Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 233

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
ave - Administrator2009-05-01 21:58
Antall innlegg: 4986

Ehh, baltez, "finanskrisen"? skapt av sosialistene eller folk med trua på frie markedskrefter?...

Torill2009-05-01 22:02
Antall innlegg: 3664

Nå begynner det å ta seg opp her.... Baltez, du glemte forresten alt det flotte "vi" fikk gjort i Kambodsja.

Rokiskis2009-05-01 22:14
Antall innlegg: 69

31. april er alltid en utmerket fridag !

baltez - Ikke medlem lenger2009-05-02 01:20
Antall innlegg: 1398

ave: Vet ikke helt hva som er bedre / verre...."finanskrisen" eller sosialisme...for en latterlig sammenligning. Ekstrem kapitalisme har nok skapt finanskrisen, men det har vel også skapt hjemmet ditt, bilen din og pengene dine. Viss du synes finanskrisen er så ille, foreslår jeg at du flytter til Nord-Korea, og nyter livet der sammen med dine likesinnede, som har en gjennomsnittelig IQ på 4,3, som er akkurat 0,3 under snittet for en sosialist. Håper du har fått kastet stein i Oslo idag, og jamra deg nok engang over at du kun har råd til 2 boliger, takket være kapitalismen. " faen hell, jeg fullførte jo barneskolen, burde hatt minst 3 boliger!!"

mysteria - Ikke medlem lenger2009-05-02 01:24
Antall innlegg: 1124

Dette blir kamp i bakgården; Ave - Baltez
Hvem får den første blåveisen?
Jeg plukker mine egne, tror jeg. I fred og ro i en liten hundremeterskog:)

HanneH2009-05-02 01:42
Antall innlegg: 2290

Ikke alle som mener det er viktig med solidaritet og rettferdighet som kaster stein da Baltez. Finnes jo andre måter og oppføre seg på, selv om man har forskjellige synspunkter. Trenger ikke engang og kverulere slik du gjør heller, det er bare en enkel ting som skal til, godta at vi er 4.8 millioner innbyggere (ca.) i Norge, litt flere i Europa, og enda flere på verdensbasis. Og det beste med det hele er at vi alle kan tenke, tro og mene hva vi vil:) Er ikke det flott. Godta bare at alle er forskjellig, så enkelt er det, ikke noe å krangle om engang.

Og en stein eller to i Oslo vil vel ingen merke forskjell på, byen blir i mine øyne ikke finerer om du fjerner en eller to av dem eller om du fyller på med et par ekstra :) (privat mening)

gompedyret2009-05-02 01:59
Antall innlegg: 4381

Heh.

Som man sier i trollkretser: hook, line and sinker.

Sydsklie2009-05-02 09:46
Antall innlegg: 703

Gompedyret da - nå siterer du fra det tyngre markfiskekretser.

Baltez:
Vi har alle forskjellige meninger. Ære Være oss for det. Kapitalisme er flott for de som har råd til det. Men det er uheldigvis noen i Norge som ikke har det. Det er desverre folk som aldri vil kunne delta i Ordspill fordi de ikke kan få tak i en PC. Jeg synes det er fint vi kan gi litt til de verst stilte her i landet.
Og dra inn diktatur stater i denne sammenlikning synes jeg blir litt drøyt. At det sitter en superkapitalist på toppen og utnytter alle kaller ikke jeg sosialisme. Vet ikke om kjenner definisjonene korrekt nok. Er sosialisme og diktaturstat det samme? NOT!

HanneH: Oslo er en fin by. Litt synd at innbyggerne ikke alltid greier å leve i fred og harmoni som i Jugendbyen. :)

baltez - Ikke medlem lenger2009-05-02 10:22

Sydsklie: Kom ikke å fortell meg at det finnes mennesker i Norge som ikke har råd til en PC. Det er bare tull, her blire sydd puter under armene på en hver som ikke gidder å jobbe, eller andre unnskyldninger. Folk blir jo foret med penger, bolig og hva det måtte være av staten.

