Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 329

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Rabiaz2009-03-31 15:17
Antall innlegg: 897

ØN det var ikke spesielt rettet mot deg, jeg mente hekt generelt.

Jeg må bare si en ting; jeg forundrer meg over hvordan enkelte av oss drive og hetser denne Ulf på forum. Vanligvis pleier en av spillvertene å hoppe rett inn for å si: vennligst send en melding om dette til en av spillvertene, så skal vi ta det personlig opp med den det gjelder. Men istedet, fortsetter dere bare å snakke om denne personen som omhan har gjort noe ulovlig!

Jeg syns ikke Ulf trenger å "komme frem" og forklare seg, i det hele tatt. Vi har fått lov til å lage flere profiler, og da må dere bare akseptere at han bruker det til dette formål!

Ellers syns jeg denne tråden bør avsluttes og at en av spillvertene kan det opp med vedkommende, hvis det virkelig oppfattes som et så stort problem!!!!

HanneH2009-03-31 15:29
Antall innlegg: 2290

Er i grunnen litt enig med Rabiaz der, så lenge det ikke finnes regler mot dette, så er det han gjør fullt lovlig. Alle andre har akkurat samme mulighet, så det blir jo likt for alle som vil prøve og utfordre denne spilleren.

Så lenge det ikke finnes noen mulighet for oss å sjekke om de forskjellige mailadresser hører til en og samme person, så vil nok dette være et ustoppelig "problem".
Folk er nok veldig forskjellig, og h*n synes nok dette er veldig bra gjort, og man må jo nesten være enig i det også, å få 4 profiler inn på topp 5 er jo en prestasjon i seg selv.

Men finnes det noen datagenier med løsning på hvordan man kan nekte folk og opprette 2 profiler, vel så ville ikke det være det dummeste spør du meg.

Kirsti2009-03-31 15:33
Antall innlegg: 1946

Rabiaz, jeg kan virkelig ikke med min beste vilje se noe som i det hele tatt kan minne om hets i denne tråden.

Problemet er at spillvertene åpenbart ikke kan gjøre noe som helst for å stoppe dette. De har ikke mer "makt" enn du og jeg har i denne saken. Da synes jeg det er helt greit at dette diskuteres i forum, spesielt fordi det innebærer at de andre spillerne på Ordspill blir oppmerksomme på hva vedkommende holder på med og kanskje ikke gidder å spille mer med h*m. Da er det kanskje ikke så morsomt lenger.

Torill2009-03-31 15:39
Antall innlegg: 3664

Innlogging med personnummer og bankID ville vel løst problemet, men de er vel å gå litt vel langt.

Jeg er helt for at vi ikke skal ha mobbing av enkeltpersoner i forum, men synes det er fint å få belyst at det finnes en svakhet i systemet her og at noen utnytter denne svakheten.

HanneH - håper innlegget ditt ikke er ment som en oppfordring til å gjøre det samme. Selv om det er praktisk og teknisk mulig. Det beste ville jo være om en topp 100 liste viser de 100 beste spillerene.

Rabiaz2009-03-31 15:48

HanneH, jeg er helt enig med deg. Vi burde da kunne idet minste si at det er utrolig godt gjort å ha kommet seg på toppen med 4-5 forskjellige profiler.
Som sagt, hvis dette er et problem som alle er enige om, da burde det kunne gå an å lage en regel om at man kanha max 2 profiler. Og i hans tilfelle ser man jo med en gang at det er en og samme man bak 5 profiler. Da burde man kunne "ta han på det".

Kirsti; se min private melding til deg angående mobbing.

Rabiaz2009-03-31 15:48

Huff.....jeg ser alle mine skrivefeil først etter å ha trykket "send inn" knappen....beklager!

predikanten2009-03-31 15:57
Antall innlegg: 110

Enig med Rabiaz om at denne tråden burde stenges/fjernes.

Jeg synes ikke med min beste vilje at jeg finner noen gode runner til å diskutere enkeltmedlemmer sine valg for antall profiler i en forumtråd.

P.

Rabiaz2009-03-31 16:11

Takk Predikanten :)

Ø N2009-03-31 16:14
Antall innlegg: 725

Rabiaz.

Er ikke helt uenig med deg men jeg oppfatter ikke dette helt som en persondebatt men snarere en debatt om regelverket.

Ordspill.no drives av Aftenposten.

Debattsentralen drives også av Aftenposten men her slutter likheten.

Jeg må si jeg ble ganske lang i maska når jeg oppdaget at en ikke engang trengte å oppgi riktig navn på Ordspill.no. Da sier det seg selv at det er umulig å holde kontroll på hvem de forskjellige brukerne er.

Når du registrerer profil på Debattsentralen så må du oppgi riktige personalia som igjen sjekkes opp mot både e-post og mobil-nr.

Når registreringen er gjort så kommer det en aktiviseringskode på mobilen som du må logge på med første gang.

To ganger i året kommer det en ny aktiviseringskode på oppgitt mobil-nr som du må legge inn med slik at du igjen er aktiv bruker av Aftenposten sin tjeneste som heter Debattsentralen.

På debattsentralen er det ikke tillatt med flere brukerkontoer å hvis det oppdages at en bruker har flere profiler så slettes alle bortsett fra den sist registrerte profilen.

Ved gjentatte regelbrudd på dette punktet så stenges brukeren helt ute av Debattsentralen.

