Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 663

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Fiskekroken2010-08-10 17:18
Antall innlegg: 290

Støtter også trådstarter. Lett å oppdage at det er "gamle" mennesker i nye profiler, når en med 1100 i rank gang på gang vinner overlegent fordi h*n spiller raskt, godt og med flere bingoer, mot en med 1400. Har selv merket meg et par nick som driver på sånn, klok av skade holder jeg meg unna dem.

Ja, det er selve spillet som er viktigst, men rankingen er også viktig for flere av oss, bl.a for å kunne måle fram- eller tilbakegang i prestasjonsnivå.

Ønsker en gammel rev av en eller annen grunn å skifte profil, så er jo det greit. Men da bør vedkommende spille mot folk som er antatt like gode sånn at vi andre ikke blir lurt.

Cygnus2010-08-10 17:27
Antall innlegg: 44845

forskjellen på en med 1100 og 1400 i ranking er ikke vesens-forskjellig (for å si det klønete), og ilallefall ville den falske 1100-personen da raskt ta igjen den med 1400. Jeg spiller med mange forskjellige personer - høy og lav ranking - og noen ganger vinner de, andre ganger vinner jeg - forresten forstårjeg ikke at prestasjonsnivået kan måles veldig sikkert slik fiskekroken beskriver det.

ello2010-08-10 20:27
Antall innlegg: 153

Ved å spille "tilfeldig" er det jo også litt tilfeldig hvem som vinner. Liker den ikke noe særlig, men spiller hvis jeg "må" for å få spille.

ello2010-08-10 20:28
Antall innlegg: 153

Og nå nærmer jeg meg medaljen for suksessforfattere, bare 3 innlegg igjen!!

benni20092010-08-10 21:35
Antall innlegg: 114

Anbefaler spillvertene om å inkludere følgende setning i velkomstmailen: "Søk gjennom forum før du poster et nytt innlegg. De aller fleste tema har vært diskutert før."

karmensita2010-08-10 22:31
Antall innlegg: 110

Det er så at mange tema har vært diskutert i forum før, men man sitter ikke å leser alle tråder om ulike emner når man er her for å spille!

benni20092010-08-10 23:25

Logisk brist...
Hvis man er her for å spille, så skriver man vel heller ikke nye innlegg om "gamle" saker??

ave - Administrator2010-08-10 23:40
Antall innlegg: 4986

For nye spillere er dette nye saker. Det tar selvfølgelig mindre tid å lese dagens tråder i forum enn å gå gjennom gamle tråder fra tidenes morgen her på Ordspill.

Det vil faktisk være helt urimelig å forvente/kreve at alt skal være gjennomlest og sjekket ut før man kommer med en ytring i forum her.

benni20092010-08-10 23:46

Risikerer man ikke da at man til slutt har en drøss nærmest identiske tråder? Bortkasta, spør du meg.
Dessuten vil de fleste lære ganske mye om spillet hvis de tar seg en runde i forum, så det er ikke så alldeles urimelig.
Og ja, jeg vet at akkurat det jeg skriver nå har vært skrevet flere ganger før.

ave - Administrator2010-08-10 23:50
Antall innlegg: 4986

Den mest effektive læringa er den man erfarer selv....

benni20092010-08-10 23:57

Og da velter vi samtlige lærebøker og annet som er skrevet hittil på det store bålet, sånn at vi slipper å forholde oss til luksusen det faktisk er å lære av andre.
Tidligere var det vel vanlig at spillvertene henviste til hvor tema var diskutert tidligere og lukket nye tråder som tok opp det samme?

Kirsti2010-08-11 01:41
Antall innlegg: 1946

Det gjøres jo fortsatt rett som det er, benni2009, og det er slett ikke uvanlig at noen henviser til tidligere tråder om et tema heller.

Og det er kanskje ikke alltid så enkelt å vite hva man skal søke på for å finne gamle tråder om et tema? Søkefunksjonen her er ikke akkurat ufeilbarlig. Setter du for eksempel "ny profil" (uten anførselstegn) i søkefeltet, får du treff på samtlige tråder som inneholder både "profil" og "ny", inkludert dem som for eksempel inneholder "profil" og "nydelig", men ikke "ny". Søker du på "ny profil" (med anførselstegn), får du treff på alle tråder som inneholder et anførselstegn ...

