Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 460 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Galois | 2010-06-03 22:41 | |
![]() | Dette er i grunnen skumle greier. Bedre med dop tror jeg. Da blir man ikke så avhengig. tror jeg | |
beritsen | 2010-06-03 23:09 | |
![]() | Jeg har brukt ordspill som tidsfordriv i ventetida som gravid, men nå er babyen kommet så nå begrenser det seg seg selv:) Men kanskje noen har et synspunkt på hvor mange timer pr dag med spill som kan defineres som avhengighet? | |
innocenta | 2010-06-04 09:38 | |
![]() | Jeg tror ikke det er antall spill som er avgjørende, beritsen, men hvorvidt man klarer å la være å logge på, eventuelt klarer å logge av når tiden er inne. ;) | |
gompedyret | 2010-06-04 12:53 | |
![]() | Clint: Joda, man skal si fornavnet sitt når man bekjenner sin anonyme avhengighet. Det har jeg sett på tv! Ellers synes jeg Innocenta sa det veldig bra. Antall timer man bruker kan kanskje indikere noe, men er neppe noe grunnlag for en "diagnose". Ordspill er godt egnet som virkelighetsflukt. Det utgjør en liten "verden" i seg selv, med få og lettfattelige parametre, enkle regler og lett tilgjengelige belønninger. Dette kan være en behagelig kjempekontrast til det krevende livet utenfor. Kanskje bikkja har rømt, du har mistet jobben, typen har slått opp, huset ditt skal kondemneres, farfar på sykehjemmet har nakendanset på bordet igjen, bikkja har kommet tilbake, men har nå mutert til et monster, bestemor saksøker deg for misbruk av arv, gutta på fotballbanen ler av deg når du prøver en cruyff-finte, aetat kaster deg ut av lokalet pga dårlig ånde, regningene hoper seg opp og Taliban lever ennå i beste velgående. Da er det lett å søke tilflukt i den lune ordspillverdenen! Men en liten virkelighetsflukt nå og da er selvsagt bare sunt i de aller fleste tilfeller. | |