Spillrom
Sjiraffen | 8 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 8 |
Mobilspill
Pågående | 8 466 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-17 09:28 | |
![]() | Jeg klarer å fatte at det er folk som oppfører seg dårlig uten at det blir nevnt i forumet... Kan ikke forvente at hele bøttebaljonen med englebarn er samla her inne da. Og alle vet at dårlig oppførsel straffer seg. Så jeg skal si meg enig med noen få her, det var totalt unødvendig å ta opp i forumet. | |
Obelix | 2010-05-17 10:26 | |
![]() | Skal noen få få diktere hva som er relevant og ikke relevante diskusjoner i forumet her? | |
karmensita | 2010-05-17 10:34 | |
![]() | Jeg har lest lignende tråder her på forumet før, men det gjør meg ingenting at noen tar opp det igjen. Det kommer stadig nye spillere til ordspil,l og det er ikke gitt at alle sitter og leser gjennom alt som angår ordspill før de begynner å spille. Skal det da ikke være lov å bruke forum for å få belyst spørsmål man har? Jeg er i hverfall glad for at vi har hyggelige spillverter, og andre spillere, som svarer på spørsmål i stedet for å henvise til den og den tråden. | |
monas | 2010-05-17 11:30 | |
![]() | Helt enig med karmensita, det fins nok av dem som skal kverulere på de fleste trådene i dette forumet. | |
tante g | 2010-05-17 14:15 | |
![]() | Da jeg var helt ny på ordspill traff jeg en skikkelig motbydelig dame som kritiserte meg for måten jeg la på, at jeg var treig osv. Jeg hadde vondt i magen hele kvelden etterpå, syntes det var skikkelig ekkelt, og gikk ikke inn her igjen på lang tid etterpå. Heldigvis prøvde jeg igjen, og etter hvert skjønte jeg at det ikke var bare meg som var utsatt for dette, og at også andre reagerer. Det var godt å få vite. Det finnes noen ufordragelige her inne. Heldigvis er det ikke ofte jeg møter dem. Men de få gangen det skjer hender det fortsatt jeg tar meg nær av det - selv om jeg vet at det er dumt av meg. Men jeg er nå en gang laget slik. Hadde jeg lest en slik tråd før det skjedde meg første gangen hadde jeg kanskje ikke følt meg fullt så ubrukelig, udugelig og ikke minst uønsket på ordspill. Jeg holdt som sagt på å kutte ut ordspill, og jeg synes det er fryktelig synd hvis et par tullinger skal klare å jage nye spillere før de i det hele tatt får begynt. Det er viktig for nye spillere å få vite at det ikke er dem det er noe feil på! | |
Duppedingser | 2010-05-17 14:45 | |
![]() | Samme hva måte man legger frem dette på i forum så virker det for meg som at man er ute etter en slags måte å hevne seg på, og jeg ser heller ikke den prevantive virkningen. Og er man alltid sikker på at man har møtt en uforskammet spiller og ikke bare en umoden en? Synest ærlig talt voksne folk bør kunne tolere en liten dose kommentarer, kanskje la ting ligge, og som sagt ha en dialog med spillverter om ting utvikler seg. Dere kaller meg her en som bare dikterer og kverulerer. Greit nok, jeg tåler det. Skal ikke starte en ny debatt på grunn av det. Som May Lene var inne på, dette er nok bare toppen av isfjellet, og hva da om alle skal klage over andre i forum? Da baller det på seg og ender opp med personangrep i forum... | |
Obelix | 2010-05-17 14:55 | |
![]() | Jeg var vel den som skrev diktere, og det kan jeg stå for fordi jeg oppfatter deg som en med meningers mot og at du har diskutert såpass mye her inne at du antakelig tåler det. Men temaet for diskusjonen her engasjerer såpass mye at det tydeligvis ikke var helt bortkastet med den likevel. Når det gjelder en liten dose kommentarer så er folk forskjellige, jeg tåler ironi og denslags, men når man etter fire fem "legg" av bokstaver får slengt kommentarer som er av en slik karakter at de ikke skal gjentas her så er det en helt annen sak. Uttrykkene som ble brukt refererer til kroppslig kontakt osv uten å gå nærmere inn på det. Da har man trådt over en grense som enhver voksen/moden person forstår at man har trådt over. Flere i denne diskusjonen inkludert meg selv visste ikke hvordan vi skulle gå frem ved slike hendelser, og nå har vi fått gode svar på det. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-17 15:02 | |
![]() | Hva slags kropslig kontakt kan tolkes så negativt da? | |
Obelix | 2010-05-17 15:04 | |
![]() | Det overlater jeg til leseren selv å bestemme. | |
myst2 - Ikke medlem lenger | 2010-05-17 15:27 | |
![]() | Det er tydelig at "gamlisene" her inne har glemt hvordan det var å være ny. Når det gjelder opplæring i folkeskikk er det vel bare én ting som hjelper: repetering av hva som er akseptabelt og hva som ikke er det. Minner om at det finnes svært unge spillere på Ordspill, de fortjener ikke å møte frekke kommentarer (har selv møtt en av dem med munndiaré/tastaturspasmer og smalt ordforråd). | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-17 15:51 | |
