Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående8 663

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Per M2010-07-15 03:24
Antall innlegg: 125

-

Sa noen Margareth Olin? Oi, oi, oi.... nei, og nei... Den billige tøyta der.... Ninja Troppen? Hva? Mary Poppins 2 kaller jeg det, mangler vel bare at de lager Ninja Poppins.... Vær så snill.... Ikke la noen nordmenn lage film.... Stopp alle midler.... NÅ....! Må da være noe bedre å bruke pengene på i detta samfunnet.....?

-

Torill2010-07-15 10:23
Antall innlegg: 3664

Per M - har du egentlig sett noen norske filmer?

Per M2010-07-16 00:15

-

Om jeg har sett noen norske filmer? Egentlig ikke, ikke som jeg kan huske i hvert fall.... Om jeg drikker Jolly Cola? Har smakt det liksom, men drikker det jo ikke selv om den finnes.....

-

Duppedingser2010-07-16 08:54
Antall innlegg: 467

Mysteria, kortfilm er en egen sjanger nettopp fordi det er en egen kunst å lage kortfilm ergo er det svært sjelden slike folk lager langfilmer. Og i tillegg som du sier penger, hvem vil vel risikere hus og hjem når man kan være lykkelig med sine kortfilmer?

Norske filmer bør få [mer] støtte slik at de kan bli sære og smale, nettopp slik Norge er.

Hollywood er kun penger og lager man film der er man kun en del av en industri, man har gitt opp kunsten og latt grådigheten overta.

sarita2010-08-13 12:43
Antall innlegg: 104

Løp og se! Se anmeldelse av filmen Kommandør Treholt og Ninjatroppen her: www.vg.no/film/artik...d= 10026495

mysteria - Ikke medlem lenger2010-08-13 13:27
Antall innlegg: 1124

Beklager, Duppe, så ikke at du hadde skrevet et svar.
Kortfilm er, som du sier, en egen sjanger og har sitt sidestykke i litteraturen: novellen. Noen forfattere behersker både novelle og roman, andre ikke. Det gjelder vel for filmskapere også, skulle man tro?
Og du har sikkert rett i at mange er lykkelige (men fattig?) med sine korfilmer :)

Min personlige favoritt er Bent Hamer: Eggs og Salmer fra et kjøkken.
Begge filmene foregår på landet og har gamle, ensomme/enslige menn i hovedrollene. Fantastisk lydbilde og (nesten) alle scenene er i jordfarger.
Underfundige karakterer, sær humor, vakkert og litt trist.
Typisk norsk?

Stig_752010-08-13 15:35
Antall innlegg: 218

Oh. Salmer fra kjøkkenet er bare utrolig sjarmerende. Det er film jeg bør se om igjen snart.

sommerfugl2010-08-13 15:43
Antall innlegg: 473

Jeg synes norsk film har kommet seg veldig de siste årene! Vi er tross alt et lite land og kan ikke forvente å være verdensmestere i alt! Gleder meg til flere norske filmer på kino fremover, blir ofte positivt overrasket!

Per M: kan du ikke konsentrere deg om ditt kåseri om minikjøkken istedenfor å poste negative, spydige innlegg overalt?

Per M2010-08-13 16:51

Hahaha! Jo takk, går bra med kåseriet, dere er med i det alle sammen...
Hva vet du om film egentlig? Bortsett fra at du kan "kose" deg til det, spise popkorn og glemme verden i 1 og en halv time...

sommerfugl2010-08-13 16:55
Antall innlegg: 473

Nå var det snakk om norsk film som du påstår at du egentlig ikke har sett. Tror ikke man trenger å ha inngående kunnskap om film for å vite om man liker en film eller ikke...! Og hva er galt med å la seg underholde, engasjere og glemme verden en stakket stund - er det ikke det som er det fine med film?

Per M2010-08-13 18:47

Helt greit det sommerfugl, at du liker å la deg underholde og engasjere, men da må du vel forstå at det kanskje for enkelte av oss kan være litt vanskeligere å la seg underholde og engasjere... Og det er det jeg snakker om. En norsk film er for enkelte av oss ikke bra nok, rett og slett, til å la oss bli underholdt eller bli engasjert av. Å hvis den er det, er det så utrolig få av dem, også. Jeg sier ikke ALLE norske filmer, for det finnes faktisk noen som fortjener en stjerne... ;)
Jeg skal ikke gå inn å diskutere film, eller smak og behag! Jeg skal begynne å bli hyggelig, slik du etterlyser, å si til deg at jeg syntes du virker som en veldig hyggelig jente. Vil ikke krangle med alle her inne eller bli uvenner med noen, for jeg har lyst til å ha glede av ordspill jeg også som alle andre her inne, men du/dere må regne med at noen av oss kanskje har god nok grunn og bakgrunn for hvorfor vi sier det vi sier, og det må være lov å være uenig i enkelte ting...

Ps. Når det gjelder at vi ikke skal være verdensmestere, blir det nok litt feil å si, siden vi lager film og gjerne vil sette norge på filmkartet, Norge er ikke noe filmland, og ikke har vi segmentet eller pengene til å konkurrere med filmeliten heller, men vi vil allikevel vise oss som det lille landet vi er...

Boo - Ikke medlem lenger2010-08-13 20:54
Antall innlegg: 15

ikke norsk film,men nydelig ,fransk film på nrk2 kl 21.10 i kveld....saman er ein mindre aleine....anbefales...

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?