Spillrom
Sjiraffen | 7 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 7 |
Mobilspill
Pågående | 8 167 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
smule | 2009-10-11 21:58 | |
![]() | Er enig i at det er altfor mange tvilsomme ord ute og går i dette spillet. Det er de som legger sjela si i å finne disse finurlige ordene som er vinnerne på ordspill. Synes det bør være noen retningslinjer på dette. Men men, man deltar jo fordi det er gøy. | |
mysteria - Ikke medlem lenger | 2009-10-11 22:10 | |
![]() | Smule: Ordspill tillater de ordene som finnes i en bestemt ordliste. Denne kan du laste ned om du vil. Det er lenke til den på startsiden og den er vist til i et tidligere innlegg i tråden. Når det er sagt - så skal jeg si meg enig i at jammen meg finnes det mange finurlige ord :) | |
Torill | 2009-10-11 22:10 | |
![]() | Jeg er enig i at mange ord i ordlista virker oppkontruerte. Men - en ordliste bestående kun av ord som ALLE bruker daglig ville bli både mangelfull og kjedelig. Folk har ulikt ordforråd og bruker språket på ulik måte. Ordspill er et sted vi kan lære av ordlista og hverandre - og der vi også kan få sukke litt oppgitt over enkelte ord. Men ser ikke helt hvordan man skulle forby bruk av rare ord. | |
MissBellagio | 2009-10-11 23:41 | |
![]() | Hei, hei Jeg er svært enig med Bokoman. Dette er frustrerende. Det er svært ofte jeg leser tråder som denne hvor spillere er oppgitt over tilsynelatende konstruerte ord. Det regner jeg med at dere som er positive til ordspill slik det er i dag, også har gjort. Men er dere ikke enige i at det muligens er noe litt dumt med spillet når såpass mange spillere til stadighet blir oppgitt over ordene som legges? Personlig spiller jeg sjeldnere og sjeldnere nettopp av denne grunnen. Jeg er fullstendig klar over at reglene er like for alle, at ordlisten kan lastes ned, at det kommer ny revidert utgave snart og at det bare er å prøve seg frem med ord så godtas de kanskje. Poenget er bare at jeg spiller ikke for å prøve meg frem og sitte og håpe på at et ord jeg ikke aner betydningen av kanskje går inn. Jeg spiller for moro skyld akkurat som dere, men selv om jeg gjør det synes jeg faktisk det er greit at det jeg holder på med har en logikk over seg. Når jeg taper med en haug med poeng mot en spiller som legger ord han/hun ikke aner betydningen av (det sier de selv ofte er tilfelle når jeg spør hva ordet betyr), blir det hele litt kjedelig. Alle disse rare ordene har ført til at jeg spiller sjeldnere og sjeldnere. Det blir ofte rett og slett for dumt, og da synes jeg ikke det er noe gøy. Så kjedelig er jeg :-) Jeg sier ikke at disse ordene ikke finnes. Det gjør de selvsagt, men de er slett ikke like vanlige som mange av ordene som ikke godtas. Og det bringer meg over på det som det virker som irriterer mange like mye. Jeg blir fryktelig oppgitt over alle ordene som ikke godtas. Som journalist har jeg ganske god oversikt over språket vårt, og det er svært mange helt normale ord som brukes i både dagligtale og mer offisielt språk som ikke godtas her. Igjen, jeg kjenner veldig godt til fullformsordlisten. Jeg sier ikke at ordene ikke eksisterer, men at bruken av denne ordlisten fører til stor frustrasjon. Jeg skjønner selvsagt at man må ha en ordliste for dette spillet, men den bør kanskje utvides noe. Man burde kanskje sette ned en liste over de normale ord som prøves ut i ordspill oftest, men som ikke godtas selv om de er vanlige ord - kun fordi de ikke står i fullformsordlisten. Jeg tror spillet kunne tjent på at man hadde satt ned en komité som kunne laget en tilleggsordliste basert på helt normale ord som spillere har prøvd ut, men fått underkjent. Dette kunne blitt gjort gjennom at spillere sendte inn ord de ikke har fått godkjent. Komiteen kunne sett på ordene og godkjent og underkjent ordene for tilleggsordlisten etter hvert som forslagene kom inn. Da ville man på ganske kort tid fått en mer brukervennlig ordliste. Jeg ønsker ikke at ordspill skal forsvinne. Det tror jeg ikke Bokoman eller hans meningsfeller gjør heller. Vi er nok bare litt oppgitt over deler ved spillet - og er åpenbart ikke like tålmodige og overbærende som dere som synes det er kjempekjekt når motspiller får inn ord som ingen av dere har hørt om noensinne :-) Ha en fin kveld - og lykke til til alle sammen. Vi som er litt lei nå får krysse fingrene for en forbedring når listen oppdateres. | |
scapegoat - Ikke medlem lenger | 2009-10-11 23:47 | |
![]() | www.ordspill.no/foru...ea did=1861 | |