![]() | Jeg finner ikke på noe dårlig kropskontakt:P | |
mr_mothet - Ikke medlem lenger | 2010-05-17 16:30 | |
![]() | kroppskontakt. ;p | |
Duppedingser | 2010-05-17 18:29 | |
![]() | korpskontakt? | |
Duppedingser | 2010-05-17 18:59 | |
![]() | Det er normalt for lite korpslig kontakt ja, men i dag fikk jeg jammen nok kontakt for resten av året. Du får få en bauta da Obelix, mens jeg får nøye meg med halv dose styrkedråper. | |
bestemormor | 2010-05-17 21:52 | |
![]() | Heldige May Lene som har blitt så forskånet fra livets ondskap at hun aldri har opplevd dårlig kroppskontakt. Måtte livet ditt fortsette like fritt for voldelige ubehageligheter for deg og dine. For oss andre som har sett litt mer av livet, er det greit å vite at det finnes forståelse og trøst, beroligende ord etc. Både de svært unge og svært gamle blir lett skremt og lei seg når de utsettes for trusler og ondskap. Et forum som potensielt utsetter en for dette vil man selvfølgelig sky som pesten. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-17 22:43 | |
![]() | Nåh, du skulle bare vist hva jeg har opplevd og ikke du.. Kanskje derfor jeg syns det er tåpelig pysete å gå ut på forum å sladre om ett par ord som sendes over nett mellom to maskiner, innenfor ett begrensa tidsrom? | |
Stig_75 | 2010-05-17 22:56 | |
![]() | Duppe: Jada. Det finnes mange tråder om ufin oppførsel. Vil du da at man skal stoppe å svare på det som kommer i disse trådene - eller tar du det som et tegn på at noen faktisk blir rammet av motspillere som åpenbart ikke er her for å spille? Responsen i denne tråden tyder jo på at det faktisk er et behov for informasjon. | |
ave - Administrator | 2010-05-17 23:02 | |
![]() | 1: Dette er en relevant problemstilling for dem som rammes av det ubehaget det er å møte en ufin motspiller 2: Dette er en relevant opplysning for alle som kan bli rammet av ubehagelige episoder med andre spillere 3: Dette er en interessant diskusjon fordi det viser at her, som ellers i livet, har folk forskjellige referanser til hva som er ok eller ikke. Det betyr igjen at ingen eier sannheten på hvasom er gyldig eller ikke. 4: For Ordspill-siden som sådann er det viktig at felles kjøreregler ikke privatiseres, men drøftes på generelt grunnlag når det er behov for det; sånn som nå. 5: Som elles i livet; det er en god egenskap å kunne være overbærende med andres forhold til aktuelle problemstilllinger selv om man ikke føler seg rammet av det selv. 6:Hvordan den enkelte oppfatter en hendelse er en subjektiv opplevelse som er genuin for den det gjelder. At andre syns det er merkelig, rart eller whatever, endrer ikke på retten den enkelte har til å synes, føle, mene det vedkommende gjør. 7: Ønsker vedkommende å meddele, drøfte, synse om sin mening i forum så har vedkommende like stor rett til det nå som da lignende problemstilling ble drøftet for f.x. to år siden. 8: Med ønske om et vitalt forum; velkommen til debatt! | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-17 23:10 | |
![]() | Ja vi må huske på å ta alle diskusjoner om og om igjenn minst en gang i uka, sånn at ingen går glipp av noe, kanskje de trenger å vite noe som blir diskutert.. ELLER kanskje de finner svaret, på det de vil ta opp i forum for ørten hundrede gang, under "vanlige spørsmål" ... Huff for en vanskelig knapp å finne når man lurer på noe.. og HELT uforståelig at det også befinner seg svar på spørsmålene der.. Alle vet jo at det er hevnelysta som gjør at de skriver om hendelsen i forumet.. Vil man ha stopp på ting så går man direkte til de som styrer siden, og får ting stoppa uten mere om og men.. Men gå du ut i forum, da vil du bare lage like stort helvete som den som laga bråk på privaten... Man kommer ingenveis med det, man lager bare oppstyr rundt saken, og trådstarter føler da sikkert at nå har h*n fått gitt tilbake, men på en mer "diskret" måte. Men så er jeg også aktiv nokk på nettet til å vite at folk spør før de undersøker selv. Den letteste veiene skal alltid taes, for å trykke på noen knapper og så LESE seg SELV fram til svaret er ganske så ugjennomførbart for de fleste nå til dags.. Du vet, sånn som når man spør hva klokka er, enda man kan lett finne ut av det selv om man snur hodet noen grader.. Men det kan jo koste en kalori mer enn å spørre.... Såååeeeeeh, sånn går nå dagene.. | |
ave - Administrator | 2010-05-17 23:12 | |
![]() | På seg selv kjenner man andre; fortsatt et allmenngyldig ordtak..... | |