Spillrom
Sjiraffen | 15 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 16 |
Mobilspill
Pågående | 8 562 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Rakel | 2008-04-27 13:59 | |
![]() | Står selv med avbrutte spill,selv om jeg ikke har avbrutt noen. Det var i begynnelsen at jeg opplevde at noen forlot spillet, og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre da. Fikk jo svar på det via Chatten - den hadde jeg mye hjelp av i begynnelsen. Som HanneH pleier jeg å vente med å trykke på Start når jeg ser at noen med veldig lav ranking melder seg, innen jeg har telt til 4 har de fleste av de forlatt spillet. Ellers vil jeg si meg helt enig i flere av innlegggene at det er størst utfordring i å spille mot folk som er nær en selv i ranking, eller ligger langt over en selv. Og for meg er det utfordringen som gjør spillet så morsomt. Rankingen i seg selv betyr ikke noe, men den er en fin pekepinn på hvem man kan ha mest glede av å spille mot. | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2008-04-28 00:01 | |
![]() | Kanskje ikke rette tråden, men i dag avbrøt jeg for første gang med vilje. Sønnen min på 2 år våknet, og så jeg forklarte mine medspillere. Deretter ba jeg om pause, men til min store overraskelse nektet de å godta pause. Beklager, men jeg hadde virkelig ikke lyst til å fortsette å spille videre med slike medspillere. Forøvrig, det er et problematisk tema. Noen med lav ranking gir ikke så lett opp og kan oppleve at de blir sparket ut av spillere med høyere ranking. Jeg gjør det selv noen ganger nettopp fordi jeg gjerne vil avslutte spillene. Det jeg savner i påmeldingsvinduet er en tilsvarende infoknapp som dukker opp nå man er kommet inn på selve spillbrettet. Da kan man jo enkelt se om spilleren er en som gir opp ofte, eller om de bare har hatt uflaks i spillene sine | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2008-04-28 00:10 | |
![]() | P.S: Tok et lite søk, og av de ti første treffene på spillere med ranking mellom 0 og 499 hadde 9 av 10 en avbruttprosent over 19 %. Verstemann hadde hele 80 % avbrutte spill... | |
mglo85 | 2008-05-07 19:32 | |
![]() | hvordan skal man få rankingen opp hvis ingen vil spille mot en da? Jeg er ganske ny her, har aldri avbrutt noen spill og har forsøkt å komme meg inn på spill nå i 15 min men blir nektet adgang, sikkert fordi jeg har lav ranking? | |
MyRuin | 2008-05-07 19:50 | |
![]() | start ditt eget spill da vel? | |
vilbringebær | 2008-05-08 11:33 | |
![]() | Jeg har 6 avbrutte spill av i alt 246 spill. (Ca.7% altså) Er det mye? Er det nok til at folk tenker, nei, ho har for mange avbrutte spill, han vil vi ikke spille mot? Jeg må bare si at kun 1 av de jeg har som avbrutt har jeg sjøl avbrutt! Alle de andre gangene har jeg blitt "tvunget" til å bryte av spillet selv... eller nettverket eller hva det nå er som gjør det... Sikkert irriterende for de jeg spiller mot, men mye mer irriterende for meg selv, det vil jeg bare ha sagt! | |
Mooseman | 2008-05-08 12:33 | |
![]() | 7% er langt ifra mye, og man må jo se dette i sammenheng med antall spill. Har du 1000 spill og 100 avbrutte, så er det bare 10% avbrutt, selv om 100 kan virke litt mye. Vel, da har du jo tross alt fullført 900 spill. Man må ikke se kun på avbrutte spill, men på hele kaken, det gir et bedre bilde | |
bastian | 2008-05-08 17:21 | |
![]() | nå må dere gi dere. Dømme noen for avbrutte spill, lav rating osv.Jeg har måttet avbryte spill, men det er jo ikke for at jeg syns det er fint. Noen ganger er det sånn at man tror man har tid, men så skjer det noe også må man avbryte. Noen av oss har faktisk et liv ved siden av dette | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2008-05-08 21:29 | |
![]() | 6 avbrutte er ikke mange... Dersom du da ikke har spilt flere enn 20 spill. Som Mooseman sier, det er kaka som teller | |
SOLY | 2008-05-09 23:07 | |
![]() | Som bastian sier, noen av oss har faktisk et liv ved siden av.. Når det gjelder det denne tråden begynte med, så liker jeg å spille rolige spill, så jeg kan bruke litt tid og tenke meg om, men jeg har ikke tid til mange spill da, kanskje bare ett. Da vil jeg hvertfall helst spille mot noen som kan utfordre meg litt. Da hender det nok at de med under 700 poeng hvertfall blir avvist ja... Ikke ta det personlig, er ikke ment sånn. | |
