Spillrom
| Sjiraffen | 14 |
| Krokodillen | 1 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 15 |
Mobilspill
| Pågående | 8 702 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| sarita | 2010-02-13 22:01 | |
![]() | Noen nybegynnertips fra en nybegynner - balansepunktet når du går på ski er lavt og litt forroverlent, mye mer enn det som føles naturlig - blir du usikker sett deg kontrollert ned på rompa, mye bedre enn å falle (jeg har tøffet meg og fikk brudd i en skulder. og det var ikke moro) - prøv å gå uten staver utenfor sporet, da lærer du å skli på skia, samt å få riktig balansepunkt - øv på balanse, det er viktig å tøre å stå på et bein (bytte spor, ta det ene beienet ut av sporet for å ploge osv) - bøy knærne når du ploger - når man svinger bruker man hoftene like mye som beinet lykke til! Jeg har blitt helt frelst - snå er plutselig moro :D | |
| sarita | 2010-02-13 22:04 | |
![]() | * snø er plutselig moro! | |
| Rabiaz | 2010-02-13 22:09 | |
![]() | Hehe....legge ut på youtube ja....er dessverre ikke en exhibisjonist type, men er enig i at det kunne ha blitt en hit ;) Takk Sarita, helt enig, snå er virkelig moro!!! :-) | |
| mymlen | 2010-02-14 09:52 | |
![]() | Ikke forlat de smørefrie! Det gjorde jeg, og angrer.. Med smørefrie ski har du aldri bakglatte ski i oppover'ne (selv med dårlig teknikk, som jeg har..), og så bremser de bittelitt i nedover'ne. Helt ypperlig! Men ellers vet jeg at skiforeningen har kveldskurs for voksne her i Oslo, om du bor i omegnen. De er gode på å lære bort teknikker! Lykke til :) | |
| Rabiaz | 2010-02-14 10:05 | |
![]() | Takk Mymlen :) Ja jeg så de hadde kurs her på Oslo vest, men trur jeg heller lever på tipsene fra dere og andre rådgivere i løypa :) | |
| regulus - Ikke medlem lenger | 2010-02-14 13:58 | |
![]() | husk at tyngden skal hvile på den foten som er i yttersving, det ytterste skiet i svingen. Høyresving = tyngden på venstre ben | |
| Rabiaz | 2010-02-14 16:49 | |
![]() | Hmmmm......jeg var sikker på at det var motsatt? Uansett, prøvde meg igjen idag, og prøvde alle teknikkene...men jeg falt visst alike vel :( | |
| Infernalsk - Ikke medlem lenger | 2010-02-14 21:36 | |
![]() | Dersom du har sett på paralympics før så vet du kanskje at det finnest "støttehjul" til ski. Vil anbefale deg å gå til anskaffelse av disse. | |
| regulus - Ikke medlem lenger | 2010-02-14 23:18 | |
![]() | ....nei, det er ikke motsatt rabiaz :-) prøv det | |
| Torill | 2010-02-14 23:21 | |
![]() | Øvelse gjør IKKE mester, jeg falt null ganger i går og 3 i dag! | |