Spillrom
Sjiraffen7
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede7
Mobilspill
Pågående8 527

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Tedh - Ikke medlem lenger2010-06-26 21:35
Antall innlegg: 238

Selvfølgelig er det ett foreldreansvar at dattera di skaffer seg kunnskap og sunne innteresser. Men det er vel mange ledd som svikter her. Jeg vet om 8- 10 åringer som ser det derre hotell programmet, og da tror jeg man legger ett grunnlag for total hjerneformørkelse. LIGHT kulturen brer om seg:(

Værdens verste tenkte situasjon må vere å havne på ei øde øy m noe sånt....Den får jeg nok motstand på hahaha:)

bris12010-06-26 22:47
Antall innlegg: 2601

Tedh, i en sånn situasjon kan det være bra å ikke tenke så mye....

mymlen2010-06-27 08:17
Antall innlegg: 701

Nå er det jo heldigvis ikke sånn at IQ'en synker proporsjonalt med BH-størrelsen, så en kunnskapsrik frøken Norge er fint!
Og mangel på kunnskap er vel ikke akkurat noe nytt, det finner man i alle aldersgrupper og samfunnslag, blant begge kjønn, og uavhengig av utseende.
Det som er TRAGISK er at manglende kunnskap blir legitimt når man har det rette Bimbo-utseendet. "Dum&deilig" holder, liksom.

Men hva skal disse jentene drive med etterhvert? ALLE kan vel ikke bli Hollywood-fruer og leke med Jan Thomas??

Tedh - Ikke medlem lenger2010-06-27 09:35

Veldig enig mymlen. Andrea Merkel er jo kaptein i tyskland og har samtidig varer i front til å brød fø et helt kopani, så bh størelse har ikke noe m saken å gjøre. På CNN er det en del skamsmarte reporter som jeg ikke hadde skjems av å gå hand i hand m nedover KarlJohan.

Det som er fortvilendes etter mitt syn er at et så platt verdisyn for lov til å bre om seg. Jeg syntes det var skillsmissegrunn når x fruen sa ja til 6 og 8 åringsjentene når hotell cesar gikk på TV. Jeg syntes det var så jævlig fordummende og ikke speila det virkelige livet. De samme jentene ser nå på paradise. De mister da bakkekontakten for hver uke som går. Men jeg har kjent disse småtassa i åre vis, og vet at de er kunnskapstørste som rakkeren, om noen tar seg tid til det. Men kopekassa er en sinnsyk lett plass å parkere legemet sitt foran.

Så 11 åringen er nå en mester i intriger, psykologisk spill, forhandlinger osv, men aner ikke åssen man fester en fiskekrok til sena. hvorfor det regner. Hvorfor finnes det V og U daler. Hvorfor ikke alle poteter er like store osv hehe.

Det er ikke henne jeg vil ansette på min arbeidsplass om 10 år kan man si.

Dette er eksempler på noe av vårt samfunn og jeg mener dette er i ferd m å bli et problem, men det sa enviss filosof i Hellas for 3000 år sia og:)) Ungdommen nå til dags.

Rabiaz2010-06-27 09:55
Antall innlegg: 897

Tedh, har du hørt uttrykket:

Det er takket være idiotene at vi andre er så smarte!

Ergo, hva hadde vi gjort hvis alle var på likt intelligensnivå? Nå syns jeg du r litt hard altså ;) Og ærlig talt, jeg husker virkelig ikke forskjellen på U og V daler lenger. Finnes grenser for hva vi kan lagre i minnet vårt...det er naturlig å luke ut det vi ikke får bruk for i hverdagen.

toazty2010-06-27 10:03
Antall innlegg: 3

det måtte ei fra vestlandet til for å svare på spørmålene de stilte :D
eller kanskej det var hårfargen som gjordet det ( brunette )

men denne snutten ble vist et par ganger i natt på skjermen , svært underholdende.

føler de fleste av disse missene driver å utdanner seg innen jus, lærer, veterinærer osv, hvordan klarer de i det hele tatt å komme seg inn på slike linjer?

gullai2010-06-27 10:16
Antall innlegg: 117

Rabiaz: se på bokstavene så ser du for deg hvordan dalene ser ut. U og V ;)

gullai2010-06-27 10:16
Antall innlegg: 117

By the way, apropos hjernedød tv-underholdning: Anna Anka søker assistent! ;)

Rabiaz2010-06-27 10:26

Gullai, jeg skjønner at det har noe med dalens form å gjøre (nå ble jeg fornærmet!). Men jeg husker ikke hvorfor den ene eller den andre blir som den er. Hva er prosessen bak dannelsen av en U-dal feks??

Rabiaz2010-06-27 10:26

Forresten, jeg falt fullstendig for brunetten!

Summer772010-06-27 13:16
Antall innlegg: 56

Greit man kan få jernteppe, men et spørsmål må man da klare å svare på. Synd det var Paradise-sp.målet det gjaldt...

