Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 443

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Stig_752010-06-01 12:06
Antall innlegg: 218

Ajnor: Du mener vi skal regulere hvor mye hver enkelt får betalt ut fra hvor lang utdanning vedkommende har? Skal dette kun gjelde fra nå og fremover i tid, eller skal alle som allerede har yrket tilpasses denne malen? Skal vi ordne det ved å sette en minimumslønn for et visst antall års utdannelse, eller skal man løse det ved å sette et tak på hvor mye man kan tjene? Hva hvis det kommer inn noen i videregående skole med mer utdanning enn deg - skal vedkommende ha høyere lønn for likt arbeid?

May Lene - Ikke medlem lenger2010-06-01 14:49
Antall innlegg: 614

Ja det blir jo himla fumt å kreve at lønna skal gå etter anntall år med utdanning. Kjipern viss du jobber som lærer etter tre års utdanning, så kommer det inn en med mange ekstra år med utdanning og får doble lønna for det samme arbeidet.

Det her må være tidenes dummeste streik.

kjell-t-ring - Ikke medlem lenger2010-06-01 15:33
Antall innlegg: 109

Det er mye som er fumt her i verden, May Lene.

heidihi2010-06-01 15:54
Antall innlegg: 134

Det har jo faktisk alltid vært ulik lønn for lærere med ulik mengde utdanning. Lærer 3år, adjunkt 4år og adjunkt med såkalt opprykk 5år. Har ikke kronebelåpet i hodet...

tante g2010-06-01 15:55
Antall innlegg: 94

Jeg har støttet streik helt til jeg var tom for kattemat og butikken ikke hadde mer igjen på grunn av transportstreik. Fortvilet situasjon, null kattemat, null hundemat. Også påstår de at det ikke rammer de svake i samfunnet? Det må jo sørges for at det rammer noen som har innflytelse. Det hjelper ingen til høyere lønn og bedre arbeidsforhold at mine katter er sultne og til slutt får diare på grunn av brått bytte til elendig mat. Hmpf!

ajnor2010-06-01 16:53
Antall innlegg: 958