Hvis du tror det finnes fattigdom i Norge, da tar du veldig feil. Hvis noen påstår at man ikke har råd til en PC i Norge, ja da er det nok fordi dem har brukt alt på dop, hazardspill eller hva enn det måtte være.

Vet utmerket godt at sosialisme / kommunisme ikke direkte tilsvarer Nord-Korea. Men kan ikke noen gi meg et eksempel på hvor denne politikken fungerer?? Vietnam? Øst-Tyskland? Sovjet? Yemen?
Man må gjerne argumentere for sosialisme, og mot kapitalisme til man dauer, men man kommer aldri utenom at det er kun èn ting som fungerer, nemlig; kapitalisme. Uten kapitalisme ville vi ikke hatt noen utvikling, ingen rikdom, ingen hytte på fjellet, ingen bil, ingen medisiner mot mange sykdommer....

Hva vil vi egentlig ha?? Kan ikke alle de som føler de har fått en verre livssituasjon p.g.a. finanskrisen rekke opp handa?? Oi.....ingen rakk opp handa gitt.... En ting er sikkert; det er bedre at jeg kjører mercedes, og naboen kjører golf, enn at begge kjører sykkel....

Siden dere har denne tulle-dagen 1.mai å "feire", synes jeg det er på høy tid vi innfører "kapitalismens dag". På denne dagen skal alle de late arbeiderne i Norge få jobbe dobbel dag; 16 timer. Hallelujah

GreteSB2009-05-02 10:36
Antall innlegg: 7777

Det finnes mennesker i Norge som ikke har råd til pc, mennesker som aldri har brukt penger på hverken dop eller hazard. Det finnes messensker i Norge som gjerne vil jobbe, men som ikke får jobb. Det finnes mennesker i Norge som lever på et eksistensminimum og som ikke får hjelp av staten. Vet du forresten hva statens satser for sosialhjelp er? Uten sosialdemokratiet hadde det blitt verre for de fattige og sikkert bedre for de som allerede er bedre stilt. Det er takket være sosialdemokratiet (ikke kommunismen) at du og andre i Norge har et godt land å leve i. Det var sosialdemokratene som bygde opp landet etter krigen. Og du må gjerne kjøre Mercedes for meg, jeg klarer meg bra med en Skoda! Og ikke er jeg kommunist heller..

baltez - Ikke medlem lenger2009-05-02 10:51

Å reis.....mennesker i Norge som ikke har råd til PC eksisterer ikke!! Så enkelt er det. Man kan få en helt fin brukt PC til 500 kroner, og det er vel omtrent hva en gjennomsnittelig sosialklient bruker på rullings i uka. Våkn opp, hver så snill. Sosialdemokratene har bygd Norge?? Latterlig. Norge var vest-europas fattigste land, før det ble funnet olje...
Hva har oljen gjort med Norge?? Hva er handel med olje?? -100 % ren kapitalisme. Sosialdemokratiet ville så sent som på 60-tallet forby kjøleskap....Bygd Norge etter krigen langt opp i r... mi....

Det rike Norge vi kjenner idag, er blitt sånn av kapitalisme og markedkrefter, IKKE gjennomkorrupte AP-politikere. Er det så vanskelig å se det???

Ser du mener det finnes mennesker i Norge som vil jobbe, men som ikke får jobb?? Det er mulig det er noen få - men de gjør ikke nok for å få seg jobb da vettu. Finnes utallige ledige stillinger innen f.eks. renhold og hjemmehjelp, men hvorfor tar ikke de "arbeidsledige" de jobbene?? Enkelt svar; fordi de føler seg for "gode" til det, og staten forer dem med penger uansett....det er et problem....det skaper en latmannskultur. Har du ikke jobb - MÅ man ta det man får, dessverre er det ikke sånn i Norge....

GreteSB2009-05-02 10:54

Det er godt vi har lov til å ha forskjellige meninger, du lever i en annen virkelighet enn den jeg kjenner, men det er greit.

sinecera2009-05-02 10:54
Antall innlegg: 285

Gsbj og Sydsklie; lykke til med å argumentere med en som tror valg av politisk ståsted kun handler om egen rikdom, som tror at finanskrisen er irrelevant hvis den ikke rammer en personlig, og som har servert oss følgende særdeles intelligente gullkorn;

"Viss du synes finanskrisen er så ille, foreslår jeg at du flytter til Nord-Korea, og nyter livet der sammen med dine likesinnede, som har en gjennomsnittelig IQ på 4,3, som er akkurat 0,3 under snittet for en sosialist."

