Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 354 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
scapegoat - Ikke medlem lenger | 2009-06-11 22:23 | |
![]() | Med erfaring fra både pc og mac er det ingen tvil: mac! Enklere/mer logisk i bruk, rask og (enig med harstad der) gjennomført design. Dessverre vil nok virusproblemet innhente oss også etter hvert som det blir flere maskiner i markedet :( | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2009-06-11 22:41 | |
![]() | Er dette en tilfeldighet? Eller er det overvekt av mac-brukere på ordspill? | |
feline - Ikke medlem lenger | 2009-06-11 22:50 | |
![]() | PC-brukere vet vel at de ikke har noe å stille oppimot mac med? ;) | |
scapegoat - Ikke medlem lenger | 2009-06-11 22:58 | |
![]() | macspill :) | |
gompedyret | 2009-06-11 23:15 | |
![]() | Som relativt trofast windows-bruker har jeg prøvd mac ved et par anledninger, og konklusjonen er at Mac er for alenemødre, samer, bøtteknotter, skaptrøndere, homofile og puddinger (og nå også lillesøstra mi, den svikeren). Dette kan selvsagt ikke argumenteres mot, fordi det er en fordom som er alt for behagelig å ha. :) Mac ser dødsens lekker ut, det skal jeg innrømme. Det er også fint at markedsandelen har kommet såpass opp at det synes, slik at de kan holde microsoft i ørene. feline: Hehe, kanskje vi må holde en turnering med Windows vs Mac-tema for å få dette avgjort en gang for alle. Men med tanke på OS-valget til Matias er det kanskje Linux som kommer inn fra sidelinja og tar kaka! | |
scapegoat - Ikke medlem lenger | 2009-06-11 23:18 | |
![]() | Gompedyret: nå avslører du at du er noe innihampen misunnelig! *lese mellom linjene* | |
Spillwert - Ikke medlem lenger | 2009-06-11 23:18 | |
![]() | kor får vi samer kjøpt sånn der Mac? på samvirkelaget her? | |
feline - Ikke medlem lenger | 2009-06-11 23:26 | |
![]() | Linux og OSX er vel ganske likt... | |
eterem | 2009-06-11 23:44 | |
![]() | Innlegg slettet da det går utenfor tema. | |
gompedyret | 2009-06-11 23:46 | |
![]() | Linux er vel strengt tatt bare en kjerne som et helt lass av operativsystemvarianter er bygd opp rundt, til alt overmål med flere ulike grafiske brukergrensesnitt. Slik sett kan det ikke sammenlignes med OS X, som jo er en hel pakke, på samme måte som windows. Jeg har lest en artikkel om forholdet mellom macOS, unix og linux, men husker ingenting av den nå. Scapegoat: for en skammelig antydning! Jeg nekter å kommentere. | |
scapegoat - Ikke medlem lenger | 2009-06-11 23:51 | |
![]() | Vi får vel ta den diskusjonen på Asylet ved anledning :P | |
feline - Ikke medlem lenger | 2009-06-11 23:58 | |
![]() | Både linux og OS X er unix. | |
Ø N | 2009-06-12 00:20 | |
![]() | Til alle Windows-brukere som ikke vet dette. Hvis Pc,n står på automatisk oppdatering noe den Bør gjøre så lastes oppdateringene ned automatisk. Windows oppdaterer systemet sitt fast den andre Tirsdagen i hver mnd. Settes innstillingene på automatisk oppdatering til en tid på døgnet da Pc,n normalt sett ikke er i bruk så medfører Restart ikke noe problem. Hvis oppdateringer skjer mens en sitter på Pc,n så spretter det opp en boks på skjermen som en bør lese før en trykker da det der kommer opp spørsmål om Pc,n skal restartes Nå eller Senere. Da trykker dere på Senere hvis ikke restart passer Nå.... ;-) | |
matias | 2009-06-12 00:21 | |
![]() | linux er ikke unix - selv om det likner. uansett, linux er et sett med metoder for å kommunisere med maskinvaren - harddisk, prosessor, minne, nettverk, skjerm, ... Det er med andre ord bare kjernen, det helt essensielle. På toppen av dette, blir det som regel bygget masse andre ting, programmer, grafisk brukergrensesnitt, og her er det veldig mye å velge mellom. Vanlige bruker trenger bare å tenke på at noen allerede har bygd opp en såkalt "distro", altså linux med brukergrensesnitt og programmer allerede valgt ut. Eksempler er Ubuntu, SuSE, Xandros, ... Disse likner mye windows og linux på overflaten. Hovedforskjellen er programmene. En del windows/mac-programmer (viktigste er spill og virus) er ikke laget for linux. Likevel fins det veldig mange programmer for linux, og det er ofte lettere å installere enn på windows. | |
Glory | 2009-06-12 00:27 | |
![]() | Ville definitivt valgt Mac. Har hatt Mac i mange år og er kjempefornøyd. Har hatt flere både familie og venner som har gått over fra PC til Mac etterhvert, og som ikke vil tilbake for alt i verden! | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-06-12 01:35 | |
![]() | Man er vel strengt talt tilbakestående hvis man bruker Mac. Fins grenser for alt her i livet. | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-06-12 01:42 | |
![]() | Av og til ER du morsom, baltez :D | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-06-12 01:45 | |
![]() | Problemet er bare at jeg prøver å være seriøs..:( | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-06-12 10:54 | |
![]() | Jeg må nokk skrive meg på den lille PC-lista jeg da :) Aldri prøvd mac før | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-06-12 11:48 | |
![]() | Jeez, her var det mange rare myter om PC og MAC. Stor overgang fra Windows til OSX? Haha, riiight. Bedre grafikk på MAC? Nope. PC bedre til nettbruk? Hæ? Hva? Hø? Faktiske forskjeller: Operativsystemet og programmene er mer "ferdigsydd" på Mac, med mindre muligheter for feil og større stabilitet, men også færre valgmuligheter. Brukergrensesnittet er bedre hvis man ikke ønsker å sette seg inn i alle mulige innstillinger. Maskinvaremessig er det hipp som happ. De kraftigste macene er helt rå, men det er jo også de kraftigste PC-ene. Til en litt hyggeligere pris. PC-er er dog mer utsatt for virus og malware. Sjøl bruker jeg Mac, men det er mest pga. iPhoto, pluss at det er det vi har på jobben. Også tar jo boksen seg bedre ut i stua. | |