Spillrom
Sjiraffen | 5 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 5 |
Mobilspill
Pågående | 8 256 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Sydsklie | 2009-06-26 23:14 | |
![]() | Hvorfor starter du da tråden under den titellen? Blir enklere for en tosk som meg å skjønne hva du ønsker å debattere. | |
MyRuin | 2009-06-26 23:18 | |
![]() | Fordi h*n ønsker en mer 'levende' forside?!?! Noe jeg er helt totalt enig i. Det er jo det samme som vi ønsker å bytte ordspillspørsmålet.. | |
gompedyret | 2009-06-26 23:48 | |
![]() | Till, jeg synes utspillet ditt var helt betimelig. Det er synd det skal bli så mye "edder og galle" og vonde følelser utav noe såpass uskyldig. Vær trygg på at vi er flere som deler ønsket om en mer oppdatert forside! | |
Ø N | 2009-06-26 23:52 | |
![]() | Alfa93. Jeg ser ikke på dette som et angrep mot Reflex, men som et ønske om å få en mer levende startside - noe alle vel må få lov til å ønske seg ? ----------- Har tatt en rask sveiv innom noen av trådene som har vært på tema Artig og koselig måte og ønske seg en mer levende startside på eller ? Ett lite knippe av ønsket om en mer levende startside: Har det virkelig skjedd så lite her inne at ansiktet til denne karen må stå på trykk på innkomstsiden helt siden mars? Hva med å bytte ham ut med et GOD SOMMER?? ------------------ HEEEELT enig!!! Er så ufattelig lei av det ansiktet! ------------------- kan man ikke fjerne bildet av mannen med de store solbrillan og gliset fra forsida. Hvergang æ logge mæ inn så stirrer han på mæ. begynner å bli leionovvan av han! han skremmer mæ. okey vi vet han vant.... men det e vel måte på kor lenge vi skal hylle han.... ---------- Har du tenkt på at t-skjorta kommer til å ta glansen bort fra de altfor store solbrillene, eller kommer det et større smil? Vi trenger iallefall bildeskiftsnart. ----------------- Hvis det er ønskelig med flere "ønsker om en levende startside" så er det masse mer og hente frem i forum. | |
liselotta | 2009-06-26 23:57 | |
![]() | Glad jeg ikke er ordspillmester....... | |
Alfa93 | 2009-06-27 00:00 | |
![]() | Er "jeg er lei av det fjeset" et personangrep? Hvis det hadde vært bilde av et jordbær på forsiden i tre måneder ville jeg blitt lei det også - men det betyr vel ikke at jeg ikke er glad i jordbær? Jeg ser ingen grunn til å fjerne noen av disse innleggene foreløpig. Hvis Reflex selv ser på dem som personangrep kan han helt sikkert si ifra selv. | |
Ø N | 2009-06-27 00:01 | |
![]() | Det er jeg også liselotta. En slik bivirkning hadde han neppe regnet med eller ønsket seg når han vant. | |
liselotta | 2009-06-27 00:11 | |
![]() | Alfa93: syns stort sett at innleggene dine er fornuftige, men nå er du ute og kjører. Selvsagt er kommentarer av typen: "lei av fjeset" i retning personangrep. | |
Holger | 2009-06-27 00:21 | |
![]() | Mannen med solbriller er OCD (=one cool dude (for uinnvidde)), som Al Bundy ville ha kalt det. Det kule bildet demper også nerdefaktoren på siden (gjelder kanskje også bare for uinnvidde), hvilket jeg syns er helt fortreffelig. Så jeg håper i grunnen reflex tar hjem seieren ved neste anledning også. | |
Alfa93 | 2009-06-27 00:31 | |
![]() | OK, Liselotta, kanskje det bare er meg som helst vil tenke godt om folk.... MEN hvis det hadde vært meg som hadde stått på forsiden, med det samme bildet, i tre måneder, ville jeg selv blitt lei av det, og jeg ville forstått det veldig godt hvis det var blitt åpnet en tråd hvor folk sa at de var lei av å se på fjeset mitt hver gang de logget seg på. Jeg ville nok ikke sett på det som et angrep på meg - heller på de som oppdaterer forsiden... | |
