Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede10
Mobilspill
Pågående8 840

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
cod - Ikke medlem lenger2010-10-12 15:57
Antall innlegg: 135

Røyker. Dette antirøyk hysteriet henger ikke på greip. Det er oksygenet som dreper deg, og det helt sikkert. Sukker og fett er omtrent like ille. Spiser fisk minst to ganger i uka, og er i form. Om jeg ikke plager andre med røyken hvordan kan det være greit at noen skal nekte meg å gjøre det? At det koster samfunnet er vel drøyt for hva er neste? At tjukke folk skal tvinges til å trene eller spise mindre? Skatt røyken og la meg røyke i fred. Folkan som mener at man kommer til paradis når man dør skal altså tvinge meg til å slutte.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-12 16:00

Det er stort sett gener og uflaks som bestemmer når du dør. Snus vil de også forby. Da sier det seg selv at det pietistiske prinsipper som står bak.

kateevig2010-10-12 16:01
Antall innlegg: 45

Røyker, og vurderer stadig å søutte, men så har det ikke blitt noe til nå:) Er enig med siste innlegg at det er litt mye hysteri rundt disse tingene. Det offentlige Norge, og etterhvert syforeninger og hagelag e.l. synes det er deilig å ha noen det er lov å "mobbe" tror jeg.

tonjemarie2010-10-12 16:03
Antall innlegg: 146

Jeg røyker, men har begynt å tenke på om jeg skal slutte.
Ikke forde jeg egentlig vil slutte men har begynt å tenke på helsen også er det dyrt. Har regnet ut at jeg bruker ca 16000 kr i året på røyk, og det er mye penger.

Lene T2010-10-12 16:07
Antall innlegg: 2931

Jeg røyker ikke, og har aldri gjort det. Vokste opp som passiv røyker, og selv om jeg ikke syns røykere skal mobbes - de heller - så er jeg glad for at jeg slipper å være passiv røyker i det offentlige rom lenger.

karmensita2010-10-12 16:11
Antall innlegg: 110

Ja, enig i at det er alt for mye hysteri rundt dette med røyking. Folk må få lov til å velge selv om de vil utsette seg for det eller ikke. Jeg har mange gode venner som ikke røyker, men de mobber meg aldri for det. Voksne folk som vet at det hjelper ikke å mase på et annet voksent menneske.
Men når det er sagt, vet jeg det sjøl at det er skadelig bade for helsa og på økonomien. Derfor har jeg denne indre trangen til å slutte. Håper at jeg skal klare det etter hvert! :)

mmarii2010-10-12 16:11
Antall innlegg: 226

Røyker. Gidder ikke slutte. Ennå ihvertfall. Stadig økende røykemobbing fører til sterkere trass. Hadde de latt oss være i fred hadde jeg slutta lettere.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-12 16:20

Jeg er 100% sikker på at religion er ødeleggende for mennesket. Ikke at det bare har vært krig og elendighet av det. Ikke bare har religion fortrengt visdom som ikke har passet inn, og undertrykt mennesker, spesielt kvinner. Det er kanskje tenkt ut for å få oss til å gjøre vårt beste og fungere sammen, men har alt for mye før og nå blitt brukt for å kontrollere mennesker. Munker og religiøse var også kulturformidlere. Lærte folk å lage vin, dyrke mark, byggeteknikker osv. Bjørn Eidsvåg meget godt eksempel. En tro på det gode. Så selv om jeg har meget imot disse religiøse som tror på helvete( hvor åpenbart kan det være at det ikke er bra) kan ikke jeg forby dem drive med det, og få sine barn til det samme! Hvor mange barn er det ikke som sliter pga mørkemenn i disse bibelreligionene? Men forby det?

Cygnus2010-10-12 16:27
Antall innlegg: 44845

neimen cod, da - er du ikke i feil tråd??? hva har dette med røyking å gjøre????

cod - Ikke medlem lenger2010-10-12 16:32

For meg er hvert eneste røyk en glede. Jeg gleder meg mens jeg pusser tenna til at jeg skal ta meg en kaffe og en røyk. Og etter frokost ojoy,ojoy. Sitte på fortaus kafe med kaffe, øl, eller vin å titte med en røyk i hånda. Har naturligvis lyst til å bli gammel og holde meg frisk, og det går jeg for på tross av røykinga.

innocenta2010-10-12 16:33
Antall innlegg: 186

Jeg sluttet da jeg ble gravid, altså for 10 år siden. Mine eneste laster nå for tiden er kaffe og ordspill.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-12 16:33

Det er pietister å fanatikere som driver dette løpet. Ikke fornuften.

cod - Ikke medlem lenger2010-10-12 16:36

Poenget mitt var at pietister må gjerne leva asketisk og drive med galskapen sin jeg skal ikke nekte dem det selv om ikke er bra at barn begynner ned det. Jeg skal ikke nekte dem. Så kan de slutte å nekte meg røyke.

Sinabelle2010-10-12 16:47
Antall innlegg: 412

Røyker ikke.

tante g2010-10-12 16:54
Antall innlegg: 94

Jeg røyker, og er ikke flau av det. Det provoserer meg så voldsomt at røykere har blitt en type annenrangs borgere her i landet at jeg røyker litt mer på trass.

Per M2010-10-12 17:04
Antall innlegg: 125

Jeg røyker pipe... Det er veldig annerledes enn røyk, har røyket sigaretter i mange år, men har gått over til pipe. Lukter bedre, smaker bedre og føles bedre. Pipe trenger man heller ikke trekke inn da smaksløkene sitter i tungen! Føler at pipe er mer opplevelse og kos, en vanlige sigaretter, som er noe herk... Begynner enn med pipe, rører enn sjeldent sigaretter igjen... Mye mer tilsetningstoffer i det også enn i pipetobakk...

Det er like lett å slutte som og begynne, man må bare bryte sine rutiner med noe annet. Når man vanligvis tar seg en røyk, gjøre noe annet... Egentlig er røyking det samme som kvelning, og kanskje det kan knyttes opp mot fetish!! Hadde det vært bedre å ha hatt kvelerom i stedet? Hvor du kan få lov til å kvele deg selv i 3 min... ;)

Opprette nye skilt i samfunnet... Kvelning forbudt...

godbiten2010-10-12 17:11
Antall innlegg: 52

Er faktisk enig med cod, lev og la leve!

godbiten2010-10-12 17:13
Antall innlegg: 52

Er forøvrig storrøyker selv, koser meg med mine sigaretter!

Anitapita2010-10-12 17:34
Antall innlegg: 163

Har ikke røyka på nesten et år, og er fornøyd med det. Hadde mange år der jeg skulle slutte en dag, men ikke akkurat i dag..
Fortsatt kan suget komme over meg - men holder stand så langt. Hvor alle pengene jeg har spart er vites ikke.

Det er godt å ikke være styrt av røyken lenger, men jeg er forsiktig med å titulere meg som eksrøyker. Tenker dog ikke daglig på røyk nå, så det er håp i hengende snøre.

Min klare oppfatning er at det meste av avhengigheten sitter mellom ørene. Da jeg erstatta tanken "aldri mer røyk!" med "ikke røyk i dag iallfall, og det er fordi jeg vil det slik - jeg kan når som helst velge å røyke", løsna det.

Er forøvrig helt enig i at mas fra omgivelsene heller gjør vondt verre; en må finne erkjennelsen i seg selv. Da er det også lettere å stå imot når suget kommer.

Monnor2010-10-12 17:44
Antall innlegg: 50

Jeg sluttet å røyke for snart 4 år siden, etter 30 år!
Kjempedeilig, har fått en helt ny frihet :)

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?