Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 754 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
MerraDB - Ikke medlem lenger | 2009-05-10 20:22 | |
![]() | flørting? Løvetann kan vi vel alle være enige om at er ugress som vi luker bort fra hagene våre.... | |
snuppilura | 2009-05-10 20:49 | |
![]() | Jeg og elsker å plukke blomster. Gjerne en enorm bukett med engsblomster. Favoritter er helt klart kornblomst og hvitveis som støter over i lilla. mmmm nydelig... | |
snuppilura | 2009-05-10 20:54 | |
![]() | Egentlig, når jeg får tenkt meg litt om, plukker jeg alt. Sopp, bær, blomster, fine kvister, steiner, mose.. Og blandt de er favoritten steiner! Favoritt steinen er steinkull fra grue 7 på Svalbard. Var dødens redd og klaustrofobisk, men stein fikk jeg med.. | |
bokfink | 2009-05-10 21:02 | |
![]() | Blomsterplukking gir sjelefred! Flotte og informative bilder for de systematisk interesserte: www.nhm.uio.no/botan.../i ndex.htm | |
MerraDB - Ikke medlem lenger | 2009-05-10 21:13 | |
![]() | Jeg liker best å plukke tulipaner, peoner, valmuer og andre blomster i blomsterbedet.... | |
sarita | 2009-05-10 21:21 | |
![]() | Jeg har også alltid hørt at Blåveis er fredet - fant ikke ut fra linkene om hvor den eventuelt er freda.... Tips: plukk halvparten av blomstene i Hvitveisbuketten mens de fortsatt er i knopp, da står den ennå bedre. Om sommeren er favoritten en blanding av Prestekrager og Rødkløver - begge artene står godt :D Natt og dag er også fine å ta med inn i huset. Gleder meg allerede. Botanisk hage i Oslo er forresten et nydelig sted for tida. Magnoliaen har blomstrer og i dag så jeg at Rodedendroen også har blomstra :D | |
Rabiaz | 2009-05-10 21:27 | |
![]() | Jeg liker best at noen plukker de for meg :) Eller TIL meg...! | |
kattibuskan | 2009-05-10 22:04 | |
![]() | Er det stygt tenkt av meg å tro at innlegget ditt er ironisk Baltez, eller skjuler det seg et ømt hjerte (med sansen for vårblomster i melkeglass) bak denne hardtslående debattanten? :-) Ble litt usikker et øyeblikk.... | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2009-05-10 22:34 | |
![]() | I hagen min vokser det hestehov, løvetann, engsoleie, blåklokke, rødkløver, hvitkløver, engsyre og jonsokblom bl.a.. I tillegg har jeg 4 bjørketrær, et stort grantre, 4 furutrær hvorav 3 plantet jeg for noen få år siden, ca 6 gamle rognbærtrær, 2 eldgamle lerketrær og 1 gammel osp. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2009-05-10 22:39 | |
![]() | Om vinteren er det fint å ha grønne nåletrær i hagen fordi da er det grønt der om vinteren også. Jeg er spesielt glad i furutrær. Så jeg vil anbefale dere som ikke har furutrær i hagen å dra ut i skogen og finne seg et par små trær som dere spar opp og planter i hagen. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2009-05-10 22:41 | |
![]() | Jeg var i California USA i Sequoia skogen, der plukket jeg med meg et par kongler (fra sukkerfuru antar jeg), den største var 45 cm lang. | |
scapegoat - Ikke medlem lenger | 2009-05-10 22:42 | |
![]() | kattibuskan: jeg tror nok du traff blink :-D | |
liselotta | 2009-05-10 22:43 | |
![]() | Ganske så åpenbart det kattibuskan :-). Men so what? | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-10 22:53 | |
![]() | JamesO: har du mye glede av de 6 gamle rognebærtrærne dine? | |
Helen | 2009-05-10 23:01 | |
![]() | Jeg har nettopp plantet et epletre, men nå har jeg hørt at jeg egentlig burde ha plantet to, sånn at de kan "parre seg". Noen som har peiling? | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-05-10 23:01 | |
![]() | En annen ting som er veldig fint med å plukke blomster, er at man kan lage fantastisk blomstersuppe av det man finner i naturen. Bedre enn blomkålsuppe!! Jeg kan blant annet anbefale denne suppen: 14 stykk blåveis, 12 stykk hvitveis, 8 hestehov, 3 løvetann og 200 gram hundekjeks. Knus alt sammen i 1,5 liter vann. Sped på med litt fersk sitronsaft, 2 skjeer løksalt, og en dæsj buljong. La det koke i 8-9 minutter, og du har verdens nydeligste blomstersuppe! Anbefaler alle likesinnede blomsterplukkere til å prøve denne aldeles nydelig suppen! | |
liselotta | 2009-05-10 23:09 | |
![]() | Prøvde meg på oppskriften, og fikk slik uendelig trang til å skrive ironiske, reaksjonære innlegg på ordspill. Tipper det skyldes buljongen. | |
sarita | 2009-05-10 23:38 | |
![]() | Ja, epletrær trenger å "parre", men ofte er det blitt podet inn en gren av en annen type. slik at treet kan befrukte seg selv (!). | |
Kirsti | 2009-05-10 23:48 | |
![]() | Baltez, ettersom suppen du er så glad i inneholder minst to ulike slag giftige blomster, var det mye mange brikker som falt på plass her nå. :) | |
tombola | 2009-05-10 23:52 | |
![]() | Natt og dag - viola tricolor - belemres også med ugressmerkelapp. Det hjelper ikke - den frittvoksende stemorsblomsten har blant flere en høy stjerne her hos oss. Må gjerne plukkes! | |