Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 296

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
tinkerbell2010-04-12 00:01
Antall innlegg: 56

Jeg takker for alle innlegg, det gir litt mer innsikt i et ganske vanskelig tema (mener jeg).
Men jeg setter veldig pris på ditt innlegg Speciale. Du setter fingeren på nettopp det jeg frykter.
Det er noe med å hele tiden ha respekt for våpen.
Min kjære går mye på jakt (og etterhvert kommer sikkert guttene til å være med, om de vil) På hytta har vi luftgevær. Der har vi strenge regler; som at alle må stå på verandaen når vi skyter med det, sikte kun på blinken , og aldri peke på noen med våpenet, uladd eller ladd. Det er nettopp det at det er helt kontrollerte forhold.
Med disse softgun´ene så flyr de rundt i gater og hager og leker. Alt er ment harmløst, men jeg er så redd uhell kan skje. (jeg har vært slik en " upopulær mor" at jeg har sagt at de ikke får lov å leke i vår hage med softgun) og mine gutter akker og stønner :)!

tinkerbell2010-04-12 00:08
Antall innlegg: 56

Kjære Smarten T,
Du er en stor helt hos mine gutter! :) men burde ikke du vært i seng nå som det er skole imorgen??? :)
hilsen en mor som er en stor fan av dine bragder i ordspill! og dine meninger, naturligvis!!!

USA - Ikke medlem lenger2010-04-12 09:16
Antall innlegg: 1252

Ikke kjøp softgun eller andre lekeskytevåpen til dem. Stor protester nå, men takknemlighet i voksen alder.

May Lene - Ikke medlem lenger2010-04-12 13:39
Antall innlegg: 614

Ser virkelig ikke problemet meg softgun jeg da men. Kanskje fordi jeg er oppvokst med luftgevær i stedet for de små leketøya som ikke går lengre enn 5 meter.

USA - Ikke medlem lenger2010-04-12 15:56
Antall innlegg: 1252

Problemet med leketøysvåpen er at det former karakteren i sådann retning.

Når dette er sakt så skal sies at undertegnede hadde plenty med leketøysvåpen som barn og er ikke blitt en spesielt voldelig person, stort sett, tror jeg, kanskje i alle fall, tja... :-)

gemini - Ikke medlem lenger2010-04-12 17:53
Antall innlegg: 814

La de få prøve seg på en bane under ordnede forhold. meld de inn i en klubb.

Nordavind2010-04-12 18:08
Antall innlegg: 167

Om de har så lyst å skyte, meld dem inn i en skyteklubb der den lærer å omhandle våpen med respekt. Og akkurat idet jeg skrev det, så jeg at gemini hadde skrevet akkurat det samme rett før meg.

Eventuelt, når de blir 15 og et halvt kan du melde dem inn i HV Ungdommen, så får de masse frisk luft, mosjon, naturoppleveleser og det før nevnte respekt for våpen. Tror ikke de vil ønske seg slike erteskytere etter å ha skutt med en .22 eller AG3.

Duppedingser2010-04-12 18:45
Antall innlegg: 467

Jeg tok for meg mest det som skjer utenfor kontrollerte og organiserte former. Men er enig i at å benytte skyteklubber og opparbeide seg mest mulig kunnskap og kompetanse er veien gå om våpeninteressen ikke er forbigående.

"Problemet" May Lene, det er alt som du finner i nyhetsartikler om softgun. Så snart en 15-åring går rundt og vifter med en softgun blir det problemer...

Duppedingser2010-04-12 18:52
Antall innlegg: 467

Og luftgevær ser de aller fleste at ER et luftgevær, mens softgun er så nøyaktige kopier som selv ikke våpeneksperter kan skille fra ekte våpen uten å undersøke det på nært hold. Det bør være mulig å skjønne denne problemstillingen...

Smarten T2010-04-12 19:05
Antall innlegg: 129

ser at flere tror at dette handler om at guttene har lyst til å skyte, men det handler vel mer om at de ikke vil være sosialt utenfor, som kan skje dersom de ikke får blitt med på ev. aktiviteter alle andre kan være med på. det er som med ting som med klær, ikke alltid nødvendig men veldig flaut å gå uten. :)

selv tror jeg ikke at softgun vil lære dem at våpen er mindre farlige enn de er. De er jo faktisk 13 og har jo lært at noen våpen er farlige mens andre ikke er så farlige. Si at de MÅ gå med vernebriller så lærer de samtidig litt om beskyttelse og hvor viktig det er.

heidihi2010-04-12 21:00
Antall innlegg: 134

yngstemann "lånte" en softgun fra en kompis, og kom hjem i politibil... en dame hadde sett en med pistol og varslet politiet!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?