Spillrom
| Sjiraffen | 22 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 22 |
Mobilspill
| Pågående | 8 845 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| egoline | 2010-10-08 17:37 | |
![]() | Jeg leser nå "Brente skygger" av Kamila Shamsie En veldig fin roman. Ellers er jeg veldig fan av Mo Hyder sine bøker. Men de er ikke for sarte sjeler. Start med "Tokyo", som er en frittstående roman. Eller les "Fuglemannen", der vi møter etterforsker Caffery, som også er med i "Kuren". Virkelig spenning!! | |
| Rabiaz | 2010-10-08 17:49 | |
![]() | Victoria er en klassiker. Leser Mysterier nå. Anbefaler Miraklene i Santo Fico og Slumdog Millionaire. To bøker som har gjort dype inntrykk! | |
| Positivia | 2010-10-08 18:00 | |
![]() | Jeg anbefaler bøkene til Eckart Tolle | |
| Kanutten61 | 2010-10-08 18:14 | |
![]() | Leser hele tiden og det er så mange bra bøker! Her er mine anbefalinger: Balansekunst av Rohiton Mistry, fra Mumbai, morsom og gripende sann historie Rosens navn, Umberto Eco (middelalder, litt pussig med spennende og grundig) En halv gul sol, Adichie (lærerikt om nær historie fra Biafra/Nigeria) Hvite tenner, Sadie Smith, underholdende om innvandrermiljø i London Alle 7? bøkene av McCall Smith om Damenes detektivbyrå nr 1 - De er korte, lettleste og superkoslige :) | |
| VeraWang - Ikke medlem lenger | 2010-10-08 18:17 | |
![]() | Leser Cormac McCarthy Alle de vakre hestene akkurat nå, anbefales. Ellers er J.M Coetzee,særlig "Vanære", og Orphan Pamuk krevende ,men fantastiske. Per Olov Enquist Kaptein Nemos bibliotek er vel en av de vakreste bøker jeg har lest: )Fin tråd! | |
| annhetty | 2010-10-08 18:20 | |
![]() | En av de beste bøkene jeg har lest er: Shantaram av Gregory David Roberts. Den er på over 1000 sider, men du vil ønske at den har 1000 til! Dessuten: Seth materialet av Jane Roberts | |
| mumrikke | 2010-10-08 18:50 | |
![]() | Prøv Vindens skygge av Carlos Ruiz Safon, og oppfølgeren Englenes spill. Fantastiske bøker. Eller Havets katedral av Ildefonso Falcones. | |
| Aske | 2010-10-08 19:22 | |
![]() | "Little Bee" av Chris Cleeve anbefales. | |
| kuami | 2010-10-08 19:28 | |
![]() | Sigrid Undsets romaner kan leses om og om igjen. Man finner stadig noe nytt. Start gjerne med Kristin Lavransdatter-trilogien. Siri Hustvedts "What I loved" er lesverdig. S.H. er forøvrig gift med Paul Auster, som stabur nevner. Av høstens bøker kan lars Saabye Christensens "Bernhard Hvals forsnakkelser" anbefales. | |
| Smartgirl | 2010-10-08 22:13 | |
![]() | En svensk forfatter, Karin Alvtegen er veldig bra. Bøkene står ofte under krim i bokhandelen. John Irving bør også leses. | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2010-10-08 22:26 | |
![]() | jeg lovet deg aldri en rosenhave, ei jente på lukket avdeling i usa på 60-tallet, delvis selvopplevd av forfatteren ildfuglen, ungdomsbok. hansatiden i bergen, kjempefin og raskt lest. den siste sjørøvaren, historisk, men delvis oppdiktet, sjørøvere ved fårø i sverige på 1800-tallet. det angår også deg, herman sachnowitz. norsk fange sine beretninger fra auschwitz barnebok; god natt mister tom, sterk historie om en unge som blir evakuert fra bombingen av london kongerike ved havet, barnebok, handler om en gutt i england som blir bomba ut og som går langsmed kysten alene og klarer seg på egenhånd. arctic | |
| arctic - Ikke medlem lenger | 2010-10-08 22:29 | |
![]() | også hørespillet i trifidenes dager av john windham. ga meg skikkelig gåsehud første gang jeg hørte den | |
| baardis | 2010-10-08 23:14 | |
![]() | Ingen som anbefaler bøker av Arto Paasalinna? Han skriver jo vannvittig morsomt. Prøv "Harens år" eller "Den ulende mølleren". | |
| snubi | 2010-10-08 23:37 | |
![]() | Ingen som leser Helene Uri? Har likt alle hennes skjønnlitterære bøker, men spesielt "De beste blant oss" og "Dyp rød 315". Ellers digget jeg jo selvfølgelig bøkene til Stieg Larsson om Lisbeth Salander, samt Anne B. Ragdes "Arsenikktårnet". Har også lest og likt alle krimbøkene til Unni Lindell. Den siste jeg leste var Roy Jacobsens "Vidunderbarn", den var ganske bra men litt oppskrytt følte jeg. Har også lest en vanvittig bra bok om noen tvillinger jeg verken husker tittel eller forfatter på....argh vrir hjernen her... | |
| gerdmarie | 2010-10-09 00:56 | |
![]() | Også John Grisham da. Jeg har også lest en bok av Per Aslak Ertresvåg:Makten bak makten. En meget spesiell bok som inviterer leseren til å følge pengene i viktige beslutninger på verdensbasis, globaliseringen. Spennende, hårreisende og provoserende lesning. | |
| gerdmarie | 2010-10-09 00:57 | |
![]() | Og er enig med baardis, Arto Paasilinna skriver vanvittig morsomt.. | |
| Unge Dame | 2010-10-09 02:00 | |
![]() | Snubi: Kan det vera "Her fearful symmetry" av Audrey Niffenegger du meiner? Det er andreboka til ho som skreiv " The Time Travellers Wife". Fiffige bøker begge to. Ellers er eg einig med dei som trekte fram Murakami, Paasilinna og Auster. Dei er vel eigentleg favorittar alle tre, nesten på høgde med Ragnar Hovland ;) | |
| dirgni | 2010-10-09 09:30 | |
![]() | Shalamar the Clown av Salman Rushdie Sea of Poppies av Amitaw Gosh Inheritance of Loss av Kiran Desai Anbefales virkelig samtidig som jeg kan si meg enig med de fleste her - og jeg gleder meg over å notere ned noen nye titler til neste bibliotek besøk! Mange av disse er også å få som lydbøker - har blitt mange ekstra bøker i år, til og fra jobb:) | |
| dirgni | 2010-10-09 09:33 | |
![]() | Amitav Ghosh var visst korrekt forfatter for Sea of Poppies | |
| sommerfugl | 2010-10-09 09:45 | |
![]() | Kul tråd, men trådstarter må gjerne fortelle hvilken sjanger det ønskes tips i! Jeg leser helst krim av forfattere som Camilla Läckberg, Åsa Larsson, Karin Slaugher, Unni Lindell, Jo Nesbø, Karin Fossum, Gunnar Staalesen og Henning Mankell. Sper på med Johan Borgen og Knut Hamun og andre historiske forfattere innimellom. For det litt "smalere" publikummet her inne anbefales en gammel familiesaga (én bok) som heter A Portrait Of A Turkish Family. Den er ikke oversatt til norsk, men kan kjøpes på amazon.com. De av mine venner som har lånt den har endt opp med å kjøpe den - en nydelig og trist og fin bok som kan leses mange ganger og rører og engasjerer leseren. God lesehelg! (Skal begynne på en James Patterson i dag!) | |