Litt romslige kan vi vel være når det gjelder temaer folk med jevne mellomrom føler for å ta opp for å få ut litt frustrasjon?

gompedyret2010-08-11 02:31
Antall innlegg: 4381

For ordens skyld: Det er fullt lovlig også for ikke-spillverter å tipse om gode, eldre tråder med som kan være av interesse.

Forøvrig hender det stadig vekk at jeg eller andre spillverter stikker de lange nesene våre borti redundante tråder og gjør akkurat det du etterlyser.

For min del er det mer aktuelt jo nyere tråden er, mens jeg er mer tilbøyelig til å slappe av på det punktet om diskusjonen allerede har kommet godt i gang.

Ellers har benni2009 helt rett i at dette temaet blir diskutert både titt og ofte.

Som her: www.ordspill.no/foru...e= -0#37906
Eller her: www.ordspill.no/foru...e= -0#32750

Alfa932010-08-11 03:16
Antall innlegg: 7771

Jeg synes også ofte det er forskjell på å diskutere noe flere ganger, og å stille et spørsmål (som har et fasitsvar) flere ganger.

Det kan være vanskelig å ta opp gamle diskusjoner. De gamle skribentene er kanskje ikke aktive lenger, og diskusjonen dør fort, derfor greit å la slike tråder stå (gjerne med en henvisning til gamle tråder, men la være å stenge den), slik at ting kan luftes på nytt.

Mange tråder med samme spørsmål og svar, er det gjerne lite poeng i å la stå.

Når det er sagt, er faktisk ikke spillvertene èn sammenhengende organisme :) Vi er forskjellige mennesker, med forskjellig bakgrunn, som gjør ting forskjellig og har forskjellig syn på en del.

bris12010-08-11 09:12
Antall innlegg: 2601

Dersom noen synes det er kjedelig at gamle temaer dukker opp i forum så kan det anbefales å la være å gå inn på disse linkene. Gå heller inn på en av de andre linkene som er av interesse, eller ta opp et helt nytt tema (etter at man har sjekket tidligere innlegg i forum, selvsagt).

Kirsti har etter min mening helt rett i at søkefunksjonen i forum ikke er spesielt god, så det kan være en årsak til at enkelte temaer dukker opp igjen (og igjen).

heidihi2010-08-11 09:41
Antall innlegg: 134

Hvis en bare skulle fortsette/lese gamle tråder er det ikke sikkert at en faktisk får svar på det en ønsker/i gang den diskusjonen en ønsker. Det er ikke bare forumsvertene som er ulike, vi ordspillere er også ulike/utvikler oss ulikt.
I dette aktuelle tema kan en også tenke seg at disse spillerene det gjelder ikke var medlemmer sist diskusjonen var aktuell. En kan vel ikke forvente at de skal gå inn på gamle tråder for å sjekke om noen har kommentarer til deres planlagte handlemåte?
Enkelte av de eldre trådene er i tillegg lange, og sporer av (slik som denne) fra trådstarters tema, slik at den kanskje ikke gir svar på det en er ute etter.
(Personlig er det de trådene jeg liker best, tråder med eget liv...)

bris12010-08-11 09:53
Antall innlegg: 2601

Til trådstarter:

Dersom en spiller med ranking på rundt 1000 kommer inn på spillet til en med ranking på over 3000 er det ikke veldig sannsynlig at vedkommende er en nybegynner som gjør det for å "bryne seg på noen som er bedre". Det må være et unntak at noen er så tøffe.

Går en spiller med tre ganger høyere ranking inn på spillet til en nybegynner kan vedkommende være nokså trygg på å vinne, selv om gevinsten ikke blir spesielt høy. Og blir man da slått ned i støvlende, da er det noe man får skrive på erfaringens konto.

ullatulla2010-08-11 10:31
Antall innlegg: 1

Nu kan det være slik at "nybegynneren" har spilt scrabble på fysiske brett i årevis og dermed har masse erfaring. Eller de rett og slett bare er dyktige.

Torill2010-08-11 10:43
Antall innlegg: 3664

Ullatulla - for å legge BL og CF og vinne over en med 3000 i rank panikkhastighet holder det ikke med bretterfaring.

astaloca2010-08-11 11:42
Antall innlegg: 1

Torill: det kan jo faktisk hende! Jeg mener ikke at de fleste kan klare dette, men det fins noen utrolig smarte mennesker ute der, og jeg er sikker på at mange av dem spiller ordspill :)

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?