Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 331 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Ø N | 2009-09-11 17:25 | |
![]() | Tja jeg vet egentlig ikke svaret mysteria på hvilke bilder dere andre får. Men det bilde som dukker opp i mitt hode er at det blir en utfordring opp gjennom ei murstenspipe således så er det vel greit med ei lita pause. | |
Hwa | 2009-09-11 17:42 | |
![]() | du kan levere de på sånn saft sted å få tilbake juice :) | |
Scrabla | 2009-09-11 17:55 | |
![]() | Egentlig ganske typisk og kjønnsdiskriminerende vits ja ØN. Ikke egentlig hva tråden handlet om da, men du er kanskje "pære full" ? | |
twiver | 2009-09-11 18:02 | |
![]() | Eller er noen " høy på pæra" ..... | |
Ø N | 2009-09-11 18:07 | |
![]() | Neida Scrabla jeg har ikke spist pærer på ei stund og full er det mange år siden jeg var. Men en likør med pæresmak sier jeg ikke nei takk til... ;) | |
Arild25 | 2009-09-11 18:22 | |
![]() | Ta deg ei pæra :) | |
sla | 2009-09-11 20:00 | |
![]() | Skulle önske det var meg som hadde alle de pärene :) Da skulle jeg: Kokt og heremitisert en hel del av dem; nydelige nedlagte pärer på glass, servert som desserter gjennom vinteren, med vaniljesaus eller is. Laget ingefärpärer. Lagt pärer i cognac. Laget krydderpärer. Laget krydret pärechutney til å servere med deilige kjöttretter gjennom året. Bakt ulike typer pärekaker, og fråtset i nu, samt lagt i fryseren. Prövet å lage min egen pärecider. Laget spennende päremarmelade med cognac, som smaker nydelig på både nybakt bröd, boller, og som kakefyll (samt egner seg udmerket til julegaver) Funnet noen fine, små og gamle trekasser, som jeg la pärene forsiktig ned i, sammen med litt treull, for lagring i kjelleren, så jeg kan ta frem ferske pärer ut over höst/vinter, og kanhende kunne gi bort en slik kasse eller to til jul, til andre som likte pärer. Levert pärer til et eldreboende i närheten, om de ville ha. Levert mye til Askim Frukt og Bärpresseri (eller tilsvarende annet sted i landet) og fått tilbake päremost og andre lekkerheter. Bedt en haug venner på "päre-lördag" eller "päre-weekend", hvor vi sammen bakte pärekaker, laget päresyltetöy, pärechutney, spiste pärebeignets og pärepai, hermetiserte pärer og i det hele taget hadde det morro og sosialt sammen, mens vi gjorde noe som alle fikk glede av i eftertid. *bare BITTELITE misunnelig* Kos deg! | |
miamaria | 2009-09-12 00:08 | |
![]() | takk, sla! for et vakkert pære-eventyr! tidligere var vi leverandør til gartnerhallen av frukt, også pærer. så solgte vi litt privat. nå strever vi med å få gitt bort pærer. tidene skifter, men pærene er de samme. litt om pærer: de høstes mens de ennå er steinharde = plukkemodne. så lagres de. opptil flere uker. brått er ALLE spisemodne! søte og saftige. etterhvert blir de melne og litt vel søte i smaken. så blir de brune innefra, kjernehuset først. og snipp-snapp-snute, så er pæreeventyret ute. en relativt kortvarig glede, sammenliknet med f eks epler. | |
miamaria | 2009-09-12 00:16 | |
![]() | erling1971: det er vakre gamle trær. store og høye. fantastiske å klatre i! det bor en huske i det ene. huskende barn forlanger fart "helt opp til pærene!" en klatrestige i et annet. ringer til å turne i i et tredje. fuglekasse for meiser i et fjerde. en trehytte i et femte pæretre! det sjette treet er for lite til alt slikt. tross sin alder er det fortsatt mulig å høste det fra bakkenivå. et pære-dverg-tre, faktisk. | |
mymlen | 2009-09-12 22:21 | |
![]() | sukk .. hvilket drømmerike. Alle barn skulle hatt en slik pærehage å forville seg inn i! | |
gerdmarie | 2009-09-13 10:09 | |
![]() | Våre naboer med masse frukt leverte produktene til barnehage, skole og SFO i nabolaget. Kjempepopulært! I disse valgløftenes tid med frukt og grønt, vil frukthageeiere ha en gylden tid for sin avkastning! | |