Spillrom
Sjiraffen | 15 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 16 |
Mobilspill
Pågående | 8 604 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
stalekg | 2009-09-10 00:43 | |
![]() | Tips for likørmakere: Vent med sukkeret til etter bærene/frukten er silt av etter x antall uker. Da får du i dette tilfellet en bær/fruktsprit som kan drikkes som den er, eller som basis i morsomme drinker, eller som kan bli til likør ved tilsetting av sukkerlake. Garantert mye enklere å unngå grums i sluttproduktet, du slipper også å snu på f.eks. Norgesglasset! Mest testet på bringebær ... | |
angry-shoes - Ikke medlem lenger | 2009-09-10 11:01 | |
![]() | Dere angriper problemstillingen helt feil. Målet her er selvfølgelig at du får rensket treet for plommer, uten at disse går til spille. I nabolaget ditt har du allerede 14 profesjonelle plommetrerenskere, som bare venter på å ta for seg av ditt tre. Poenget er nå at du må gjøre det attraktivt for renskerne å gå til angrep på akkurat ditt prosjekt. Her finnes det en rekke nyttige tips og tricks: 1. Farer. Det er viktig at plommerenskingen forbindes med en viss spenning og fare. Hvis du har en mannevond bikkje kan du f. eks slippe denne løs i plommetreets nærområde. 2. Rykte. Du bør ha et rykte på deg i nabolaget. Vær original og annerledes når du har sjansen. Du bør helst ha et klengenavn som "Hun med raka" eller liknende. 3. Omvendt psykologi. Det er av avgjørende betydning at plommerenskerne sitter med inntrykk av at du IKKE ønsker at treet skal renskes, hvis ikke vil de miste interessen. Vokt treet 24 timer i døgnet og hyl og brøl ukontrollert dersom noen kommer nærmere en radius på 10 meter rundt treet. Følg disse tipsene og plommetreet ditt skal være kjemisk fritt for stenfrukter før neste nymåne. | |
miamaria | 2009-09-10 12:19 | |
![]() | rave: de sviskene dine - litt av en kilopris på dem? her i huset dyrkes noen av verdens dyreste tomater og agurker... | |
Hwa | 2009-09-10 15:05 | |
![]() | tar ut steinene i kirsebæ likør også jeg... Synes den får en bedre og rundere smak da:) Ikke har jeg vært plaget med mye groms heller. Og noen ganger lar jeg det være noen bær i hver flaske, de er jo så gode! og fine å spise med eks is til nam nam | |
plommesten | 2009-09-10 16:44 | |
![]() | ... Og tenk på alle de plommestenene da............ | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-09-10 18:00 | |
![]() | MORS HJEMMELAGDE PLUMMESTUING: 4 kg plummer 1 kg nugatti 500 g hvetemel 1 tube kaviar 3 1/2 liter vørterøl 8 spiseskjeer karri 4 spiseskjeer kardemomme 1 dl geitemelk 400 gram peanøtter 3 dl 96% hjemmebrent 1 pose filtermalt kaffe 500 g rabarbara 300 g chilipulver Bland alt sammen i en mixer, til fargen blir lys rosa. Hell deretter over i en jette-gryte og la koke i 7-8 timer. Hell på salt og sukker etter smak. Serveres med ris og lys saus. Hvitvin anbefales som drikke. Lykke til! | |
mymlen | 2009-09-11 16:33 | |
![]() | Å nam, baltez, nå fikk jeg jammen lyst på din mors hjemmelagete hva-som-helst, igrunnen! Hvilken husmorskole gikk hun på? | |
Molly Mus - Ikke medlem lenger | 2009-09-11 20:08 | |
![]() | Takk for alle hjelpsomme svar ! Nå har jeg lagt et par kilo på sprit, kokt syltetøy en av kilo og har kuttskader på flere fingre etter å ha prøvd å være husmor som fjerner plommestener. Nå tester jeg ut rådene til Angry-shoes og står her bak gardina med skaut og hornbriller og skal hoie dersom noen nærmer seg treet mitt !! I morgen lager jeg plummestuingen til mora til baltez og etter å ha fortært den regner jeg med at jeg ser relativt lyst på livet noen timer ? | |
barrymore | 2009-09-11 22:07 | |
![]() | Og hvis du har litt til overs, sender du litt til meg ;-) | |
Ingjerd1 | 2009-09-11 22:12 | |
![]() | Kanskje du kan ha garasjesalg, og selge alt du har laget av plommene? | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-09-11 23:01 | |
![]() | mymlen: Østre Skippagurra Kommunale Husmorskole. | |
mymlen | 2009-09-12 22:14 | |
![]() | Mine to døtre kan se fremtiden lyst i møte... Takk for tipset. | |