Spillrom
| Sjiraffen | 11 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 722 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Anja83 | 2009-03-31 09:21 | |
![]() | Jeg har nå skummet gjennom mine egne bingoer, og finner vel ganske mange ord jeg ikke fatter hvordan man kan bruke i en setning eller hva det i det hele tatt betyr. Noen som har lyst til å forklare meg disse ordene, og gjerne bruke de i en setning? :) -Ballede/ballete -Billede -Dokkete -Fasende -Glidete -Gulende (jeg haddde også gulnede, og den forstår jeg, men fatter ikke gulende..) -Halsede -Kutende -Lortete -Lengene -Lydende -Lårende -Magene -Rattede -Sinende -Tingede -Vingete -Vårende Jeg så også at jeg hadde fått godkjent finfine. Det syns jeg var litt morsomt. Trodde vel egentlig det var et tulleord. :) | |
| Anja83 | 2009-03-31 09:22 | |
![]() | Haha, det skal selvfølgelig ikke stå "magene". Det forstår til og med jeg hva betyr. MagenDe skal det stå. :) | |
| nøtteliten | 2009-03-31 09:35 | |
![]() | Til Torill, Anja83 og andre bingoess... Hvordan finner dere på å prøve og legge slike uforståelige bingoer? Man har bare tre forsøk, og vips så er sjansen forbi! Har dere lastet ned denne berømmelige fullformsordlisten, og sjekker mot den? Hvordan rekker dere evt det? Jeg bare lurer!! (Misunnelig for jeg skulle gjerne bli flinkere til å legge bingoer selv!) :) | |
| Anja83 | 2009-03-31 09:49 | |
![]() | Jeg bare prøver noe som høres sånn halvlogisk ut. Og har jo erfart at det ofte går. :) Jeg bruker ikke så lang tid å prøve, så tida er ikke noe problem for min del. Jeg spiller bare panikk også, så det med tid er vel kanskje min sterkeste side. Har øvd meg masse på å spille raskt. | |
| nøtteliten | 2009-03-31 09:58 | |
![]() | Jeg klarer så vidt å henge med i svingene på panikk jeg, glem bingoer! Imponerende SuperAnja83! :) | |
| Torill | 2009-03-31 11:20 | |
![]() | Prøve og feile... det blir jo en del feiling. Men det hender jeg skvetter i stolen når det står Torill har fått bingoen..... | |
| starey | 2009-03-31 11:56 | |
![]() | Gikk forbi to mennesker på vei til skolen i dag. En mann og et lite barn på hver sin sykkel. Mannen ba barnet om å ikke sykle på den siden av veien for det var så BAKKETE der. Da ble jeg litt glad på innsiden. :) | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-03-31 12:17 | |
![]() | QHUEHXS er vel neppe riktig skrivemåte, siden det hverken på engelsk, norsk eller portugisisk kan uttales skrevet slik .....men det er mulig det var en spoek, JamesO???? | |
| angryshoes - Ikke medlem lenger | 2009-03-31 12:44 | |
![]() | Jeg skjønner ikke hva som skulle være så vanskelig med å lage disse bingoene. Den lista til Anja83 er jo veldig enkle og logiske bingoer. F. eks. så kan alle verb få eningen -ENDE. Eksempel: Bingoen LÅRENDE er utledet av stammen LÅR (Å låre = Å senke) og denne endingen. Dessuten kan de fleste verb få endingen ER, ET, EDE, ETE, ING, INGA osv. Substantiver kan få ER, A, ENE osv. Adjektiver kan få EST, ERE osv. Når man så får utdelt noen bokstaver, la oss si NSEIDEN, så er det første man gjør å legge en ending bakerst. La oss prøve ENDE. Da sitter man igjen med S, N og I. Så kan en prøve seg frem og legge ISNENDE, SINENDE osv, selv om man ikke nødvendigvis vet hva det betyr. Mange av bingoene mine er lagt på denne måten. Andre er lagt på flaks (hvordan brikkene la seg ut), eller evne til å "se" mulige ord. Får man bokstavene PMYVRA, er det for mange lett å se at det kan bli VAMPYR. Men disse tilhører naturligvis unntakene. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2009-03-31 14:27 | |
![]() | Heisan baltez ! Ville indianerstammer i regnskogjungelen i Sør-Amerika snakker hverken portugisisk, engelsk eller noe annet språk. Disse folkene lever av det naturen tilbyr dem. De spiser apekatter og edderkopper og kjenner verken til tekopper eller vannkopper. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2009-03-31 14:29 | |
![]() | Disse indianerstammene snakker kun sitt eget morsmål som kun har muntlige - og ikke nedskrevne tradisjoner mellom generasjoner. | |
| Anja83 | 2009-03-31 14:44 | |
![]() | Jeg vet jo jeg også at vi kan putte disse endingene på all slags ord, men ordene jeg har i lista mi, klarer jeg ikke å putte inn i en logisk setning. Synes ordene virker veldig rare. | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-03-31 17:10 | |
![]() | javel....siden det ikke finnes noe nedskrevet fra språket dems, hvordan i all verden vet du hvordan det skal skrives?? er du utsendt fra norges språkråd for å kartlegge språket til indianere i amazonas? fint bruk av våre skattepenger vil jeg kalle det eventuelt. | |
| heidihi | 2009-03-31 18:49 | |
![]() | Tenkte bare jeg ville komme med en liten bingohistorie. La i SISTE legg NEKROSE, ordentlig ord uten rare endinger, kanskje bare kjent for folk med spesielle interesser, men stolt ble jeg!!!! | |
| angryshoes - Ikke medlem lenger | 2009-03-31 19:35 | |
![]() | Poenget er ikke å putte disse ordene inn i logiske setninger. Poenget er å legge VIDUNDERLIGE bingoer slik at man kan få ekstremt mye poeng for så å GAPSKRATTE så høyt at skoene tar fyr. | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2014-09-09 23:57 | |
![]() | Ja bingoer som ender på ing, inga, inger, ingen, ene, ende, ede, ete er det flust av. Ikke rart siden disse vanlige endelsene utgjør en stor andel av bingoen som da bli lettere å legge. | |
| July1776 | 2014-09-10 01:06 | |
![]() | Nesten alle mine bingoer slutter på e eller t. Enig med trådstarter; Det er forholdsvis lett å konstruere sine egne 7-bokstavers bingoer ved å fokusere på endingene og bare ha 4 passende bokstaver først i ordet. Hadde vært gøy å fått til flere lengre bingoer! Har de siste dagene hatt mange morsomme bingoer, deriblandt BINGOER, VAGINALT, TYSKEREN og BAKRUTE. Hehe:) | |
| JamesO - Ikke medlem lenger | 2014-09-18 19:14 | |
![]() | La nettopp bingoen STRENGT. Ikke så rar betydning av ordet, men ordet har bare en vokal og det er sjeldent. | |