Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 222

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Torill2009-09-13 20:08
Antall innlegg: 3664

Synes det er fantastisk at man kan slippe å jobbe 60 timers uke! Å åpne opp for 60-timers normalarbeidsdag ville jeg heller kalle et tilbakeskritt enn et framskritt.

htl2009-09-13 20:30
Antall innlegg: 54

Stem Ap.

lillemy0012009-09-13 20:47
Antall innlegg: 172

ska være enig i at me ikke trenger 60 timers arbeids uker, men søren heller.. FRP får min stemme...

HanneH2009-09-13 20:51
Antall innlegg: 2290

Jeg prøvde Aftenpostens valgomat, og endelig endte jeg opp med ett av de 2 partiene jeg vingler litt imellom. Så nå vet jeg hvor min stemme går i morgen. :)
De 2 første jeg prøvde på Dagbladet og VG endte jeg opp med noe som var helt utenkelig for meg.

Torill2009-09-13 21:01

Jeg må si jeg synes at det fortsatt er litt eksotisk med Frp-velgere. Javel, de var få før og mange nå. Men fortsatt uhyre sjelden jeg treffer noen som sier de skal stemme Frp. Ordspill er altså stedet!

For meg er det helt ubegripelig at folk synes det er så forferdelig her i landet at de er villige til å gi avkall på så mye som det har tatt så lang tid å bygge opp, og atpåtil å kalle det et fremskritt.

htl2009-09-13 21:02

Kvifor er det så mange som stemmer på Frp?

Torill2009-09-13 21:17

Ja, er det ikke ubegripelig?

Liddell2009-09-13 21:26
Antall innlegg: 3125

FRP´ere må være den mest mobbede gruppen i det moderne Norge, så ikke rart at så få tør å stå fram.

Så kudos til deg Roannima :)

Amygdala2009-09-13 21:31
Antall innlegg: 48

Kjære Torill.

Tror du virkelig på fagforeningens skremselspropaganda om at hvis FrP kommer til makten MÅ alle jobbe 60-70 timers uker?

Da tror jeg du må lese partiprogrammet deres en gang til, gitt.

Jeg synes det er mye flauere å stemme sosialistisk enn FrP.

Det er beste er selvsagt å stemme Høyre ;)

Torill2009-09-13 21:40

Mente ikke å mobbe noen, men er det bare jeg som har det sånn? At det er fullstendig fravær av folk som stemmer Frp i omgangskretsen?

Ellers tror jeg ikke at alle må jobbe 60 timers uke. Jeg synes bare det er så genialt at man kan slippe.

htl2009-09-13 21:48

Einig med Torill. Veit heller ikkje om nokon i min omgangskrets. Men det må vere lov å vere kritisk til Frp når ein ser kva "verdiar" dei står for.

roannima2009-09-13 21:52
Antall innlegg: 302

liddell : jeg kvier meg ikke for å rooope at jeg kommer til å gi min stemme til frp.....-)) er ei dame som soer akkurat det som passer meg...når det passer meg :-))

alle har forskj meninger.....og alle burde få respekt for sine meninger, syns jeg,,, om noen syns det er helt forkastelig at jeg har tatt det valget jeg har gjort, så er det deres probl...ikk mitt :-))

sant skal sies,,,jeg har vært usikker på hva jeg skulle stemme..men, i år skal frp på min stemme, for første gang!!

i min omgangskrets er det mange frp'ere torill :-))

liselotta2009-09-13 21:55
Antall innlegg: 564

Ikke fullstendig fravær av Frp-ere i min krets (dessverre). Men nå har den ene konvertert til Kystpartiet........... Sic!

ave - Administrator2009-09-13 22:01
Antall innlegg: 4986

Sønnen min går på videregående og ved skolevalget der ble Frp vinner. For meg bekrefter det bare at korttenkthet og snarveier til (midlertidige) løsninger er det som preger Frp-politikken. Ungdommelig overmot eller verdensmestertankegang uten forankring i realitetene.

Folket vil grine den dag de kjenner konsekvensene av Frp-politikken på lommebok og helse og arbeid og utdanning og samferdsel og eldreomsorg og kultur, you name it.

Alt kommer til å bli outsoursa og vi kommer tilbake til primitive livsfilosofier som den sterkestes rett og øye for øye og tann for tann. Kommer til å gå taliban en høy gang.

Det er ubegripelig at folk ikke skjønner hva de stemmer på. Hvor er evnen til refleksjon blitt av? Evnen til å se sammenhenger og oppvise en forståelse utover eget navlelo?