Ett lignende system skulle det vært på Ordspill.no

May Lene - Ikke medlem lenger2009-03-31 17:06
Antall innlegg: 614

En veldig ENKEL og fornuftig måte og stoppe slike dobbeltregistreringer er å gjøre som enkelte andre sider har gjort i mange år.
Noen sider krever personnummer.
På den måten er de ganske så sikra at folk ikke dobbeltregistrerer seg,ettersom det er vanskelig å dikte opp ett gyldig personnummer .

Syns de skulle fått noe slikt her også.
Ikke blir nummeret spredd, og ikke gir du ut noe spesiell info om deg selv om du blir tvunget til å få rett fødselsdato på kontoen.
Mange,MANGE er født på samme dag, navn kan jo fremdeles holdes valgfritt.

HanneH2009-03-31 17:10
Antall innlegg: 2290

Torill, jeg er helt enig med deg at en topp 100 liste bør vise de 100 beste spillerene. Men når det ikke fungerer slik i dag, og reglene ikke er laget slik, så er det ikke mye man kan gjøre med det. På den listen som er topp 100 i dag, vil jeg anta at det ikke befinner seg mer enn ca. 70 forskjellige personer. Sikkert ganske mange av dem som er på topp 100 som ligger der med flere profiler. Og jeg vil ikke oppfordre andre til å gjøre slik at de kommer på topp 100 med flest mulige profiler. Vil jo bli litt urettferdig spør du meg.

Ø N, har Aftenposten en Debattsentral som fungerer slik du sier, så synes jeg godt de kunne endret det til å gjelde for påmelding til dette spillet også. Kan jo da ikke være så vanskelig. Men registreringen på Ordspill går vel ikke via Aftenposten, men Ordspill/ Betapet vil jeg tro. Men mulighet for endring burde det jo da være.

predikanten2009-03-31 18:27

Denne diskusjonen har man hatt her flere ganger.

Tidligere konkluderte man med at det var helt greit med flere profiler, og jeg skjønner ikke hva man egentlig maser sånn med. Det burde da heller være en inspirasjon til de av dere som er poengjagere få flere poeng slik at dere dytter vedkommende ut av topp 100!

Fjellbent - Ikke medlem lenger2009-03-31 18:58
Antall innlegg: 2

se på nettsiden vedkommende har laget. altfor lite å fylle dagene med.

solur - Ikke medlem lenger2009-03-31 19:03
Antall innlegg: 72

Har jeg forstått det rett at jeg nå kan registrere 20 profiler, spille mot meg selv og motta masse heder (men lite verdighet)?
Det er bare å følge med på rankingen min.....

Sydsklie2009-03-31 19:32
Antall innlegg: 703

En interessant prinsipp debatt.

Hvis noen har gleden av å havne på topp med å spille mot seg selv så værsegod. Dette er ingen beskyldning av noen. Jeg ser bare ikke gleden i det.

mammatilto2009-03-31 19:39
Antall innlegg: 101

at det går ann, ærlig talt

predikanten2009-03-31 20:04

Hvem sier at vedkommende har spilt mot seg selv?

Dette er en god spiller med flere profiler, og flere profiler har man allerede sagt her inne flere ganger at er lov, så skjønner ikke problemet.

P.

Rabiaz2009-03-31 20:09

Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor det er problematisk.
Men som jeg sa tidligere, så bør dette kunne løses på en annen måte enn nettopp dette her...

Noen av dere har påpekt at dette kan muligens være måten å nå frem til vedkommende, men hallo.....er jo ikke sikkert han gidder å lese forumet engang, og da vil jeg si at dette er sløst tiltak fra vår side.

Se heller på det som en ekstra utfordring; å prøve å "konkurrere" han ut fra lista. Verre er det ikke. Jeg trodde vi var her for å ha det GØY!!

Det er jo bare et spill, tross alt....have fun liksom...

angryshoes - Ikke medlem lenger2009-03-31 20:17
Antall innlegg: 33

Enig med mammatilto, at det går an.

Å da tenker jeg på den begredelige gjengen her inne som roper på forklaringer og utkastelse og det som verre er.

Ulf har ikke gjort noe som er verken galt eller tvilsomt, for alt det vi vet. Faktisk er det en prestasjon å kapre fire plasser på topp5, så lenge reglene ikke er brutt. Og det har ikke kommet fram opplysninger som tyder på det.

Selv har jeg flere profiler, rett og slett fordi noen er for å øve, noen er for å ha det gøy mens noen er for å gjøre det skarpt på topplista. Siden jeg er god har flere av disse havnet på topp100. Hadde jeg fått til 4 på topp5 ville jeg vært meget fornøyd. All ære til Ulf!

Solur: Du har IKKE forstått det rett. Det er ikke lov å la egne profiler spille mot hverandre. Det står beskrevet i reglene som JUKS.

ulfepulf - Ikke medlem lenger2009-03-31 20:34
Antall innlegg: 1

Det var da fryktelig til debatt dette utløste, da. Jeg har fulgt litt med på tidligere tråder som gjelder dette med flere nick, og har sett at det er ganske mange her inne som har det og enda fler som synes det er helt ok. Jeg har ikke de 3 første plassene for å brife, men for å se om det var mulig. Jeg har aldri spilt mot meg selv og har heller ikke gjort noe annet "galt". Beklager hvis dette virket eplekjekt og jeg sletter herved 3 av nicka mine.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?