Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 466

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Kirsti2010-05-17 22:51
Antall innlegg: 1946

Man skulle jammen tro disse bingoavstemningene var livsviktige, så alvorlig som enkelte her tar dem.

Hemmelig avstemning? Gå ut fra at folk ikke klarer å tenke selv? Det handler jo bare om at de som har deltatt i en turnering stemmer over de bingoene som er blitt lagt under turneringen. Vinneren blir ikke kvalifisert til noe som helst, og premieres heller ikke, men får et øyeblikks heder og ære og litt glede. La oss for all del problematisere det så mye vi bare kan.

gompedyret2010-05-18 00:24
Antall innlegg: 4381

Hehe.

Synes jeg ser for meg konspirasjonsteoriene som vil blomstre om vi skulle begynne med hemmelige bingoavstemminger.

May Lene - Ikke medlem lenger2010-05-18 10:45
Antall innlegg: 614

wæh, er vist bare jeg som stemmer det andre stemmer..
Nytter jo ikke å stemme på en bingo når 20 stk stemmer på en annen.. Så stemmer det de andre stemmer, eller bare driter i å stemme rett å slett.

May Lene - Ikke medlem lenger2010-05-18 10:45
Antall innlegg: 614

Ja jeg er en sau. Bæ.

kness - Ikke medlem lenger2010-05-18 11:20
Antall innlegg: 1134

Jeg kan trøste hgh og May Lene og andre flokkdyr med at HESHETEN vant med knapp margin (jf trådstarters innlegg). Og sånn er det ofte. Så vi er nok flere selvstendig tenkende individer her inne enn man skulle tro.

VeldiGlad2010-05-19 00:35
Antall innlegg: 1077

Hjelp, jeg klarer ikke slutte å undre meg over hvem hgh egentlig er.. Kan du ikke stå fram med din egentlige profil hvis du vil diskutere noe? Tydelig at du har spilt en del turneringer i alle fall..

Forøvrig syns jeg det er fint om det blir gjort et utvalg av bingoer. Føler jeg har godt grunnlag for å si at spillvertene er oppegående mennesker og klarer å skille ut potensielle vinnerbingoer fra de andre :)

gompedyret2010-05-19 00:47

Forsiktig nå, VG. Du trår uti et minefelt. :)

hgh - Ikke medlem lenger2010-05-19 11:04
Antall innlegg: 5

Det er akkurat det jeg mener May Lene. Man gidder ikke stemme når man ser at flokken har stemt på hva noen av de første har stemt og det hele er avgjort.

Burde man ha en avstemming over den beste turneringsbingoen noen sinne?

Veldig Glad: Jeg heter Hans Gunnar Henriksen og det er min egentlige profil. Hva heter du?

Kanskje jeg får et bilde snart om jeg gidder å lese profilbildereglene som nu er oppdatert. Da står jeg fram med både bilde og navn :) Godkjenner dere sydenbilder?

gompedyret2010-05-19 14:34

Jeg synes saueflokk-effekten er oppskrytt.

Den er jo grundig dokumentert innen psykologien, så man skulle tro at det var mulig å utnytte fenomenet på Ordspill også.

Jeg står sjeldent løpet ut i turneringer og enda sjeldnere legger jeg annet enn nitriste og uspektakulære bingoer. Som regel er psykologiske tjuvtriks a la manipulering av saueflokk min eneste vei til kjærkommen heder og ære. Så jeg arbeider knallhardt i kulissene, sprer positive vibber omkring egne bingoer, sprer tvilsomme rykter om andres bingoer og stemmer selvsagt fram min egen bingo først, for å sette eksempel og lede massene.

Hver eneste gang tenker jeg "denne gangen, DENNE GANGEN er dette så grundig gjennomført at de stakkars sauene ikke har annet valg enn å stemme på bingoen min!" mens jeg gnir hendene på en utpreget ond måte og forbereder meg på å se stemmene tikke inn på løpende bånd.

Men fungerer det? Jepp!

Én gang.

En gang på sommeren i fjor ble faktisk min bingo kåret til vinner. Den gangen gikk tilfeldigvis også min stemme til en helt annen bingo. Alle tilfellene der sauene overhodet ikke har oppført seg etter planen har jeg blokkert fra hukommelsen, så det kan jeg ikke si noe om. Men jeg har en uggen anelse om at forholdet mellom suksess og fiasko ikke er spesielt likestilt, for å si det mildt.

Nei, for min del så leverer bortimot hver eneste turnering nye skudd for baugen når det gjelder saueflokkteori. Katten er ingen god plass å være for gryende digitale folkeforførere og manipulatorer.

Jeg ønsker meg flere sauer på Ordspill.

redhy2010-05-19 17:44
Antall innlegg: 106

Synes dere er felles ganske krasse mot hgh. Han har et lite poeng på at det ofte blir kun et par bingoer å stemme på fordi en ikke rekker å lese. At folk ikke er selvstendig får jo stå for hans regning, men hva med også å kåre den poengrikeste bingoen i tillegg. Har selv hatt bingoer jeg synes skulle vært i finalefeltet etter spillvertutrensking, men det er da ikke så viktig, heller en slags imponering på folks oppfinnsomhet. Spill, ha det gøy og lev lenger.

Torill2010-05-19 17:56
Antall innlegg: 3664

Redhy, tror kanskje noe av krassheten kommer av at trådstarter, iallefall tilsynelatende, har opprettet en profil kun for å skrive noen forumsinnlegg. Jeg synes det er langt mer interessant hva du mener om denne saken, siden du faktisk deltar på turneringer.

myst2 - Ikke medlem lenger2010-05-19 18:00
Antall innlegg: 95

Kanskje spillverten kan be om ett minutt til gjennomlesing dersom det er mange bingoer? Dvs at man ikke skriver noe i chatten på 60 sekunder :P

Alfa932010-05-19 18:12
Antall innlegg: 7771

Hender dette gjøres, men er nok en del som har litt tjuvstartertendenser ;)

twiver2010-05-19 18:48
Antall innlegg: 3469

Ja vi har vel en tendens til å tjuvstarte litt, ettersom vi ikke bestandig leser godt nok det som blir skrevet.

Men da kan man jo gjøre det sånn....at man teller kun de stemmene som har kommet etter at spillvert har sagt det er klart for avstemming.

Hvis spillverter er konsekvente med innføringen av "1-minutts-pause", så lærer nok vi turneringsglade(gale) deltakerene å vente med å avgi stemme...etterhvert...

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?