Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående8 405

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Liddell2009-06-14 00:21
Antall innlegg: 3125

Du trenger aldeles ikke avinstallere/slette internet explorer selv om du installerer Firefox. Kan fint ha begge.

baltez - Ikke medlem lenger2009-06-14 03:07
Antall innlegg: 1398

Det er bare et råd som vil hjelpe deg, GULL! Dessverre har noe slettet det.....det beste tipset jeg kan gi deg: hør alltid hva jeg sier, og følg det!

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-14 08:16
Antall innlegg: 664

Ok.

Kan konkludere med at det er nettleseren med iexplore.exe som det er noe feil med. Det er denne som vandrer fra noen få % til 86 % i løpet av noen sekunder, så kan det være normalt i f.eks. et halvt minutt, og så begynner det hele på nytt ved at prosessen iexplore.exe tar for mye av pc-ens kapasitet, går opp til ca 86% og vifta begynner å gå og pc-funsksjonene som f.eks. flytte brikker i ordspill blir tregt.

Så jeg spør, hva er normalt med hensyn til prosesforbruk for iexplore.exe

og er det slik at det kan ligge et program et sted f.eks et program som søker opp en videosnutt og som finner ut at det skal funksjonere av og til, så da gjelder det vel å finne dette programmet og få sletta det ?

Og da går jeg inn på menyen "Min Datamaskin" og videre på menyen "legg til eller fjern programmer" ?

Hva mener dere ?

gompedyret2009-06-14 12:40
Antall innlegg: 4381

Hm. Internet Explorer, altså.

Nettleseren skal stort sett ligge på 0 %, men kan gjerne finne på å bruke mange ressurser når den strever med flash, f.eks. visning av reklamebannere, youtube eller....ordspill.

Du skal ikke trenge å avinstallere noe, ikke i første omgang iallefall. Liddells råd om firefox var flott, det er ikke så skummelt som det kanskje virker. Men hvis du insisterer på å beholde Internet Explorer: Hvilken versjon har du? Trykk "hjelp" i menyen og sjekk "om internet explorer".

Har du versjon 6 (som jeg mistenker) gjør du av mange årsaker lurt i å oppgradere til siste versjon. Den finner du i linken under:

www.microsoft.com/no...fa ult.aspx

Når du har gjort det, oppgraderer du til siste versjon av flash:

get.adobe.com/flashplayer /

Forhåpentligvis vil ting bli bedre nå. De blir iallefall sikrere! For ordens skyld, det er mulig du må laste ned nye sertifikater til nettbank og slikt. Jeg er ikke sikker på hvor flink Iexplorer er til å migrere slikt til nye versjoner.

Og igjen: ta en liten prøvekjøring av firefox! Du risikerer faktisk ingenting.

www.mozilla-europe.o...o/ firefox/

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-14 15:24

Hei takk for utmerkede svar.

har versjon 7.0

ser at det er versjon 8 som er den siste.

men jeg tar sjansen på å installere versjon 8 og siste versjon av flash

så får vi se hva som skjer

Gunner2009-06-14 15:45
Antall innlegg: 27

Et lite tips meg meg.

Når jeg lastet ned siste versjon av iexplorer,- fikk jeg melding om at sertifikatet til min nettbank var utgått!

Årsaken var at dato og klokkeslett på PCen ble "nullstillt" ved innstalleringen.
La inn den dagens dato og klokkeslett.....problemet var løst.

HanneH2009-06-14 16:33
Antall innlegg: 2290

Jeg bruker også vanligvis Explorer til alt jeg gjør her på internett, bortsett fra Ordspill.
Lastet ned Firefox kun for å bruke den til Ordspill i høst og det har fungert veldig bra. Bruker fremdeles IE til alt annet.

Så det er bare å prøve Firefoxen når det gjelder ordspill, ingen fare med det.

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-14 17:05

Jeg bruker nettbank på nettleseren Opera, så da vil vel nedlastingen jeg nettopp gjorde av siste versjon av internet explorer ikke influere negativ på nettbanken.

Takk for tips om firefox HanneH, skal vurdere dette.

Har nå også lastet ned siste versjon av flash.

Skal nå ta et spill her og se om problemet med treighet og vifte har forsvunnet. Tilbakemelding snart.

Takk for svært god infor gompedyret.

