Spillrom
Sjiraffen | 4 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 4 |
Mobilspill
Pågående | 8 520 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Galois | 2010-06-15 00:03 | |
![]() | Men jurt er ikke med. Hva skal Kirgisistanske storfamiler bo i da da da ? | |
mmarii | 2010-06-15 04:12 | |
![]() | Hurra! Har savnet ordet selv! | |
sigrid-anne | 2010-06-15 07:45 | |
![]() | syntes fortsatt at nø skal være et ord | |
AaseB | 2010-06-15 10:03 | |
![]() | Hurra! Heldigvis er eg såpass treg i nøtta at eg aldri har slutta å legge "jog" (sjøl om det ikkje har blitt godtatt). Nu blir alt så meget bedre! | |
Cygnus | 2010-06-15 10:06 | |
![]() | men litt merkelig at det plutselig hoppet inn igjen - jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg så vedkommende legge det!!! | |
Kirsti | 2010-06-15 11:47 | |
![]() | Det er ikke så merkelig, Cygnus. Ordlista har nettopp vært igjennom en liten oppdatering. NØ er borte, OD og JOG har kommet til, og så er det blitt rettet opp en feil som tidligere forhindret noen ord med É (som MOSKÉ). Og resten oppdager vi nok etter hvert. | |
kremfjes | 2010-06-15 13:14 | |
![]() | Gompedyre: Du snakker som om at smerten faktisk er en fysisk ting som kan jage gjennom en kropsdel. Når jeg prøver å leite opp en fornuftig definisjon av smerte på nettet, dukker denne opp: "smerte er en subjektiv opplevelse, en ubehagelig følelse/opplevelse. Denne opplevelsen kan enten knyttes til en skade av kroppen eller noe som føles som om det kan skade kroppen." (International Association for the Study of Pain) Derfor vil jeg argumentere for at Kirsti er ved sin fulle rett til å ytre at smerten jog gjennom selv den mest avkuttede kropsdel. ;) | |
kjell-t-ring - Ikke medlem lenger | 2010-06-15 13:30 | |
![]() | Fy faen, jeg har savnet JOG. Endelig. Nå kan jeg dø. | |
Tweedygirl | 2010-06-15 14:55 | |
![]() | Hurra... Endelig er Jog kommet med.. Vært dypt savnet.. :) | |
gompedyret | 2010-06-15 16:06 | |
![]() | Internasjonal smertestudieassosiasjon meg både her og der. Jeg taler dem midt i mot! Egentlig gjør jeg ikke det, men det høres tøft ut å si. Smerte er komplekse saker. Når du skjærer deg på fingeren vil et høyst fysisk smertesignal dannes og sendes til hjernen din. Men hvordan smerten manifesterer seg, det avhenger også av andre ting, f.eks. dine forventninger om smerte, om du er full eller edru eller rett og slett om du ser på såret eller ikke. Derfor har smerteforskere som regel det funksjonelle utgangspunktet at smerte = opplevelsen av smerte. Hvis man definerer smerte slik, da vil det si at om man _føler_ at smerten jager gjennom en avkuttet kroppsdel, da _gjør_ den faktisk det. Men det er mye gøyere å forestille seg smertesignaler som løper oppover en arm (floppaflobbaflobba, sier det da) for plutselig ende opp i løse luften og på tegnefilmvis ramle i bakken. Jeg er litt redd for at Kirsti skulle bli motløs og nedtrykt over at hennes lille skjønnlitterære eskapade ble møtt med så mye motstand, så jeg tillater meg å foreslå en slutt på diskusjonen: Kirsti: Men du glemmer at øksemorderen er _gal_, høyst ærede Gompedyr. Derfor ble det med avhogging av armer før han helt glemte seg og begynte på absurd vis å jobbe for trafikketaten i Oslo i stedet. G: Aha! Det er sant. Før forstod jeg ikke, men nå har jeg sett lyset, og har ingen flere inn- eller utvendinger. (fullstendig off-topic, men apropos fullføring av andres litterære verker: noen har skrevet del 6 av hhgttg!) | |