At man ikke vet hvilke fylker som er lengst nord i Norge synes jeg er skremmende. Det holder ikke at det er lenge siden man har hatt geografi på skolen, for det fins andre steder man kunne fått den inputten også. J.fr værmeldinga...

giggsy2010-06-27 14:01
Antall innlegg: 139

synes det er fantastisk at forumet på ordspill blir brukt som mobbe kanal , gjelder dette kun offentlige personer som driter seg ut , eller kan vi ta litt mer personlige feider her ?

minos - Ikke medlem lenger2010-06-27 14:27
Antall innlegg: 69

Vi kan godt ta en feide, giggsy. Bare du forstår at jeg er så pen at jeg ikke behøver å ha noen motargumenter.

Summer772010-06-27 14:52

Jeg mobber ikke, jeg snakker om forventninger om helt elementær kunnskap.
For å presisere så forventer jeg ikke at alle sitter igjen med like mye kunnskap etter grunnskolen, ei heller at alle synes alt av informasjon/kunnskap man bli gitt er like viktig å huske. Men enkelte ting synes jeg, som sagt tidligere, det er skremmende at man ikke har kunnskap om når man er rundt 20 år...

Dog er jeg avhengig av å inneha litt kunnskap, da utseendet ikke tar meg noen steder. ;o)

Nordavind2010-06-27 15:07
Antall innlegg: 167

Først og fremst: IQ er ikke det samme som kunnskap. Man kan være kunnskapsløs om mange emner, men fortsatt ha en lynende intelligens. Så på det området var nok noen av bidragene i dette emnet kunnskapsløse.

For det andre, kunnskap er bare ervervet informasjon. Det er nytteløst om man ikke vet hvordan (visdom), eller vet hvorfor, man skal bruke denne. Så, gratulerer; du/dere vet at Finnmark er Norges nordligste fylke, men hva brukere dere eller kan dere bruke den informasjonen til annet enn svare på en quiz? (Det fins nok mange av dere som faktisk har bruk for denne informasjonen, men de fleste av dere har ikke det).

En miss kan ha høy IQ, og når det gjelder kunnskap har hun nok ervervet en hel del om det hun trenger å vite; ernæring, hudpleie, trening og holdninger for eksempel. Ikke minst har de nok sosiale antenner som strekker seg lang utover det bleike nerder bak datamaskiner med mye kunnskaper har (uten sammenligning til ordspillere her).

Nå skal det sies at jeg på ingen måte ser at missekåringer har noe for seg, men jeg hadde virkelig ventet meg noe annet en denne ensidige trakasseringen av andre mennesker bare fordi de har andre interesser og prioriterer annerledes enn hva vi kan forstå. Til sammenligning ser jeg at fotballspillere hylles som helter, men at de færreste norske eliteseriespillere har utdanning over videregående skole ser ut til å gå alle hus forbi.

Summer772010-06-27 15:09

Godt innlegg, Nordavind. Den skal du ha. :O)

Tedh - Ikke medlem lenger2010-06-27 15:34

Nå kom jeg bare m eksempler rabias:) U har isen formet. V har elven formet.

Nå er det en gang slik at alle som steller seg i rampelyset kan bli utsatt for trakasering i en eller annen form. Om man er sosialsmart eller iqsmart er ikke poenget her, for vi vet at vi alle er forskjellige. Mitt poeng er at menneskeheten har utviklet seg ut i fra språk, deretter å se sammenhenger. Mao vil det være til nytte om man har en formening om Finnmark ligger på toppen av kartet vårt osv.

Jeg kom bare m noen eksempler i sta, men mener å si at all basis kunnskap gjør at man kan sette ting i sammenheng. Og kliner til m å si at om alle mennesker hadde fått tilgang på kunnskap, ville denne kloden blitt levandes etterhvert:))

Stigende2010-06-27 18:27
Antall innlegg: 285

Nordavind: Det sises at kunnskapen er lett å bære. Selv om min kunnskap om norges fylker ikke blir brukt til stadighet, er det ikke det samme som at den ikke har en viss verdi. Om så bare for meg selv.

Ellers mener jeg også at det er meningsløst å hovere over folk bare fordi de ikke vet de samme tingene som en selv. All kunnskap er verdifull. Jeg har feks møtt personer med svært begrenset allmenkunnskap, men som røyker verdens beste fisk. "Kunnskap" defineres ofte som "det man lærer på skolen", men for meg er det mer verdifullt at denne personene kan å tilberede fisk, enn om han hadde kunnet all verdens lengste elver. Jeg vil tro det samme gjelder for han selv.

Allmenkunnskap er forresten et pussig begrep. Hvem er det som definerer hva som er allmen kunnskap og ikke? Hvordan forandres innholdet i begrepet med utdanningsnivået i landet? Er det rett og slett en måte å skille "oss" (akademikere) fra "dem" (arbeidere)?

minos - Ikke medlem lenger2010-06-27 19:16
Antall innlegg: 69

Nå var jo ikke spørsmålene så veldig avanserte.
Vedder for at de fleste av de du setter i båsen "arbeidere" kan svare deg på hvilke fylker som ligger lengst nord i vårt eget land og hvilke land Norge grenser til.
Det er dessverre kult å være uvitende, å kunne kokketere med at man ikke kan matte, geografi eller aaaner hvem som sitter i regjering.

jeykz2010-06-27 19:20
Antall innlegg: 346

Hehe, litt flaut.. Nå kjenner jeg til noen av disse her og, og jeg kan ikke tro annet enn at det er litt tilgjort? Det må det være.. Hvis ikke så fatter jeg ikke hvorfor man velger å spille dum..

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?