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-14 17:30

Ok

Nå har jeg nettopp tatt det første spillet etter nyinstalleringene, og vifta går fremdeles noen sekunder med et halvt minutt pause, og det er ikke artig, men treigheten i brikkeflyttingen var ikke tilstede på dette spillet og det var jo bra.

Så da tror jeg at jeg prøver Firefox for ordspill.

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-14 17:33

Men jeg må spørre . Er det Firefox 3, som er siste versjon av Firefox og som jeg må laste ned ?

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-14 17:38

Det stod også på nedlastingsinformasjonen at den denne Firefox 3 stod nevnt ved siden Windows 3.0. Jeg har Windows XP Home Edition.

Går det bra da å laste ned denne versjonen av Firefox, alstå Firefox 3 ? Er min Windows samvirkbar med denne Firefox 3. ?

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-14 18:36

Nei, det neste spillet gikk veldig treigt, spilte stress og selv om man tenkte raskt så tok spillinga for lang tid.

Har samme feil som før installeringene. Nå skal jeg installere firefox.

Og versjon 3.0 er bra ?

gompedyret2009-06-14 21:31
Antall innlegg: 4381

Dumt ikke problemet ordnet seg. Men PC'er er kompliserte saker, spesielt tre år gamle windowsinstallasjoner. Det kan være mange mindre opplagte årsaker der du kanskje må ty til antivirus, defragmentering, ekstra ram i maskinen eller mer omfattende tiltak som reinstallasjon av windows.

Da er det lettere å prøve Firefox først! 3.0.11 er siste stabile versjon, jeg kan bekrefte at den virker veldig bra for windows XP.

Forøvrig, bare hyggelig. :)

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-14 23:29

Hei

Nå har jeg installert Firefox 3.0.11, men får ikke spille, får denne meldinga når jeg går inn i ordspill via Firefox:

Din datamaskin mangler eller har en for gammel versjon av Adobe Flash Player
For at Betapet skal fungere, må du ha Adobe Flash Player version 8 eller nyere installert på din datamaskin.

Get Adobe Flash player

Og jeg har installert Adobe Flash Player minst 2 ganger, likevel får jeg melding om å installere det på nytt.

What now ?

Ø N2009-06-14 23:37
Antall innlegg: 725

Har du restartet maskinen etter installasjonen ?

Adobe Flash Player legges ikke inn før maskinen har blitt restartet.

Ø N2009-06-14 23:47

En annen ting du bør gjøre etter at du har installert Internett Explorer 8 er å besøke denne linken da det har kommet x. antall oppdateringer til den versjonen etter at den ble sluppet.

update.microsoft.com...as px?ln=no

Gå på egendefinert og legg inn alt den finner. En fordel og kjøre
den flere ganger da noen oppdateringer ikke finnes
før andre oppdateringer er lagt inn.

May Lene - Ikke medlem lenger2009-06-14 23:47
Antall innlegg: 614

Er det oppstått nå nettop og brått denne tregheta?
Isåfall kan d være ett virus som stjeler all prosesskrafta di

Ø N2009-06-15 00:03

Dette programmet bruker jeg på alle mine maskiner
og har gjort det i flere år.

Ett stort problem på maskiner er at etter hvert som du bruker maskinen og avindstalerer og installerer programmer så legger det seg små rester som denne rype programmer fjerner slik at maskinen blir kvitt filene som ikke skal ligge der og på den måten blir raskere igjen.

Fjern alle filer dette programmet finner.

www.ccleaner.com/

Denne type programvare brukes på eget ansvar men jeg har
aldri opplevd at den har fjernet noe den ikke skulle
så risikoen etter min mening er lik 0.

GreteSB2009-06-15 06:43
Antall innlegg: 7777

Gull, jeg måtte installere flash både for IE OG firefox, kanskje du kan forsøke det.

GULL - Ikke medlem lenger2009-06-15 09:33

Takk for svar folkens:

gsbj: Jeg har installert flash både i firefox og IE, men kan fremdeles bare spille ordspill i IE og det er hakkete og treigt å spille.

ØN: Skal vurdere dette filfjerningsprogrammet du foreslår, men først må jeg se på andre ting.

May Lene og gompedyret: Virus , ja , har tenkt også på det.
Problemet med vifta og litt seinere treighet i ordspillfunksjonen oppstod for ca 40 dager siden og har blitt gradvis værre og da ille de siste dager. Kan det da være virus ?

Hva med gratis virusoppdagingsprogrammer . Liker ikke tanken på å betale penger for å få dataprogrammer mot virus.

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?