Hestegal | 2010-08-19 21:08 | |
![]() | enig | |
miamaria | 2010-08-19 22:37 | |
![]() | er det bare meg som har ordnet så jeg ser rankingen i alle spillene som opprettes? da kan jeg lukke de uinteressante/uaktuelle og står så tilbake med de jeg kan tenke meg å spille i. slik går man frem for å oppnå dette: - gå inn på "min side" - velg "innstillinger" - velg "personlige valg" - velg "utvid spill automatisk i spillisten" | |
seierherren- - Ikke medlem lenger | 2010-08-20 00:04 | |
![]() | Nei, det er ikke bare deg. | |
Cheatah | 2010-08-20 00:07 | |
![]() | Her er jeg uenig med seierherren-, og ber dere derfor overse hans innlegg. Det er nok bare deg miamaria. | |
Tweedygirl | 2010-08-20 03:05 | |
![]() | Gjorde som miamaria sa, å det funker for meg også.. Så tror nok cheatah tar feil.. :) | |
sommerfugl | 2010-08-20 09:59 | |
![]() | Er det rart det er krig i verden... Kanskje ikke alle vet at man kan bruke den grønne pilen for å se rankingen til den som har startet spillet, kanskje det var noen som trykket feil og egentlig skulle inn på spillet over eller under. Snakk om å lage problemer av ingenting! De som kommer inn og skriver at de ikke vil spille fordi du har lav ranking (trådstarter), er i alle fall høflige nok til å gi en forklaring og det er vel bra! Da kan du jo bare spille med noen andre og ha som målsetting at du skal få høyere rank sånn at du får leke med de gode spillerne hvis dette er viktig for deg... Er ikke noe poeng i å miste lysten eller bli trist for noe sånt, da har man det for godt! | |
Wibecke - Ikke medlem lenger | 2010-08-20 13:06 | |
![]() | Prøvde det som Mia Maria skrev og det er jo ikke noe annerlkedes ved det enn at du da slipper å trykke på alle de grønne pilene for å se. Men, for ikke å ødelegge den opprinnelige tråden her så kan jeg jo også si hva jeg synes om det å bli " kastet ut " av spill når man "banker på døren" Jeg synes selv at det er mere morro å spille mot de med høyere ranking enn meg fordi jeg lærer av dem. Tempoet velger man jo ut i fra sin egen begrensning. Jeg forstår godt at en med ranking 2000++ ikke vil spille mot meg med 1200 ++ i rank i en stress eller lynrask for eksempel. De taper for mye poeng hvis jeg vinner.Men jeg opplever oftere at de ønsker å spille med meg på Normal eller hurtig. Mulig det har med å gjøre at en med lavere rang ikke forventes å kunne bygge ord som er bra å bygge videre på i et spill med høy hastighet? Men, om man ønsker å trene så kan man jo selv sette opp et uranket spill og invitere en eller flere med høy rank. Så får man lære litt , se hvordan et hurtigere spill utvikler seg osv. En liten tanke som lurer litt bakerst hos meg er jo at de som syter om at ingen med høy rank vil splle med dem og at ranking systemet er teit osv, de må jo bry seg om rank selv?? De spiller jo ikke uranket..... Bare en liten tanke de siste linjene.... | |
innocenta | 2010-08-20 13:30 | |
![]() | Mye rart man kan bli trist av gitt. Man kan jo eventuelt velge å ikke ta alt i hele verden personlig. | |
Apropos | 2010-08-20 14:13 | |
![]() | Jeg spiller også mot alle, irrelevant av ranking, og er ikke så fryktelig opptatt av den. Har brent meg et par ganger på at noen med +/-1000 er gamle spillere med nye profiler. De knuser meg naturligvis og jeg kan gå 50-70 poeng ned i ranking på det spillet. Gjør meg ingenting å bli slått ellers, men akkurat mot disse synes jeg det er surt. Noe uredelig ved at de ikke opplyser om at de er gamle travere med ny profil på forhånd synes jeg. Vel, vel slik er det bare. Et spørsmål: Kan man noen ganger være "tjent" med å avbryte et spill, dersom man ligger mye under? (tenker på noen med samme ranking, eller høyere enn en) Har opplevd at jeg har klart å legge en bingo på trippel helt på tampen av et spill, hvorpå vedkommende avbrøt med en gang. Synes ikke vedkommende fikk så mange poeng minus, og lurer på om vedkommende kan ha tjent på å avbryte fremfor og spille til siste brikke. Dette er ikke noe jeg tror jeg vil benytte meg av, dersom det kan lønne seg. Lurer bare på om det er sånn? | |
Cheatah | 2010-08-20 15:19 | |
![]() | Ja, det er slik. De som ligger øverst på rankinglista benytter seg av dette. Når det ligger under gir de opp, og taper derfor nesten aldri rank. Dermed bare stiger og stiger ranken. Uredelig mener noen. Smart mener jeg. | |