Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 443 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Inmari - Ikke medlem lenger | 2010-06-03 20:15 | |
![]() | Dette er gjort med vilje..og i fullt alvor:Satans Lånekasse for Utdanning!! | |
mmarii | 2010-06-03 20:49 | |
![]() | priceless:) | |
kness - Ikke medlem lenger | 2010-06-03 22:48 | |
![]() | Scene fra en TV-serie hvor to gutter lister seg nervøst opp den knirkete trappen mot loftet i et gammelt, forfallent kråkeslott. Den ene hvisker: "I hope there are no bats up there..." Eminent oversatt til: "Jeg håper det ikke er noen balltrær der oppe!" | |
Tweedygirl | 2010-06-03 23:55 | |
![]() | hehe.... | |
heidihi | 2010-06-04 09:20 | |
![]() | vi har vel også fått med oss paret som hadde "make up sex" oversatt til "sminke sex" | |
Cygnus | 2010-06-04 10:07 | |
![]() | og den som ble dømt for mannslatter (manslaughter) | |
tekopp - Ikke medlem lenger | 2010-06-04 13:52 | |
![]() | ... og boka som omhandlet en relativt bagatellmessig narkotikasak og slo fast "Juryen gikk inn for henging". Originalen: "It was a hung jury" (som altså er en jury som ikke blir enig) Eller kioskromanen som åpnet slik: "Det var en mørk natt i en skog full av fasaner" Den svenske originalen lød omtrent som følger: "Det var en mörk och fasansfull natt i skogen" | |
Clint | 2010-06-04 15:34 | |
![]() | Der det er mørkt og forferdelig i Sverige er det fasanfullt i Norge. Haha, det burde stilles krav til oversettere før de blir det... | |
Fidelma | 2010-06-04 16:21 | |
![]() | Vi trenger ikke å gå lenger enn til Stavanger aftenblad som for noen år siden hadde følgende annonse: "Høytrykkspuler til salgs!" | |
picassa | 2010-06-04 16:31 | |
![]() | Lokalbutikken i bygda der jeg bodde for mange aar siden,hadde denne plakaten ute loerdag foer morsdagen. MORKAKE 29,90 | |
rbm | 2010-06-04 17:23 | |
![]() | Hmm Satans Vegvesen er og observert !! | |
Fidelma | 2010-06-04 17:27 | |
![]() | I Belfast var det noen som hadde byttet ut skiltet "Tourist information" med et skilt hvor det stod "Terrorist information". Det nye skiltet hang oppe i omtrent en uke :-) | |
Apion | 2010-06-04 20:33 | |
![]() | Skilt utenfor en frisør: Ny frisyre? Ta skrittet i dag. | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-06-07 11:51 | |
![]() | Nydelig Apion! Her noko en fra eksamenene jeg holder på med, og et glimrende eksempel på smør på flesk: "... dette mest sannsynlig er en useriøs bedriftsom ikke tar ting seriøst." | |
AaseB | 2010-06-07 12:12 | |
![]() | Ha ha. Seriøse bedrifter som ikkje tek ting useriøst er det jo flest av, heldigvis.... Sitat frå det offisielle programmet for 17. mai på Jevnaker: " -- kl 11.45 Bekransning av de fallende i 2. verdenskrig. -- Dette er henta frå: "Språkets ville blomster": xtian.nvg.org/ivar/ | |
bris1 | 2010-06-07 18:54 | |
![]() | Snille deg, stabur, tror du ikke at noen av dine elever spiller ordspill? | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-06-09 22:50 | |
![]() | Bris1, jeg er ekstern sensor, og sier ikke hvor jeg tar dette fra :) Men her er en til: "Flytoget tilbyr raske avganger." Hold dere fast folkens!! | |
gomlemåsegg | 2010-06-09 23:00 | |
![]() | Apropos morsdag: Det var for noen år siden en annonse for TV i avisen: "Overrask mor med en 26-tommer på morsdagen." | |
Sukkerert | 2010-06-09 23:39 | |
![]() | Og så var det legen som bommet litt på tastaturet og skrev i epikrisen: "Som prevensjon bruker pasienten minipikken". | |
sla | 2010-06-10 00:05 | |
![]() | I Sverige puler de... - ofte, mye, og med omtrent ALT! "Vad gör du?" - "Jag bara pular lite med damsugaren". "Vad skall du?" - "Jag skall bara ut i garaget och pula lite" "Vad hålls du med?" - "Jag bara pular lite" Det gjelder å vite at betydningen ikke er helt den samme i Norge, som i Sverige... *ler* Jeg jobbet for en del år siden på Frognerseteren, og en av våre unge, vakre og international kjente sangerinner stod ute på terrassen, og så ut over Oslo. En svenske gikk bort til henne, og som sjekke-replikk prövde han seg med "Vad står du här och pular med?"... - det gikk visst ikke helt "hjem" ;) Eller ennu verre: Min svenske mann reiste i mange år samme med sine kompiser til Norge på 17 mai når de var yngre. På en uterestaurant i Oslo, satt en meget söt pike, som en av hans kompiser absolutt ville ha kontakt med. Så han rettet seg opp, skjöt ut brystkassen, gikk bort til henne, og sa: "Du var väl en rar liten tös..." - hvorpå hun sneipet sin sigarett i hans öl, för hun helte sin egen öl over ham, og gikk derifra. *flirer* | |