sovi | 2009-06-27 00:39 | |
![]() | Ja, enig med Holger. Det er et stilig bilde av en kjekk mann. Vi kunne sannelig fått noe langt verre på forsida. Og hva hisser man seg så opp over? Jeg registrerer omtrent ikke bildet lenger, på samme måte som jeg ikke ser reklamen øverst. Det er stadig påminnelser om at man må være saklige og "ta ballen og ikke mannen". Men i trådene om dette bildet har man jammen fått boltre seg. Uttalelsene Ø N siterer, viser jo det. Selv om det handler om en av de bedre ordspillerne, skal det vel ikke være fritt fram. Jeg synes Till hadde en for negativ tone i det første innlegget. Det hadde vært mulig å få fram ønsket om en mindre statisk forside på en måte som ikke er negativ overfor reflex. | |
liselotta | 2009-06-27 00:56 | |
![]() | Tre tråder til nå om Mannen på forsida..... X antall innlegg, usaklige, personfokuserte.... Og Alfa vil helst tro godt om folk. Akk ja. | |
Alfa93 | 2009-06-27 01:09 | |
![]() | Det er ingen lov mot å lage nye tråder om ett emne. Usaklige - joda, mange av dem. Stort sett både dine og mine innlegg er temmelig usaklige, da de handler mer om sletting av innlegg enn om Mannen med solbriller. Men som jeg har sagt før - og som du kanskje har sett - er det en vanskelig oppgave å avgjøre hva som bør sensureres og ikke. Vi sletter på langt nær alle innlegg som sporer av fra startinnlegg, og er vi i tvil om et innlegg skal få stå eller ikke, lar vi det nok heller stå. Din og min forskjellige tolkning av samme utsagn er et tydelig eksempel på at folk oppfatter ting forskjellig. Som jeg sa ønsker ikke jeg å sensurere et innlegg hvis forfatteren ganske enkelt mente å si at h*n ønsket en annen forside. Kanskje er det "akk ja" at jeg helst vil tro at folk er snille og hyggelige, men jeg synes i alle fall det er bedre enn at jeg skal fly rundt i forum og slette alt som kan tolkes på en gal måte. Hvis noen andre spillverter oppfatter dette på en annen måte enn meg står de selv fritt til å sensurere hvis de ønsker det, og hvis Reflex skulle tolke det på samme måten må han bare si ifra. Ønsker alle en fantastisk flott sommer:) | |
bris1 | 2009-06-27 22:23 | |
![]() | Alfa 93, du er ei jente med ryggrad og dine meningers mot! Person-fokuseringen har alle andre enn Till stått for! | |
Anja83 | 2009-06-28 00:57 | |
![]() | Jeg vet at jeg kommenterte dette forrige gang tråden var oppe, og mente at jeg syns folk irriterer seg altfor mye over småting. Og det mener jeg fremdeles. For min del kunne det samme bildet stått der for resten av livet mitt, jeg legger vel knapt nok merke til at det er der. Vi er vel her inne for å spille spill og kanskje lese i forum. Det kan da ikke spille noen rolle hva slags bilde som er på forsiden/hvor ofte bildet skiftes ut? Mulig folk ikke egentlig var irriterte over det, men jeg synes jo det er litt dumt å bruke energi på det i det hele tatt. | |
Ø N | 2009-06-28 01:20 | |
![]() | Jeg ser heller ikke dette bildet Anja83 siden det samme bildet har stått der i en evighet. Når Torill sto på hedersplass så jeg heller ikke dette bilde etter en stund. Men det er greit at mennesker blir lei av ett bilde jeg kan forstå det men det må da gå ann og komme med forslag eller ønsker uten og velge ordlyden som har blitt valgt i de forskjellige trådene på tema. Det må gå ann å spørre på en slik måte at utseende, soldbriller og brett glis ikke blir hovedbudskapet i innlegget Disse menneskene kunne ganske enkelt spurt om når dette bilde av ordspillmester Reflex skulle byttes ut. :) | |
