Spillrom
| Sjiraffen | 1 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 1 |
Mobilspill
| Pågående | 8 650 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Torill | 2009-04-21 19:40 | |
![]() | hnnngh - har du virkelig hatt så høy rank at ingen vil spille mot deg? | |
| hnnngh - Ikke medlem lenger | 2009-04-21 19:59 | |
![]() | Hehe, nei, men det er en del, spes. i andre rom enn sjiraffen, som for øvrig praktisk talt er umulig å komme inn i fordi det er fyllt opp av folk som er på ordspill, ikke for å spille scrabble, men for å leke politi. Hva med å opprette et rom for dere som liker å sitte og kikke? Det kunne hett f.eks. "Vaktbikkja". Det er noen av oss som liker en "kjapp en" hvor man slipper å vente på at det skal bli ledig plass i et av spilleromma eller at noen skal gidde å spille med deg. | |
| Liddell | 2009-04-21 20:20 | |
![]() | Jeg er, som jeg har sagt før, helt enig med Torill i denne debatten. Topp 100 lista bør inneholde de 100 beste spillerne, ikke de 100 beste profilene. Jeg kjenner spillere her som gjerne vil inn på topp 100 lista, og som kanskje hadde vært der allerede hvis alle hadde holdt seg til én profil. På vår toppliste står det da vitterlig "de 100 beste spillerne"? Jeg sliter også med å forstå det store poenget med å ha flere profiler. Jeg kan skjønne at mange spillere ønsker å øve seg på spilltyper/hastigheter man vanligvis ikke benytter, men det er da bare å spille uranket? Det er mulig jeg er naiv, men jeg tror at hvis man bestemte at det ikke var lov med flere profiler, ville de aller fleste, kanskje til og med bortimot alle, respektere dette. | |
| Edro | 2009-04-21 20:37 | |
![]() | støtter Torill og Liddell | |
| Magne Suim | 2009-04-21 20:52 | |
![]() | Interessant argumentasjon, hnnngh. Først mener du at du må opprette en ny profil fordi ingen vil spille mot den gamle, høyrankede profilen din. Så sier du at nei, det er så stort problem likevel, før du begynner å klage over at sjiraffen er full av "vaktbikkjer" og kikkere. Du skal ha ros for at du iallefall tør å ta debatten. Endelig er det noen som iallefall prøver å rettferdiggjøre seg. Tre spørsmål popper likevel veldig kvikt opp i mitt hode: 1. Hvorfor ber du Torill slutte å sutre når du sutrer like mye selv? :) 2. Tror du "problemet" med at sjiraffen er full blir mindre av at alle lager en ekstra bruker? 3. Hvem er egentlig alle disse vaktbikkjene? Er det slike som Torill, engasjerte spillere som tar seg bryet med å starte en debatt hun vet hun vil møte motstand på? Eller er det andre du sikter til? For min del høres dette ut som vikarierende motiver. Jeg har en annen hypotese! Når man har nådd sin ratingmessige topp vil det naturlig nok bli lenger mellom hver gang man klarer å loppe noen skikkelig for poeng. Løsningen? Opprette en ny bruker, så klart! Da vil man karre til seg masse poeng på bekostning av motspilleren _hver eneste gang_ man spiller, mens man kan kjenner den berusende følelsen av å atter en gang skyte i været på rankingstigen. Bare synd at man på et lite øyeblikk er oppe på sin "gamle" rank igjen, og vips så sitter man med det samme problemet. Hva er løsningen da? Gå et avsnitt opp igjen! Jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er veldig irriterende å møte slike spillere "på vei opp". Grunnen til at ikke dette står i reglene vil jeg tro skyldes at det er umulig å håndheve. Jeg er iallefall for aktivering med mobilnumre, eventuelt en løsning der man kan spille, men først får tilgang til f.eks. topp 100 etter at man har identifisert seg via sms. | |
| Troyja | 2009-04-21 21:08 | |
![]() | Jeg er helt enig med Magne Sium i at "det er veldig irriterende å møte slike spillere "på vei opp"". En løsning kan være at man som spillstarter får mulighet til å velge hvor mange spill man må ha spilt for å få adgang til spillet, feks ingen, 10, 50, eller 100. Når 100 spill er spilt kan vel rankingen regnes som stabilisert. | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-04-21 21:11 | |
![]() | sjiraffen er full av vaktbikkjer....??!!?? | |
| Sydsklie | 2009-04-21 21:24 | |
![]() | Kommmentar litt utenfor trådemne: Jeg har aldri problem med å komme inn i sjiraffen. Er det fult og kun få i de andre rom venter jeg en liten stund, og vips så er det ledig plass. Vaktbikkjer? Hva mener du med? | |
| Inger M | 2009-04-21 21:55 | |
![]() | Jeg synes sjarmen med spillet ble litt borte etter å ha lest innleggene her. | |
| HanneH | 2009-04-21 23:28 | |
![]() | Troyja, rankingen skal sikkert være stabilisert når de når 50 kamper, så der har jeg satt grensen for mine motstandere. Glepper med en og anne selvfølgelig, kommer an på hvor sent på natten det er :) Ellers kan jeg ikke si meg enig med Magne Sium med å være medlem mot mobilnummer, for da må jeg slutte av den enkle grunn at det har jeg ikke og nekter også å anskaffe meg. :D | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-04-22 00:18 | |
