Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen2
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 822

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Rabiaz2010-09-03 19:43
Antall innlegg: 897

Et lite tips til trådstarter:

Om du ikke liker å måtte nekte masse folk med uønsket rank, så kan du også vente til noen med ønsket rank åpner spill, så kan du heller joine den :) Pleier å funke bedre.

Lykke til!

Hortensdame2010-09-05 20:49
Antall innlegg: 119

Det er hele tiden snakk om ranking og ikke slippe de med lav raking inn i nye spill, men alle har vel vært nye og har hatt lav raking. Slik det er nå kommer vi nye aldri høyt opp på rankingen.

Hortensdame2010-09-05 20:50

Ops, N var blitt bort i ranking :-) Men det ble riktig til slutt..

malinche2010-09-05 21:06
Antall innlegg: 18

Synd at ord som "hygge" og "sportsånd" ikke er nevnt. Overlegenheten som ligger i å ikke tåle at noen med mindre ranking banker på døren er ubehagelig, synes jeg...

MyRuin2010-09-05 21:32
Antall innlegg: 201

når JEG starter et spill, kan vel JEg bestemme hvem jeg ønsker å spille mot, eller hva malinche??
Og som Rabiaz skrev, om det er så ille å måtte nekte så mange, så vent til et spill du ønsker å være med i starter, og håp at motspiller godtar deg..

Klaas Snoek2010-09-06 09:01

Nei. Alle bør spille mot alle, og reglene bør endres. Rank 100 mot 5000, som likemenn. Punktum.

gompedyret2010-09-07 20:27
Antall innlegg: 4381

Da jeg startet på Ordspill prøvde jeg alltid å spille mot de som var _litt_ bedre enn meg selv ratingmessig, fordi jeg opplevde det som mest lærerikt og givende. Andre opplever Ordspill på en annen måte og utvikler dermed andre preferanser, og det er bare å akseptere.

Personlig liker jeg utfordringen det er å spille mot de med all slags ranking, derfor er det svært sjelden jeg sier nei til noen. Når det er sagt forstår jeg godt de som primært ønsker å spille mot de som er noenlunde på samme nivå som en selv. Jevn matching!

Malinche, det å bli "kastet ut" fordi man ikke har ønsket rating går begge, eller kanskje jeg skal si alle, veier. mange med høy rating opplever å bli nektet av de med mindre høy rating. Derfor tror jeg veldig sjelden det dreier seg om overlegenhet eller arroganse, men heller det jeg nevner i avsnittet over.

Hortensdame: Trøsten får være at spiller du godt nok _vil_ ratingen din gå opp uansett hvem du spiller mot. ;)

Hortensdame2010-09-08 19:37

Takk for det gompedyret, men mye går vel også på flaks med bokstaver og hvor de blir lagt :-)

gompedyret2010-09-08 20:23

Hortensdame:
Flaks er selvsagt en faktor, men mitt inntrykk er at flaks faktisk ikke spiller så stor rolle som man kanskje skulle tro. Hva mer er, flaks vil ha større betydning for en spiller med 1100 i rating enn for en med 3500.

Dette skyldes at de flinkere spillerne er bedre på å "skape sin egen flaks", dvs å lese spillets iboende muligheter (som du er inne på) og bytte de riktige brikkene til riktig tid.

VeldiGlad2010-09-08 21:05
Antall innlegg: 1077

Men hvis to spillere med 3500 i ranking spiller mot hverandre vil jeg tro flaksen spiller mer inn igjen ;) Jo jevnere folk er nivåmessig, jo mer har brikkene å si for spillet mener jeg.

Forøvrig blir jeg nektet veldig ofte, og det er helt greit :)
Syns det er rart noen ganger når folk jeg spilt med før plutselig bestemmer seg for at jeg ikke er noe morsom å spille med lenger. Gjerne personer som er eksepsjonelt gode spillere, og ikke er vant med å tape. Merkelig det der altså!

malinche2010-09-08 22:00

OK! Uansett, velkommen til mine spill :-)

nalo2010-09-08 22:55
Antall innlegg: 356

Eg har ringeklokke ved utedøra på huset mitt. Men eg slepp ikkje alle som ringer på inn. Eg har telefon og nummeret mitt finn du i katalogen. Er ikkje forplikta til å bruka tid på alle som ringer av den grunn. Opnar eg eit spel i ordspill, står det meg heilt fritt til å sleppa inn/avvisa på same måte som eg slepp inn/avviser folk ved døra mi og i telefonen.

Stikk eg innom naboen og ho seier at det ikkje passar nett no, så er det ikkje anna å gjera enn å gå og finna på noko anna. Kan ikkje gå rundt og vera fornærma av den grunn.

Ha eg lyst til å spela ordspel, så må eg laga eit spel og sjå om eg får napp hos ein motspelar som passar MEG, eller prøva å få koma inn i ein annan sitt spel. Men det er MITT valg kven eg vil sleppa inn i MITT spel og det er den andre sitt valg kven dei vil sleppa inn i sitt. Verre er det ikkje.

Har me ikkje anna å verta fornærma over enn at me vert avviste i eit og anna spel på ordspill, då har me det jammen godt her i verda.

gompedyret2010-09-08 23:52

Sånn kan det også sies, Nalo. :)

VG: Det er nok et poeng, ja.

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?