Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 270 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 17:02 | |
![]() | nei dette ble litt feil ja | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 17:09 | |
![]() | sannsynligheten for å få alle 9 E-ene ligger sikkert på under 1 % | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 18:01 | |
![]() | I stedet for å bruke fem forumsinnlegg på et regnestykke, kunne vi jo heller brukt èn kalkulator! På hvilket statistisk grunnlag har anslått at du bruker i snitt 44 av 86 brikker i ordspill...spesielt i og med at det er 100 brikker i ordspill? Hvis dere spiller to stykker, er det jo forsåvidt 86 brikker igjen etter første runde har blitt utdelt, men så vidt meg bekjent er det faktisk mulig å få E-er i første runde og. Eller tar jeg feil? | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 18:22 | |
![]() | ja du har jo rett i det baltez. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 18:27 | |
![]() | har ikke noe statistikk på dette baltez, men siden jeg legger litt flere bingoer enn mine motstndere i snitt så regner jeg med at jeg bruker 51 av 100 brikker i snitt, fra starten av da. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 18:31 | |
![]() | Så har det ikke vært noen som har reagert på at mitt bingosnitt ligger på "bare" 0,42 per kamp , | |
Ø N | 2009-06-28 18:47 | |
![]() | Jeg gjentar dette GULL. :) Om du GULL legger 0,8 bingoer i snitt er irrelevant da det eneste som teller er hvem som legger flest brikker gjennom kampene. Så lenge du ikke har noen statistikk på hvor mange brikker du legger i snitt pr. spill så blir resten ren synsing. Antall brikker du legger har med andre ord ikke noe med bingoer og gjøre da du kan legge en bingo i en kamp men det betyr ikke noe annet enn at du har lagt 7 av 100 brikker. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 19:22 | |
![]() | ja du har jo rett på en måte i en forenklet teori, men mitt poeng er at dess flere bingoer en spiller legger dess mer tyder det på at den spilleren bruker dess flere brikker, mente det var unødvendig å presisere dette. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 19:23 | |
![]() | la oss slutte å diskutere slike ubetydeligheter | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 19:56 | |
![]() | Jeg heller faktisk til nesten å tro det motsatte....så lenge du ikke legger 3-4 bingoer per kamp da. Mindre gode spillere legger til stadighet et ord på 4, 5 eller 6 bokstaver som gir lav score. Snitt antall brikker lagt blir da fort gjerne høyere hos en slik spiller, en hos en bedre spiller som kostant forsøker å få best mulig score på legget sitt. | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 20:03 | |
![]() | jeg tror de som legger flest bingoer også bruker flest brikker. | |
Ø N | 2009-06-28 20:11 | |
![]() | Hvorfor tro GULL da du lett kan teste dette i 10 kamper og regne snittet. Eneste du må ta hensyn til er at brikkebytter også må inn i bunken av 100 brikker slik at ikke kun fysiske legg på brettet blir telt. Men da blir jo statistikken over E,er verre og regne ut da formelen må endres i takt med brikkebytter ? | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-28 21:54 | |
![]() | du kan gjerne ta 10 kamper du spiller ØN og finne ut dette selv, jeg orker ikke | |
Ø N | 2009-06-28 22:21 | |
![]() | Du har nå startet en tråd der du lurer på dette. Akkurat nå har tråden 34 innlegg der 17 av innleggene er skrevet av deg noe som betyr at 50% av innleggene i tråden er skrevet av trådstarter GULL. Jeg kommer ganske enkelt ikke til og teste ut dette da jeg ganske enkelt ikke trenger noen unnskyldninger eller noe annet for å forklare for meg selv hvorfor jeg taper i spill over en periode. Det er mye enklere og se fakta i øynene at i den perioden jeg taper spill så spiller motstanderne bedre enn meg. Altså motstanderne får verken bedre brikker eller flere E,er enn deg men di spiller bedre enn deg i den perioden du taper ranking...... :) | |
Ruschne | 2009-06-29 00:08 | |
![]() | En eller fem eller åtte e-er er er vel ikke alt her i livet. Er glad i U,Y,og Å jeg. Får jeg det er jeg fornøyd | |
picassa | 2009-06-29 00:26 | |
![]() | helt enig ruschne jeg er storfornoeyd bare jeg faar vokaler:) | |
Ruschne | 2009-06-29 00:38 | |
![]() | Enda santere det picassa | |
GULL - Ikke medlem lenger | 2009-06-29 00:56 | |
![]() | Forøvrig er jeg temmelig sikker på ØN at det er en sammenheng mellom perioder med færre utdelte E-er og det at man går ned i ranking. E er den mest brukte bokstaven i språket og har derfor stor betydning for hvor lett det er å legge ord. Jeg har overhodet ikke opprettet denne tråden for å gi unnskyldninger for rankingreduskjon. Det at du forsøker å antyde dette ØN viser en ekkelhet ved personligheten din. Hovedpoenget med tråden var å lage en enkel formel for det enkelte spill der man kan sette tall på hvor heldig/uheldig man er med brikkeutdelingen i det enkelte spill. Tenkte dette kunne være morsomt for folk. Så begynte jeg å regne på hvor mange E-er jeg hadde fått utdelt de siste spill og presenterte som nok en morsomhet, ned en ironisk kommentar, men du valgte å presentere dette som noe annet ØN. men hvem vet, kansje sitter det noen og skjevfordeler brikker til de ulike ordspillerne, og tror man på dette må man vel regnes som veldg paranoid, derfor er det greit å regne litt på saken for å få avvist en slikt merkelig usansynlig sak og jeg finner å ha fått utdelt 98 E-er på 25 spill. Statistisk burde jeg vel fått 112,5 E-er forutsatt gjennomsnittlig brikkebruk på 50 per spill, men regner jo med at ved spilte 250 spill så vil antall E-er ligge ganske mye nærmere 1125 | |
Ruschne | 2009-06-29 01:03 | |
![]() | VItenskapelig herr GULL | |
Ruschne | 2009-06-29 01:05 | |
![]() | Når du har spilt 10000 spill - da har du fått mange e-er da!!! | |