Hadde det ikke vært for det jeg anser som grusomme konsekvenser av Frp politikk hadde jeg ønsket dem en styringsperiode slik at de fikk vist fram de dritale effektene av politikken de står for.

Til slutt Torill, jeg har heller ikke sånne i omgangskretsen, i hvertfall ingen som vedkjenner seg det, takk og lov!

liselotta2009-09-13 22:14
Antall innlegg: 564

ang skolevalg: sterk overvekt av Frp-stemmer på yrkesfaglige studieretninger. AP og H på allmennefag.

På ungdomstrinnet har vi ikke skolevalg, men det aner meg at Frp ville fått mange stemmer. Særlig trimming av mopeder slår godt an blant 14-15åringer....... Say no more!

Cygnus2009-09-13 22:29
Antall innlegg: 44845

Roannima - tenk at du i løpet av kort tid plutselig visste hva du måtte stemme på etter å ha spurt om råd! det gikk raskt - lurer på hva som bestemte deg?

Torill2009-09-13 22:34

Håper det ikke var mittt utsagn om at det er ubegripelig at mange stememr Frp. Fortell meg gjerne hva som er bra med Frp! Noe må det være, jeg har bare ikke fått det med meg.

tbeinet2009-09-13 22:37
Antall innlegg: 3

hvis det er sånn at man ønsker en ny retning (som jeg regner med er grunnen) så bør man heller stemme Høyre enn FRP. Høyre er det eneste borgerlige alternativet som ikke blokkerer for samarbeid. De har også litt mer beina på jorda i den økonomiske politikken samt at de ikke spiller på folks fremmedfrykt som hovedstrategi for å skaffe velgere.

Cygnus2009-09-13 22:51
Antall innlegg: 44845

fenomenet FrP er interessant! Bl a tenker jeg på at det er stort i Finnmark - glemt er Hagens definisjon av finnmarkinger som latsabber, glemt at dette er et fylke som kanskje ikke ville få det så godt om fullstendig frislepp av markedet, forverring av soialhjelp osv skulle finne sted!

I det hele tatt ser det ut for meg som om de som ville lide mest under et FrP-styre er de som heier mest! Merkverdig!
PS Baltez er sikkert et unntak til det siste!!

kness - Ikke medlem lenger2009-09-14 08:37
Antall innlegg: 1134

Frp interesserer seg lite for utenrikspolitikk og internasjonalt samarbeid, men har sterke meninger om asyl- og bistandspolitikk.

Frp synes ikke at rike land har noen forpliktelser overfor verdens fattige, siden fattigdom stort sett er selvforskyldt. Frps mantra er "frihandel".

Frp tolker begrepet "likhet for loven" på sin egen måte, og definerer selv hva "menneskerettigheter" er. Og hvem disse skal gjelde for.

Frp stoler ikke på FNs klimapanel og er imot Kyoto-avtalen. Men oljeboring og atomkraft? Ja takk!

Frp vil ha fri flyt av alkohol. Alkohol er en medvirkende årsak til 70-80% av all kriminalitet, men Frp satser på at mer (og bevæpnet) politi vil være kriminalitetsforebyggende . De tror at strengere straffer vil hindre forbrytere i å begå nye lovbrudd når de slipper ut av fengselet.

For Frp er 4-felts motorveier og økte fartsgrenser viktigere enn miljø og kollektivtransport. Som "folk flest" synes de er rart at et av verdens rikeste land har så høye bensinpriser. Det hadde vært mye mer naturlig at verdens fattigste land hadde de høyeste prisene.

Frp ønsker kadaverdisiplin i skolen og karakterer allerede fra småskolealder, så barna kan bli stemplet som skoletapere så tidlig som mulig. De er for fritt skolevalg og flest mulig privatskoler (bortsett fra muslimske, selvsagt). Det er litt uklart hvordan dette skal styrke samholdet i nærmiljøet og det kulturelle fellesskapet som partiet er så opptatt av, men det får så være. Det viktigste er at ressurssterke foreldre kan sende barna sine til de "beste" skolene.

Frp synes at "markedet" skal bestemme hva som er kunst og kultur (dansebandmusikk, f.eks.!), og de gleder seg til å gå på shopping i helsevesenet når de blir gamle og syke.

Trenger du flere grunner til å stemme Frp, Torill? Jeg kommer ikke på fler i farten... Kanskje roannima, lillemy eller baltez kan hjelpe?

Godt valg!

Viser siden: 1 2 3 4 5
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?