Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 338 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ø N | 2009-08-08 01:07 | |
![]() | Ordspillere spiller innledende kamper gjennom en lang periode. Mesterturneringen er finalen for de spillerne som har vunnet i innledende runder. Vet ikke om noen finaler som deles opp slik det her foreslås. | |
Kirsti | 2009-08-08 01:24 | |
![]() | Nei, Ø N. Mesterturneringen er todelt, det er det som er hele poenget med Sydskiles forslag. Alle som har vunnet en turnering siden forrige mesterturnering er kvalifisert til innledende runde av mesterturneringen. De spiller en standardturnering med fire runder. De fire beste derfra går så videre til finalen. Mesterturneringen har altså sin egen finale, og det er den som foreslås lagt til en annen dag. | |
Ø N | 2009-08-08 01:40 | |
![]() | Er klar over det Kjersti. Men er prestasjonen like stor hvis mesterturneringen deles opp over to dager der dag en kun består av og komme seg videre til dag to. Eller er prestasjonen størst hvis runde en og to spilles fortløpende der og da slik at den som er best når det virkelig gjelder vinner. Men for meg spiller det ingen rolle da jeg aldri kommer til og bli kvalifisert til noen mesterturnering men jeg mener prestasjonen blir mindre imponerende hvis en deler opp "finalen" i to deler over to dager. :) | |
Kirsti | 2009-08-08 02:21 | |
![]() | Da er vi uenige om det, Ø N. For meg er det imponerende å bli en av de fire beste blant gjengen som er kvalifisert til mesterturneringen, og å bli best av de fire igjen er så absolutt imponerende uansett når det skjer. Og når er det det virkelig gjelder? Det er når kampene spilles, det. Og jeg klarer ikke å la være å si det: Jeg heter ikke Kjersti. Så vet du det til neste gang. : ) | |
Ø N | 2009-08-08 02:36 | |
![]() | Den er grei. Da er vi uenige om det noe jeg helt fint kan leve med. Og beklager at jeg skrev navnet ditt feil. Nå har jeg satt meg opp i stolen slik at den feilen ikke skal gjenta seg Kirsti. :)) | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2009-08-08 02:49 | |
![]() | Hvorfor er folk mer opptatte på fredag og lørdagskvelder enn søndagskvelder? Viss det er fest og moro, så kan vell det settet til side en dag, for å delta i ei turnering, fremfor å måtte prestere dårligere på skole/jobb mandagsmorgen pga sene turneringer på søndagsnatta. Vil da tro jobb og slikt er viktigere en "helgekos". Men det er jo bare meg da, som ikke har noe "fornuftig" å gjøre fredag og lørdagskvelder. Og heller vil legge meg tidlig en søndag for å være klar for ny uke. | |
pelna | 2009-08-08 09:08 | |
![]() | de fleste turneringene foregår på kveldstid kl.21.-22. hvordan har trymare, holger etc klart å få med seg så mange seiere, hvis de ikke klarer å delta så sent? hmm.. | |
Akebrett | 2009-08-08 11:18 | |
![]() | pelna: Det er ikke starttidspunktet som er viktig, men avslutningstidspunktet. En lynrask-turnering som starter kl. 21 og har 5 runder er som regel ferdig før kl. 23. En mesterturnering som starter kl. 21 vil trolig holde på til over midnatt. De turneringene som har hatt avslutningstidspunkt etter midnatt har i all hovedsak vært arrangert på fredager og lørdager. | |
Holger | 2009-08-08 11:57 | |
![]() | pelna, du feller din egen "mistenkeliggjøring" allerede med de to første ordene dine. | |
andermg - Ikke medlem lenger | 2009-08-08 13:03 | |
![]() | støtter helt klart å legge turneringen litt tidligere på dagen. Blir litt tullete å kjøre denne turneringen som en senkveldsaktivitet. Én ting er når det er mye generell aktivitet på ordspill, men synes ikke tidspunktet for mesterturneringen bør avgjøres av den slags hensyn. Mesterturneringen er noe man kan planlegge i god tid, og dermed rydde unna andre avtaler om man vil delta. Dermed faller mange av argumentene om når folk flest er opptatt/ledig bort. Har mer sympati for argumenter som handler om at folk ikke får deltatt fordi turneringen starter for sent. Selv ville jeg nok deltatt uansett, men håper å få med de beste :) | |