GreteSB2009-05-02 10:56

*smiler*

baltez - Ikke medlem lenger2009-05-02 11:06

Sorry sincera; det vart 4,2...ikke 4,3. Takk for at du rettet meg. Det går litt fort i svingende noen ganger skjønner du. Er så sinnsykt stresset over finanskrisen, tror vi kan ende opp uten mat og husly her i Europa. Afrika tar nok over verdenshegemoniet før året er omme.

Ø N2009-05-02 12:36
Antall innlegg: 725

baltez.

Det ca 530.000 menneskene i Norge som lever under
EU sin fattigdomsgrense for Norge.

Det blir stadig flere barn som vokser opp i fattigdom.

Dette er særdeles bekymringsfylt, da fattig ofte ”går i arv”.

Per dags dato finnes det ca 90.000 fattige barn i Norge,
verdens rikesete land.

Sammenlikner vi oss med resten av verden, har Nordmenn
det veldig bra.

Tar til etterretning, at fattigdom i andre land, fjernt fra egne liv,
vekker større sympati og interesse.

Kanskje fordi denne sympati ofte ikke krever mer av oss,
en noen kroner til årlige innsamlings aksjoner.

Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv.
Sitat:Arnulf Øverland.

baltez - Ikke medlem lenger2009-05-02 12:46

Flott at du fant et sitat av landssvikeren Arnulf Øverland.....det sier jo alt. Kommunist, som ønsket revolusjon og innføring av stalinisme i Norge. Burde vært slettet fra norske historiebøker, spør du meg.

Mener du seriøst at vi skal bruke EU`s fattigdomsgrense for Norge, for å si at det finnes mange fattige i Norge?? Helt utrolig. Tror du får prøve å sette snuta litt utenfor Øst-Finnmark, eller Groruddalen i Norge, for se hva som er virkelig fattigdom....for det eksisterer ikke i Norge!

Hvis man ikke ønsker det selv, er det INGEN i Norge som mangler mat, husly, utdannelse og fremtidsmuligheter. At fattigdom går i arv, er bare en unnskyldning fra tiltaksløse som foretrekker å leve på stønad og sosialytelser. Alle er født med like muligheter i Norge.

Winnem2009-05-02 13:05
Antall innlegg: 11

hmm.... Definisjonen på fattigdom i Norge går vel på prosentandel av inntekta til et gjennomsnitt eller noe lignende. (en samlet treårsinntekt under halvparten av medianen (den midterste) i fordelingen av treårsinntekter) Men de fleste studenter havner jo i den suppa, men regnes ikke med da studentliv er en midlertidig investering i fremtidig veslstand.

Jeg er student og ville sikkert vært regna som fattig hvis jeg hadde hatt samme inntekt i et arbeidsliv. Har ikke råd til å reise til syden, men er ikke fattig!!

Ø N2009-05-02 13:10
Antall innlegg: 725

baltez.

Om en bruker EU sin fattigdomsgrense for Norge er det
ca 530.000 menneskene i Norge

Da AP igjen kom i regjering, innførte de som kjent OECD sin,
som legger mye mindre inntekt i kroner og ører til grunn,
for å ikke betegne mennesker som fattige.

Mulig også flertalls regjeringen er skamfull over fattigdom
i verdens rikesete land ?

Hvem er så de fattige i Norge. Det er de syke og uføre,
unge arbeidsledige, eldre med minstepensjon,
enslige med lav inntekt og aleneforeldre.

Kirsti2009-05-02 13:12
Antall innlegg: 1946

Baltez - et menneske som faktisk har levd burde fjernes fra historiebøkene? Interessant. Var det ikke slik kommunistregimene du er så glad i holdt på?

Viser siden: 1 2 3 4 5 6
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?