på nettet er noen hakk løsere enn i papirutgavene. Jeg mener at dette er en prinsippiell debatt der Aftenposten som mediabedrift har samfunnsansvar, og spiller en rolle som forbilde i forhold til samfunnet ellers og særlig unge sinn. Så etter min mening bør standarden heves og holdest svært høyt for alle mediabedrifter og i denne sammenheng Aftenposten. (Jeg tviler sterkt på at Aftenposten er økonomisk avhengig av reklameinntekter fra kondomeriet for å holde ordspill.no i gang) | |
Smosh - Ikke medlem lenger | 2009-02-13 13:42 | |
![]() | Jøss der fikk du vell fjærna en reklame fra sida, hva blir det neste? Fjerne hele tråden fordi ordet vibrator,penis,og sex er brukt? Uansett er nå denne tråden mer "skitten" enn den uskyldige reklamen, her nevnes jo både penis, vibrator og sex forran øynene på lesekyndige småbarn. Ergo, denne tråden er MYE verre enn den uskyldige reklamen der en vibrator ble nevn. (uten bilde) Vil tro de som er aktive her inne,ser mer på foruminnlegg enn reklamen. Dessuten er vibratorer og dildoer og hva alt annet, helt naturlig, det er jo bare en plastikkversjon av en mannelig kropsdel. Akkurat som en protese, som kan være ei arm, en fot, ett glassøye, så er alt lagd for å HJELPE folk som trenger det. Å være så imot noe så naturlig er jo bare ... ja.. patetiskt?! kan jeg bruke det ordet? Barn blir da ikke skjerma mot ei armprotese? | |
Duppedingser | 2009-02-13 15:54 | |
![]() | Smosh, er du helt fjern? Du forsurer debatten med helt idiotiske argumenter. Om du leser grundig så står det tydelig at dersom man klikker på linken så kommer det opp en hel side med dildoer. Og det er jo hele poenget med en slik link. Du sporer totalt av når du fremstiller meg som motstander av sexleketøy. Denne tråden er en debatt om hvor grensene skal gå. Men du har tydeligvis ikke noe å komme med utenom å være småfrekk og verbalt ustødig. | |
Waltie | 2009-02-13 16:41 | |
![]() | Smosh, hvis du mener at en p**k i plast/gummi som går på batteri er naturlig, så veit ikke jeg. Da er du dårlig vant... At det er stas for mange å bruke en, er noe annet. At det dermed er nødvendig å avertere for salg av sånne på ei åpen spillside, kan diskuteres. Annonsen i seg sjøl var jo ikke støtende, men siden det linkes til kan oppfattes som noe påtrengende av noen. Og det må det være greit å mene. Nå tror nå jeg at det er med vibratorer som med på-kanten-vitser og desslike: De er ikke farlige for barna som er gamle nok til å ha vett på hva det er snakk om, og de som ikke skjønner seg på det, tar vel heller ikke skade av det. | |
Smosh - Ikke medlem lenger | 2009-02-13 16:54 | |
![]() | "vibrator-reklame" <-- her ser vi å at vi kommer til å bli nedrendt med "skittene" ord.. så fjern tråden, dere skitner til de små barnas sinn med den stygge praten deres! | |
Smosh - Ikke medlem lenger | 2009-02-13 16:54 | |
![]() | "vibrator-reklame" <-- her ser vi å at vi kommer til å bli nedrendt med "skittene" ord.. så fjern tråden, dere skitner til de små barnas sinn med den stygge praten deres! | |
Seierherren - Ikke medlem lenger | 2009-02-13 17:10 | |
![]() | Haha, snakk om skivebom fra Smosh. Du har virkelig ikke skjønt poenget til trådstarter. | |
traxxy | 2009-02-13 17:12 | |
![]() | det er vel ikke bare på nettet barn ser sånn, se på bussene, hør hvordan de snakker på skolen. eller med hverandre. de kommer til å få vite ting uansett, bedre de ser det her eller annet sted å spørr foreldrene hva det er en at de skal høre det fra gjevnaldrene og ikke få hele sannheten. det er da min mening sikkert mange som er uenige,men det får de da bare være. folk har rett til å si hva de mener. tar det med et smil. god helg:) | |
Glimt75 | 2009-02-13 17:32 | |
![]() | Men det er jo merkelig at man skal være bekymret for barna. Det er vel verre ting på nettet et par tastetrykk unna, skulle jeg mene... Kondomeriet er etablert i mange store sentra rundt i det ganske land, så personlig mener jeg det er uproblematisk at de averterer i Aftenposten. Selv blokkerer jeg alle annonser med Adblock i Firefox. Anbefales! Langt mer irriterende enn dildoer er animasjoner med lyd. Huff og huff! | |
Alfa93 | 2009-02-13 17:33 | |
![]() | Min mening er at hvis barna ikke skal høre eller lære om sex, må de slutte på skolen, stenge seg inne i huset uten tv, radio eller noen som helst tekst, og aldri snakke med noen... Man lærer faktisk om sex på SKOLEN, lærerne forteller om det, det står om det i lærebøkene... Man snakker om det med venner og foreldre (i hvert fall mange / de fleste). Jeg er forsåvidt enig i at man ikke trenger å reklamere for det på Ordspill, men jeg tviler på at det gjør noe fra eller til:) | |
Scrabla | 2009-02-13 17:37 | |
![]() | Et innlegg som inneholdt personlig fornærmelse er slettet av meg. | |
ello | 2009-02-13 18:47 | |
![]() | VISSte ikke at det var slik reklame engangQ!!!!!!!!!!!!!!! | |
Rabiaz | 2009-02-13 19:09 | |
![]() | Er enig med duppedings (litt ironisk at en med sånt navn skulle ha en slik mening, hehe). Svært unødvendig med slike sponsorer. Kun fordi vi ser det overalt ellers, er nok ingen grunn til å fortsette å ha det absolutt overalt! | |
sinecera | 2009-02-13 19:17 | |
![]() | Duppedingser, gode innlegg! Helt enig om at forskjellige arenaer kan brukes til forskjellige ting. Alle vet at en kan finne alt mulig på nettet, det betyr vel ikke at det skal være fritt frem over alt. | |