![]() | Kom igjen a Hanne.....du har jo internett.....mobil blir neste stopp! | |
| Ronjaa | 2009-04-22 00:36 | |
![]() | Hva med å sette en stopper for anonyme brukere, og la det bli påbudt med bilde, og mob.nr, evnt. | |
| HanneH | 2009-04-22 00:44 | |
![]() | Baltez, internett er greit det. Har trådløst også, men mobil skal nok ingen få lurt på meg :) Sliter nok med den utrivelig "lille dingsen" på jobb hvor jeg desverre er nødt til å bruke den :) Men kun fra 8.30-15.30, lykkelig og glad hver gang jeg kan forlate den :) Ronjaa, det kunne fint fungert for meg, da jeg ikke er anonym her, men forstår at mange av forskjellige grunner nok ønsker æ være det. Og det må man i grunnen bare akseptere. Tror nok Ordspill ville ha mistet en del medlemmer om alle måtte være inne med bilde, og ikke kunne være anonym. Men for et uskyldig og koselig spill som ordspill så ser jeg ikke behovet for å være anonym, på andre sider muligens ja, men her inne skjønner jeg ikke helt vitsen. (Mitt private syn da ) | |
| Ronjaa | 2009-04-22 00:54 | |
![]() | Ordspill er jo etter mitt syn den mest ufarlige hobbyen man kan bedrive, hvis en ser bort fra tiden man legger ned :) Hvis det er et så stort problem med flere profiler, mener da at skal være rettferdig for meg og alle andre ærlige ordspillere at noe må gjøres. Hvis det nå florerer av flere profiler, så er det kanskje en grunn for at mange er anonyme. Kanskje det hadde blitt mer høflighet ute å gått også :) | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-04-22 01:02 | |
![]() | Det kunne sikkert vært en enklere form for registrering, som ville hindret at folk har en haug med profiler. Men påbudt bruk av fullt navn, og ikke minst påbudt bruk av bilde, tror jeg nok utgår.. | |
| Ronjaa | 2009-04-22 01:08 | |
![]() | I 2009 og fremover må en nok regne med å ofre både navn og et bilde i ny og ne, hvis en vil ha en pc mellom henda.... Det trenger ikke være til offentlig lesing av alle brukere, men til de som styrer hele gamet... | |
| Ø N | 2009-04-22 01:55 | |
![]() | Feilen ligger i selve registreringen av profil på Ordspill.no pga at ikke en gang eierne av nettstedet vet hvem som er hvem her inne. Ser ikke en fornuftig grunn til at brukerkontoer ikke skal registreres på riktig navn, adresse og alder på brukeren. Aftenposten som er eier av ordspill driver også Debattsentralen. På Debattsentralen må du opprette brukerkonto på rett navn, adresse og alder. Men det er valgfritt hvilke opplysninger som blir synelig for andre brukere da du selv velger hva du ønsker skal synes. Brukernavn, kjønn og alder er obligatorisk på alle men resten kan du skjule. Grunnen til at Debattsentralen forlanger dette er enkel. Så lenge det er et forum der mennesker kan og skal kommunisere med hverandre så forlanger Norsk lov at Aftenposten skal vite hvem som står bak de forskjellige profilene. Begrunnelsen til dette siteres her. Du må registrere deg for å skrive i debatten, men du forblir anonym i forhold til de andre brukerne. Informasjon om ditt brukerforhold vil kunne overleveres til myndighetene eller politiet dersom det foreligger grunnlag for dette. Sitat slutt. På Ordspill.no har vi følgene muligheter utover spillmuligheten. Vi har et Debattforum som er åpent for alle medlemmer. Vi har et Meilsystem der vi kan kontakte andre medlemmer. Vi har to muligheter for Chat enten i FellesChat eller i PrivatChat. Så mitt spørsmål er hvordan Aftenposten kan ha lov til å tillate at brukere registrerer konto på valgfritt navn, adresse og kjønn da Norsk lov forlanger at brukersteder der kommunikasjon mellom mennesker foregår så skal nettstedet vite hvem de forskjellige brukerne er slik at informasjon om ditt brukerforhold skal kunne overleveres til myndighetene eller politiet dersom det foreligger grunnlag for dette. | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-04-22 02:09 | |
![]() | Ronjaa: I 2009 og fremover må en nok regne med å ofre både navn og et bilde i ny og ne, hvis en vil ha en pc mellom henda.... Hva menes egentlig her????? | |
| Ronjaa | 2009-04-22 09:09 | |
![]() | Baltez: Hvis en ser litt på utviklingen som har vært, og som kommer til å skje fremover. Jeg mente å si at hvis en vil delta i noe på nettet i dag, så må en forvente å kanskje gi et navn eller bilde. Jeg vil f.eks nevne facebook, som bare det siste har ekslpodert, og DER er ikke folk redde for å legge ut fullt navn, bilde og halve livshistorien. Skal ikke ta alle ordspillere under en kam, men vil mene at det er flere som er på facebook med bilde og navn enn her på ordspill. Det er da jeg begynner å lure på hva som er så farlig her inne. | |
| baltez - Ikke medlem lenger | 2009-04-22 10:05 | |
![]() | Tror fortsatt ikke jeg vet om noe sted på internett hvor du må legge inn bildet av deg selv. Må vel ikke legge inn bilde av deg selv på facebook, antar jeg? Tror pass, bankkort, førerkort, id-kort etc. fortsatt er de eneste situasjonene hvor man kan kreve bilde av innehaver. | |