Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 213

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
plinGiBollen - Ikke medlem lenger2009-10-18 13:22
Antall innlegg: 10

Slett innlegget til Baltez

liselotta2009-10-18 13:58
Antall innlegg: 564

Ja, ka faen. Baltez har så rett, la latsabbene klare seg selv. Sitter jo bare på ræva og røyker dagen lang, mens de venter på en slant fra det kalde nord. Himla urettferdig overfor oss som jobber og sliter dagen lang. Vi som holder samfunnet i gang! Vi som står opp før kl. sju hver bidige morgen, ut og måke snø og skrape frost. Betaler sinnsykt med skatt, som kanskje blir brukt på andre enn oss selv!!! PFØY!
Nei, bruk pengene dine på deg selv. Lukk øynene for sult, fattigdom og nød. Dette har de stelt til selv og da er det bare rett og rimelig at de fikser opp i det også. Ærlig talt. Verden kommer ingen vei med slik latsabbmentalitet.

solur - Ikke medlem lenger2009-10-18 14:25
Antall innlegg: 72

Hadde dette vært første gang jeg leste dette forumet hadde jeg lurt på om liselotta var en gammel og bitter kvinne, men bildet lyver vel ikke?
Ironi og sarkasme er en vanskelig kunst, men dette var humor!

USA - Ikke medlem lenger2009-10-18 14:27
Antall innlegg: 1252

baltez sitt innlegg er frekt i språkformen, men han er inne på en sannhet som sikkert har preget norsk U-hjelp i mange år.

Selv gav jeg ca 80 kr denne gang. Burde vel gitt mer. Fikk nettopp spilt ferdig et spill med Savalkala før den søte innsamlerdamen født 1965 på 1,82 kom på døren. Myntene klang så nydelig i blikkbokskassa da de traff bunnen, mens jeg så henne i øynene og la på myntene samtidig.

liselotta2009-10-18 15:19

solur: neida bildet lyver ikke, verken gammal eller bitter. Prøver bare å sette meg inn i Baltez`tankegang. Fort og gale, men du så gøy og ikke minst rørende enkelt......... :-)

USA: ....... så koslig at det kom en innsamlerdame årgang -65 på 1.82 cm nettopp til deg!
Nå skal jeg avgårde med bøssa selv, jeg skal åpne samtalene med å oppgi fødselsår og høyde. Takk for tipset!

solur - Ikke medlem lenger2009-10-18 15:29

andre mål kan sikkert gi mer penger

USA - Ikke medlem lenger2009-10-18 18:08

Lykke til med pengeinnsamlingen liselotta. Nevnte høyde og alder for å krydre teksten litt, vedkommende var ei jeg kjente litt fra før.

når det gjelder baltz siste innlegg, mitt anslag, fra hans side: ca 15 % humor + 85% seriøs, altså hverken det ene eller det andre

Junisol2009-10-18 18:35
Antall innlegg: 146

Det virker som om det bare er her på Hamar at de voksne kjører rundt med småunger som knapt rekker opp til dørklokka, som bøssebærere.
Ikke aller er så sjarmert av fremmede unger som knapt kan snakke, de står der og stammer og ber om penger til boksen de holder på.Ødelegger givergleden for meg faktisk. Når du står der med en stor lapp, forventer du ett smil og ett takk på vegne av dem som skal få pengene. Neste innsamling som bruker unger, får nei fra meg.

Maisen2009-10-18 18:52
Antall innlegg: 177

Er du seriøs, junisol?

Maisen2009-10-18 19:02
Antall innlegg: 177

Hvad med at sætte ting lidt i perspektiv? Her snakker vi om at hjælpe mennesker i dyb nød, som ikke har været så heldige på som os i her i Europa, og så bliver man irriteret over at folk banker på eller at de prøver at lære børn solidaritet og omsorg for medmennesker.

Det er lidt pinligt.

USA - Ikke medlem lenger2009-10-18 19:22

Må si meg enig med Maisen. Fint gjort av foreldre som pusher barna til å ta globalt ansvar. Samtidig forstår jeg jo også Junisol som gjerne vil ha litt voksen takknemlig respons for å gi bort penger til fine formål.

Enhver handling har både positive og negative konsekvenser.

liselotta2009-10-18 19:32

Junisol: ja vet du hva! Drasse ungene med på denslags! Virkelig en UTING. Fra en bøssebærers vinkel er situasjonen motsatt. Gang på gang møtte jeg på småbarn som skulle få putte penger opp i bøssa. Helledussen ; vet dere egentlig hvor lang tid det tar for små barnefingre å putte x antall mynter oppi ei bøsse??? Nei, pengeinnsamling og giving er for voksne må vite......

solur - Ikke medlem lenger2009-10-18 19:42

for et humør du er i i dag da

liselotta2009-10-18 19:52

solur: jupp! Som en tiger som jakter på sitt bytte har jeg oppsøkt hus etter hus; eneboliger, blokker, rekkehus, firmannsboliger. Ingen slipper unna! - Hit med penga, jeg vet du har! freser jeg.
Følger opp med ironiske innlegg på ordspill, mens klokka går. Det er på høy tid å rette 54 norskstiler. Tema: mobbing. Og de bør være bra......

solur - Ikke medlem lenger2009-10-18 20:30

stakkars unger

gompedyret2009-10-18 20:38
Antall innlegg: 4381

Nå er det vanskelig å sette gode formål opp mot hverandre, men årets aksjon er det virkelig lett å støtte. Hjelp til selvhjelp er et aldeles nydelig stikkord, ikke minst i CAREs versjon.

Ewa2009-10-18 21:02
Antall innlegg: 2

Helt enig Gompedyret!
Flott formål som kan vise til veldig gode resultater.

Når det gjelder at barn går med bøsser er det flott, mye av bøssebærervervingen går igjennom skolene og det har det gjort i alle de år. Nå de sammen med sine foreldere gjør en så god jobb synes jeg man skal legge til side små irritasjoner og heller takke de for den gode innsatsen de gjør! Vi snakker om barn som går i flere timer for solidaritet!
Jeg har tatt i mot bøssebærere etter endt økt i kveld og de er så stolte, glade og slitne når de kommer inn! Takk til alle bøssebærerne sier jeg!

liselotta2009-10-18 21:10

solur: ja stakkars unger.........

ellers: fint å se at andre ordspillere støtter opp om aksjonen. Som gompedyret skriver: hjelp til selvhjelp er det lett å støtte.
Selv ihuga bistandsmotstandere bør vel være enig i det ?!!

lillemy0012009-10-18 21:54
Antall innlegg: 172

godt det finnes mennesker som vil gjøre noe for andre..

solur - Ikke medlem lenger2009-10-18 22:38

liselotta: jeg tenkte på de unga som fikk norskstilen rettet av en dame i sarkastisk lune...

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?