liselotta | 2009-06-28 10:00 | |
![]() | Helt enig med ØN! | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 10:08 | |
![]() | Hva med et bilde av en giraff istetet, plukket ut av reflex, en ny giraff hver dag..... Giraffer er in for tiden. | |
Till | 2009-06-28 12:52 | |
![]() | Jeg var uheldigvis opphavet til denne diskusjonen som nå har gått langt utover viddene i forhold til hva min intensjon var. Målet var å fremme muligheten for en mindre statisk startside. Mulig overskriften på innlegg var dårlig valgt. Uansett. Nå syntes jeg det er på tide å få slutt på denne diskusjonen som har kommet helt ut av proposjoner!!!! | |
gompedyret | 2009-06-28 13:31 | |
![]() | Jeg må bare si at jeg er dundrende enig med alfa93. Ingenting av det som er skrevet om bildet kan karakteriseres som personangrep, etter min mening. Her må det skilles mellom snørr og barter, eller bilde og person, i dette tilfellet. I en viss kontekst _kunne_ det kanskje blitt ansett som sjikanerende, men da må man anta en hel del som det overhodet ikke er noen grunn til å anta, f.eks. at de som skrev det faktisk er ute etter reflex som person. Dette er selvsagt bare tøys. Mer om det som klassisk sett regnes som personangrep (denne er sterkt anbefalt og kan være nyttig langt utenfor dette forum): no.wikipedia.org/wik...m- argument Jeg oppfatter postene som innspill i en større debatt som handler om det å få en mer levende og oppdatert forside. Derfor har jeg også brukt den konteksten som utgangspunkt for mine svar. Hvis det er en feilslutning setter jeg selvsagt pris på å bli korrigert. Når jeg leser formuleringene Ø N har valgt ut er det lett å være enig i at man kunne lagt an en mer positiv tone. Men på den andre siden: er man luta lei av et bilde, så må man da kunne skrive det også. Etter min mening kan man trekke noen lærdommer ut av denne og lignende tråder: 1. Folk er veldig ulike, og har svært forskjellige oppfatninger av hva som er krenkende og ikke. 2. Jo mer positivt ladet innlegget ditt er, jo større sjanse er det for at de som svarer deg også velger en positivt ladet innfallsvinkel. Og visa versa. 3. De aller fleste innlegg har en tendens til å bli tolket mer negativt enn de er ment. Dette er svært viktig å huske på både når man skriver og leser innlegg. Du som leser: Vedkommende mente det antageligvis ikke på _den_ måten. Du som skriver: Ord kan virke mye sterkere når man ikke har kroppsspråk og mimikk til å formilde dem. Kun _du_ vet hva du tenker når du skriver. Enda et punkt som jeg føyer til for egen regning: 4. Uenighet i seg selv er ikke negativt. Tvertimot, det å gi andres synspunkter motstand er langt på vei grunnlaget for et interessant forum. Måten man formulerer uenigheten på kan selvsagt ha en del å si, men jeg håper ikke at noen anser selve det at andre er uenige med deg som negativt. Hvis alle (jeg inkludert!) kan bli enda flinkere til å ha disse punktene i bakhodet når vi poster tror jeg forumet kan bli bedre, rikere og mer interessant. Ikke glem hva det er vi har felles: ord. Vi liker ord. Kjærligheten til ord, for å være litt pompøs. Vi har spill-arenaen når vi ønsker å bruke ordene til å slå hverandre i hodet med, så da er det bare passende om vi lar forumet bli en arena for det motsatte. Denne tråden har utspilt sin rolle og stoppes nå. Jeg kommer til å opprette en ny der eventuelle kommentarer på denne posten samt videre diskusjon kan foregå. | |