Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 362

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
JamesO - Ikke medlem lenger2009-08-10 21:45
Antall innlegg: 2649

Når man skal vurdere en gave til barn kan det være lurt å se på hva slags leker barna har fra før og i hvilken livssituasjon barna er i og deretter velge en gave som leder barna i en annen og selvfølgelig også positiv retning.

Har f.eks. barna mye lego fra før som utvikler den logiske tenjkemessige tredimensjonale tenkeevnen så kan det være lurt å velge gaver som leder barne i en mer kunstnerisk retning. Og omvendt. Fordi dess mer variert barna lærer seg å tenke dess rikere og mer opplevelsesfullt blir livet deres.

benni20092009-08-11 06:48
Antall innlegg: 114

Hvis barn har foreldre som blir forstyrret av å lese for dem, da trenger de i allefall bøker :-)

Piko2009-08-11 07:52
Antall innlegg: 5

Jeg har selv tvillinggutter som nå er voksne.
Foreslår å ikke kjøpe lik gave. Når den ene har åpnet sin gave vet den andre også hva han får. Det er ikke alltid like morsomt og her snakker jeg av erfaring.

Så to forskjellige legopakker/spill/bøker osv er en god idè.

Valpen2009-08-11 07:55
Antall innlegg: 448

mobiltelefoner

hallooo2009-08-11 08:50
Antall innlegg: 3

Jeg har også tvillinggutter - som nå er voksne. Som Piko sier - ikke gi de like gaver. Husker til jul og bursdager - når den ene hadde åpna gaven fra tante - så visste den andre hva han også fikk fra henne.
De var gode kamerater - så felles gaver var helt greit. Da kunne de få større byggesett i lego, litt dyrere spill mm.... De var også veldig lik i interesser - så det var alltid lett å finne noe som begge likte.

Rune2009-08-11 09:01
Antall innlegg: 110

Liverpooldrakter!

Den ene med 8 Gerrard på ryggen, den andre med 9 Torres på ryggen. Da blir de gitt en gave som faktisk vil glede og prege de resten av livet og gi de en masse flotte opplevelser.

De burde hatt dette for lenge siden, men dette er den perfekte gaven til femåringer.

anino2009-08-11 10:30
Antall innlegg: 196

Bakugan, Lego, radiostyrtbil, biler masse fint å kjøpe. Vennina mi sine tvillinger ønsker seg som oftest ikke det samme.. Greit å spørre foreldrene hva de liker:) ellers er vel 5 års alderen da det begynner å bli stas å kjøpe noe selv for penger man har fått:)

Julinissen - Ikke medlem lenger2009-08-11 11:05
Antall innlegg: 31

Hva med en liten tandemsykkel......

benni20092009-08-11 11:58
Antall innlegg: 114

Tandemsykkel! Genialt!!!

bearo2009-08-11 12:47
Antall innlegg: 888

Når du kjøper gaver til småguttar må du ta ditt ansvar som rollemodell, og hjelpe til med oppdragelsen. Ein gave som kan hjelpe dei å bygge ryggrad, moral og karakter. Ei gave som gir dei ei fin start på livet, og som dei vil takke deg for resten av sine dagar. Ein bauta dei kan søke ly under på stormfulle dagar.

Altså bør du kjøpe ei Tottenhamdrakt til kvar.

liselotta2009-08-11 13:23
Antall innlegg: 564

Lek og lær-spill, om de har pc.

2905332009-08-11 17:18
Antall innlegg: 38

Der finnes mange forskjellige lek og lær-bøker hos bokhandlerne til forskjellige aldersgrupper, i den alderen er de veldig glad i å lære.

Hilsen farmor.

pelna2009-08-11 17:28
Antall innlegg: 36

tusen takk for alle gode råd! :)
Jeg kjøpte: to forskjellige Lego pakker :)

miamaria2009-08-11 18:40
Antall innlegg: 1002

kan jeg hekte meg på tråden din, pelna?

hjelp meg med en bryllupsgave da dere!
bruden er en sykepleier på 35.
alt jeg vet om brudgommen er at han er fra canada.

egentlig tenkte jeg på en elektrisk knivsliper,
men det er kanskje i kvasseste laget?

Torill2009-08-11 18:56
Antall innlegg: 3664

Jeg ga bort en kniv i bryllupspresang en gang, med noen ord om å være varsom med den når det kommer til de onde dagene...

ajnor2009-08-11 19:27
Antall innlegg: 958

Slenger meg på Torill her; en skikkelig god kjøkkenkniv og evt. stekegaffel til. Det er en flott gave!

Elektrisk knivsliper har jeg tilgode å ha bruk for, selv om jeg har hatt skarpe kjøkkenkniver i hus i snart 25 år... Man kommer _veldig_ langt med et godt skjerpestål.

mymlen2009-08-11 23:04
Antall innlegg: 701

Jeg gifta meg da jeg var 37, og da fikk vi et par ordentlige, pene og (antakelig) litt dyre blomstervaser. Det hadde vi ikke fra før av - sånt kjøper man sjelden til seg selv!
Mens servise, kjekke kjøkkenmaskiner osv har man gjerne samlet litt av i den alderen. Mine blomstervaser er fortsatt i bruk, 15 år etterpå. Så det kan jeg anbefale på det varmeste :)

Lykke til og trivelig bryllupsfest!

Ananda2009-08-11 23:49
Antall innlegg: 69

Angry-shoes: Jeg har ledd meg skakk til din gave-idé. Hvilken herlig humor!

mcsnurp2009-08-11 23:58
Antall innlegg: 88

Til bryllupet - ikke kjøp lysestaker...jeg har fortsatt et skap fullt av lysestaker jeg ikke bruker i tillegg til dem jeg bruker.

Til barnegavetråden - diskusjonen vedr. bøker og lydbøker ble litt annerledes enn den var ment tror jeg. Vi har lest MYE for våre barn, men som dere vet - mye vil ha mer. Det er grenser for i hvor mange timer stemmen holder, og for hvor mange timer en kan avsette i sammenheng til lesning. Hos oss var det ikke snakk om 15 min ved leggetid, men om timesvis i strekk. Dette var altså ikke nok, og ungene hørte på de samme bøkene på lydbøker i bilen og mens de holdt på med andre ting + etter skoletid mens vi var på jobb. Alfa er forøvrig et av disse barna. Så etter min oppfatning er bøker og lydbøker to ting som går hånd i hånd. Lydbøker er ikke fordi man ikke prioritetet lesing for barna...

miamaria2009-08-12 06:12
Antall innlegg: 1002

mcsnurp, du trigger en gammel ide i hodet mittt.
dersom mor eller far, eller kanskje en av besteforeldrene, selv leste inn ikke alt for lange bøker til særlig de aller yngste, så får det en helt annen verdi. selv i neste generasjon.
med all moderene elektronikk som finnes i ethvert hjem er dette fullt mulig.

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?