Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 664

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
HanneH2009-04-25 17:03
Antall innlegg: 2290

He, he, Torill, har du regnet på dine kamper og gjort dem om til timer? Begynner vel å nærme deg det antallet du nevner her du :)

Ikke rart du er rå på dette da :D

Torill2009-04-26 01:38
Antall innlegg: 3664

Hanne H - Med stort sett panikkspill har jeg et stykke igjen til 10 000 timer. Hvis noen nerder der ute har lyst til å finne ut hvor mange timer jeg har spilt ordspill, regn det gjerne ut, men ikke si det til noen....

Et av poengene i artikkelen er at man kan erverve seg savant-egenskaper tilsvarende det enkelte autister har. Man trenger bare masse tid. Men hvis man setter av 10 000 timer kan man bli ekstemt god til å huske gateadresser, tegne etter hukommelsen eller spille ordspill (det siste sto ikke eksplisitt, men det klarte jeg å ressonere meg fram til). Stå på Hanne H!!!!

Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-04-26 08:46
Antall innlegg: 710

Interessant denne artikkelen Torill viser til . Klart at om man holder på med det samme veldig ofte og at man samtidig trives med det , så vil dette endre hjernestrukturene dvs. hjernecellenes organisering spesielt på enkelte områder i hjernen. Dette kan faktisk medføre at enlelte hjerneområder på mikroskopisk nivå endrer sitt utseende. Videre har jo forskerne siste bare i løpet av de siste år funnet ut at hjernen faktisk kan produsere nye hjerneceller, noe man ikke trodde var mulig bare for ca 20 år siden.

Så en gang på Discovery for noen år siden en autist som forklarte hvordan han tenkte når han regnet i hodet regnstykker utrolig fort, f.eks. 763 x 81903 = 62491989, bare i løpet av ca 4 sekunder. Han nevnte at han så for seg hvert enkelt ensifrete tall og kanskje noen tosifrede , som farger. Et tegn på at autister bruker større deler av hjernen til å gjøre spesifiserte oppgaver, men samtidig blir de delene av hjernen som blir "dradd" med til å gjøre disse spesikke oppgavene også litt mindre anvendelige til å bli dradd med til å gjøre andre hverdaglige oppgaver , og hjernen blir spesialist på enkeltområder.

Bare en teori i farten.

Argentum2009-04-26 10:32
Antall innlegg: 2

Apropos computere og Scrabble: "Computer Scrabble programs have achieved a level of performance that exceeds that of the strongest human players. MAVEN was the first program to demonstrate this against human opposition"

portal.acm.org/citat...?i d=512159

sinecera2009-04-26 14:23
Antall innlegg: 285

Torill, dette blir mellom oss.

Jeg har tatt på meg nerdejobben. Hvis vi runder av til 9 000 kamper, sier at de i gjennomsnitt har tatt 8 minutter (noen spill er jo ikke panikk) så har du brukt 1 200 timer på å spille (tid på forum må du legge til selv). Dvs. 68 % av et arbeidsår.
Hadde du hatt en lønn på 300 000 for dette skulle du ha tjent 204 545 på den tiden. Siden du tar ut din lønn i Bingoer, så har du tjent imponerende 50 bingo pr dag (7,5 timers dag)
Dette må du ikke fortelle til HanneH, for da vil hun raskt finne estimere at hun - som jo har flere spill og spiller mer lynrask - har brukt over et arbeidsår.

Stå på. så får du kanskje dreisen på dette spillet en vakker dag.

Ærbødigst.

Torill2009-04-26 14:41
Antall innlegg: 3664

Men hvordan skal jeg føre dette på selvangivelsen?

Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-04-26 17:45
Antall innlegg: 710

Hei Torill !

Tror du kan føre dette på 3.7 i selvangivelsen, den generelle fradragsposten. Du får fastlegen din til å konkludere med spillegalskap som gir tapt arbeidsfortjeneste. Du får en erklæring på dette og legger dette ved selvangivelsen. Er du lur så setter du opp et begrunnet fradrag på ca 200.000 kr. Om folka på skatteetaten har mye å gjøre så går det igjennom.

Hi hi :-)

HanneH2009-04-26 18:52

Takk Jerry1, det skulle faktisk være veldig morsomt å fått prøve den der :)

HanneH2009-04-26 18:53

Kan jo legge til at det sikkert er ganske mange her inne i samme båt som nok kvalifiserer til dette forsøket :)

Helen2009-04-26 21:43
Antall innlegg: 745

Er det noen fra skatteetaten her inne? :)

Winnem2009-04-27 15:23
Antall innlegg: 11

...eller fastleger...?

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?