Spillrom
Sjiraffen | 6 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 6 |
Mobilspill
Pågående | 8 397 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Magne Suim | 2010-04-24 02:11 | |
![]() | Glory: Så du mener at endetiden nærmer seg fordi det er en økende mengde naturkatastrofer? Hvilket tidsperspektiv snakker du om da? To år? Ti? Femti? De siste hundre tusen år? Mitt inntrykk er at det _ikke_ er noen større mengder naturkatastrofer de siste verken to, ti eller femti årene, så om du har hørt det motsatte hadde det vært interessant å se kildene dine. Og hvis nå plutselig Skaperen av Hele Universet skulle dukke opp med en eller annen skarp melding, så kan jeg garantere deg at det ville vekket stor oppsikt både her og der. Så langt er det imidlertid ikke noe som tyder på det. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-04-24 02:44 | |
![]() | Det er ikke MER naturkatastrofer, det er bare mer skremselspropaganda i mediaene. Enkelt og greit. Hvem skrev bibelen egentlig Glory? :/ | |
BeeJay | 2010-04-24 02:48 | |
![]() | Har vel vært heftigere ting på gang på kloden før mennesket gjorde sin entrè her....og etterpå også. Det er en levende klode, den er i endring hele tida, og vulkanutbrudd og jordskjelv er en del av det. Noen økende aktivitet av denslags er det vel neppe nå? Bibelen holder vi utenfor. I alle fall jeg. At kloden en eller annen gang kommer til å nå sine "endedager" , i likhet med solen, kan man vel regne med. Om mennesket eksisterer når den tid kommer, er kanskje mer tvilsomt, det skjer neppe i morgen. Men for de som befinner seg i nærheten når stygge ting skjer, kan det være katastrofalt nok. Og befolkningen på Island har min medfølelse - også dyrene. Først tullinger som ødelegger finansene deres, og så dette på toppen, som får konsekvenser for mange bønder o.a. | |
BeeJay | 2010-04-24 02:49 | |
![]() | Heia, May Lene! :) Avisene skal også leve:) Så de finner fram største katastrofeoverskriftene når en vulkan i nærheten av oss fiser lit. | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-04-24 09:18 | |
![]() | Tror det vil medføre langvarig tristhet for enkelte dersom en tsunami skulle bølge opp Trondheimsfjorden og vaske bort alt av sminke og mascara fra butikkhyllene. | |
Glory | 2010-04-24 15:01 | |
![]() | At så mange bare kan avskrive Guds Ord på den måten vitner om en tro i alle fall ikke jeg kan klare å frembringe. Det er for meg bare imponerende og beundringsverdig hvordan noen kan klare å studere dette universet - fra det helt store (det er jo enormt utover vår fatteevne) til det bittelille, de mange små (men enorme) undrene, og tro at alt har oppstått fullstendig tilfeldig. Dessuten lærer vår tid oss stadig "nye" sannheter som jo egentlig har vært beskrevet som sannheten i Bibelen hele tiden. Som kjærlighetens betydning, f. eks. Eller hvordan en får det en fokuserer på, osv. Likeverdet mellom kjønnene. Eksemplene er egentlig uendelige. Har f. eks. relativt nylig vært på et kurs i noe som heter Lightning Process - en treningsform som har gitt enorme resultater for folk som lider av bl. a. M. E. Mannen som har utviklet prosessen er ikke en kristen, så vidt jeg vet, men prinsippene er som hentet fra Guds Ord. Ikke rart det virker! Åndelige lover virker nemlig enten du tror på de eller ikke - akkurat som fysiske. Du trenger ikke tro på tyngdekraften for å kjenne effekten av den... | |
Cygnus | 2010-04-24 18:19 | |
![]() | Jeg ventet faktisk på at helhet skulle dukke opp i disse vulkantider!!! Men det jeg ikke skjønner, er hvorfor hun ikke bekymrer seg (?forbereder seg!?) for alle de VIRKELIG farlige tingene ute i verdensrommet - meteorer og annet rusk og rask som kan knuse jorden ANY TIME!!! ja det er farlig å leve, det er både sant og visst! huttemegtu!!!! : ) | |
twiver | 2010-04-24 18:28 | |
![]() | Trenger vi alle joikakakene vi har i kjelleren når jorden går under ?? Eller skal vi leve livet, mens alt er ved "samme gamle"..... | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-04-24 18:30 | |
![]() | Man overlever ikke livet samme hvor hardt man prøver. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-04-24 19:17 | |
![]() | Myndighetene burde i det minste gå ut med informasjon om hvor stor monterbølge man kan vente innover ulike steder langs norskekysten pga vulkanutbrudd på Island. Om tsunamien kommer farende fra Island om natta. Hvordan skal folket da varsles ? Ved flysirener ? | |
gompedyret | 2010-04-25 13:28 | |
![]() | Hvordan skulle de vite det, Jerry1? Jeg ser for meg at det blir ganske umulig å si, for det er for mange ukjente og lokale faktorer. Ikke har de akkurat noe historisk å bygge på heller. Men om det skulle bli utbrudd, så kommer det sikkert en generell advarsel gjennom media om at tsunami kan være på vei. | |
Magne Suim | 2010-04-25 18:48 | |
![]() | Glory: Er ikke universet fantastisk nok i seg selv, om man ikke skal innføre en allmektig supervesen i tillegg som liksom skal ha skapt det hele? For meg bringer bare det flere spørsmål enn det besvarer. Jeg spurte deg om belegg for påstanden om at det kommer flere og flere naturkatastrofer for tiden. Det var ikke egentlig for å sette deg fast, men for enkelte kan det faktisk være ganske guffent å lese at endetiden er like rundt hjørnet. Da kan det være greit å faktisk ha et slags grunnlag annet enn ren, religiøs sysning. Dessuten synes jeg det er litt pussig å lese at du tar Bibelen til inntekt for likeverd mellom kjønnene. I så fall er det jaggu en solid andel geistlige som opp gjennom årene har misforstått enkelte ting. | |
Cygnus | 2010-04-25 19:39 | |
![]() | Magne Slum - jo universet er aldeles fantastisk - helt i seg selv! men noen mennesker tror de - dvs menneskene - er verdens midtpunkt og at vi skal kunne styre alt, evt være redd for alt - sannehten er at vi kan ikke forberede oss mot planetkollisjoner, meteorer osv - det er så synd at religiøse krefter bruker slike ting som midler til å skremme folk. Og selvsagt er ikke natyurkatastroefne mer frekvente nå - hva er det slags tull! vi er her - vi kan prøve å leve som best vi kan - det eneste vi vet og kan vite er at vi ingenting kan vite om de hgelt store tingene! | |