Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 492

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
sommerfugl2010-07-22 19:41
Antall innlegg: 473

Hvis du er glad i indisk så er MISTER INDIA bak børsen (må for all del ikke forveksles med Indian House som ligger i samme gate nærmere Karl Johan) helt suveren. Der får du fantastisk god mat, ypperlig service og en hyggelig atmosfære. For de som er glad i øl er visst det indiske ølet COBRA et must når man er der :-)

get it here - Ikke medlem lenger2010-07-22 20:35
Antall innlegg: 132

Sommerfugl har fått bingoen MISTERINDIA - 100 000 poeng! Alt du skriv er korrekt - dei har den beste indiske maten i Oslo.

Og for dei som er mindre glad i øl er mango-lassien på Mister India kanongod.

bris12010-07-22 21:07
Antall innlegg: 2601

Indisk mat er godt, uansett hvor du er i verden. Jeg har spist bedre indisk mat i Fredrikstad enn i Madras, men det skyldes at i det sørlige India brukes det så sterkt krydder at selv ikke store munnfuller av yoghurt hjalp! For øvrig synes jeg at Naanbrød er utrolig godt, og det beste brødet har jeg fått på den indiske restauranten inne i Paleet øverst på Karl Johan :).

snuppilura2010-07-22 21:17
Antall innlegg: 153

Lompa er jo en hit! Norsk husmannskost på det ypperste... Brasserie Blache er nevnt og det er bra. De er gode:) Men skal vi snakke topp klasse så er det Oscarsgate. For sushi sier alle Alex, men prøv den lille sjappa som ligger i andre etasje rett ovenfor Blitshuset hvis du er en sushifan. særlig deres softshellcrab-maki. mmmmmm

Snuppilura=gammel restaurantarbeider. Maten er viktigst, men god service kan virkelig løfte opplevelsen:)

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-07-22 23:20
Antall innlegg: 710

Har vært og spist på mange Oslorestauranter og kommet til at matkvaliteten kan variere mye med kokken som arbeider der akkurat den dagen du besøker restauranten.

stabur - Ikke medlem lenger2010-07-22 23:28
Antall innlegg: 423

Jeg kan anbefale De fire roser om turen går til Harstad en gang. Både kafeen og restauranten er ypperlige!

Men takk for tips om jeg skulle ta turen til hovedstaden!

P.S. Hurra for kortreist!

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-07-22 23:47
Antall innlegg: 710

Om maten er smakfull og god og man kan kjenne de utsøkte karakteristiske smaker til de enkelte ingredienser og maten er til å være en fryd for smakssansene, så pleier jeg alltid sørge for at kokken og de på kjøkkenet mottar mine tilpassede positive gastronomisk rettede komplimenter.

Kaza2010-07-23 00:34
Antall innlegg: 3

Jeg syns nambo og gandhi på Majorstuen er bra.

Hvis du kler deg godt, så kan en tur til Nordpolen være et godt alternativ. Der finner du Victor som er veldig bra. Det er ikke så mange bord der, så du bør bestille på forhånd.

Apropos2010-07-23 01:12
Antall innlegg: 52

Apropos indiske restauranter i Oslo -
mulig jeg er enfoldig, men etter trial and error på byens indiske, så er det bare en for meg. Juvelen; Jewel of India v. Solli Plass. Her får du knallbra indiske retter. Coriander Chicken Vindaloo er himmelsk. Ellers anbefaler jeg Garlic Chicken, Lamb Karahi eller hva med en herlig vegetar som Saag Paneer... Alle retter er fantastiske. Servert med herlige garlic, eller koriander eller plain naanbrød..... Stemningsfull og ren restaurant servert av oppmerksomme og trivelige kelnere. Forresten er ekteparet som driver stedet faktisk til og med ifra India (og det er noe de færreste indiske restauranter i Oslo kan vise til)
Helt klart, vært et besøk!!

Apropos2010-07-23 01:14
Antall innlegg: 52

Eller: helt klart, verdt et besøk!:)

Unge Dame2010-07-23 01:26
Antall innlegg: 38

Eg er kjempeglad i smakemenyen på Xich Lo.

sommerfugl2010-07-23 01:41
Antall innlegg: 473

Må si meg enig med get it here - MISTER INDIA har den suverent beste indiske maten i Oslo. Og ja, de har også en indisk sjef :-) Maten varieres ikke av forskjellige kokker eller dagsformen på denne - hver gang man er der blir man sittende helt himmelfallen over de fantastiske smakene. Man smaker at maten er laget med kjærlighet, rett og slett. Men av erfaring vet jeg at de som bare har prøvd indiske restauranter på vestkanten sverger til disse, men jeg synes ikke maten der er like god. På Mister India er det ikke hvite duker som på mange andre indiske i Oslo, men en fargerik og deilig atmosfære og du blir tatt like godt imot om du kommer i finstasen for en helaften eller bare stikker innom etter en dag på stranda. Jeg synes dessverre flere av byens indiske restauranter bærer preg av at de vil ha deg fort inn og fort ut så de får plass til nye gjester. Men på Mister India sier de ingenting om du har glemt klokka og de faktisk har stengt lenge før du kommer på at det kanskje er på tide å be om regninga!

Vi er en vennegjeng som har gått der i 15 år og hver gang vi prøver en annen restaurant som serverer indisk mat så angrer vi! Alle tandoori rettene anbefales på det sterkeste!

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?