Torill | 2009-08-08 13:15 | |
![]() | Håper dere spillvertene kan diskutere dette og komme med en endelig tilbakemelding på om det er mulig å ta disse synspunktene med i betrakting, f eks ved å gå for Sydsklies forslag eller bytte dag el klokkslett. Uansett så er det viktig å få spikret tidspunktet for alles planlegging (det er vel forsåvidt spikra, men jeg synes det har kommet så mange god argumenter i mot at det burde være verdt å ta opp til revurdering). | |
trymare | 2009-08-08 13:53 | |
![]() | Enig med torill!!! :) | |
emmy | 2009-08-08 15:45 | |
![]() | Interessant diskusjon. Synes det er forbilledlig at en skolegutt ber om nok søvn før skolestart. Samtidig tror jeg at alle har godt av å komme seg i seng tidsnok - mange sliter i dag med for lite søvn. Og så er utfordringen - hvilket tidspunkt er best for denne turneringen? Turneringen er godt varslet, så eventuell baarnevakt er mulig å få på plass. De som vil slite mest er de enslige småbarnsforeldrene som ikke har noen form for hjelp - jeg vet ikke hvor mange spillere dette gjelder. Men jeg vil tro at de også - og spesielt de - trenger den søvnen de kan få. Jeg vet heller ikke om det er mange småbarnsforeldre hvor begge deltar i turneringer - de har en utfordring. Min mening er at den beste løsningen må være på et tidspunkt som ikke går ut over nattesøvnen - den er det lite å gjøre med. Siden søndag er mest brukt som spillekveld, kan jo denne dagen være god - men da på et tidligere tidspunkt. Det er ikke ofte det er turneringer, så jeg skulle tro at en tidlig søndagkveld måtte være mulig. Lykke til med de gode løsningene - og turneringen! | |
Alfa93 | 2009-08-08 16:40 | |
![]() | Da har vi spillverter diskutert dette litt. Det er absolutt mange gode argumenter dere kommer med, og vi vil faktisk gjerne at så mange som mulig skal få mulighet til å delta. Vi har derfor valgt å gå for Sydsklies forslag om at vi tar 1. del av turneringen på angitt tidspunkt søndag kveld. En vanlig standardturnering tar ikke så lang tid, og da håper vi det vil være mulig for flere å delta. 2. del av turneringen må naturligvis da legges til en kveld alle de fire beste har mulighet til å delta, og tidspunktet for den vil derfor først bli annonsert etter del 1 og etter at vi har avgjort tidspunktet med dem som går videre til cupdelen. Håper dette gjør at flere har mulighet til å delta! | |
Torill | 2009-08-08 16:44 | |
![]() | Flott! | |
emmy | 2009-08-08 16:44 | |
![]() | Hurra :D ønske mitt gikk visst i oppfyllelse!!! dette gjør nok at flere unge sjeler kan delta.. | |
Kirsti | 2009-08-08 16:45 | |
![]() | Nydelig! | |
Ø N | 2009-08-08 16:58 | |
![]() | Å prioritere er å forsømme i riktig rekkefølge. Men å forsømme skole / jobb blir for Trymare og Holger m/flere gale prioriteringer. Resultatet blir at de prioriterer ikke å delta i mesterturneringen slik at de slipper å forsømme skole / jobb på mandag. Da har spillverter, forumverter og administrator funnet en god løsning som alle kan leve med vil jeg tro noe som er flott slik at vi slapp denne kjedelige situasjonen som ellers ville oppstått. :) | |
Sydsklie | 2009-08-08 17:31 | |
![]() | Kompromier kan være fint. :) | |
Torill | 2009-08-08 18:11 | |
![]() | Men etter å ha tenkt meg om, er det så flott??? Flere deltagere og mindre vinnersjanse. Jeg trekker tilbake alt jeg sa! La oss heller ha mesterturnering kl 0130 en tirsdagsnatt!!! | |